Reddingssloep voorstellen

Reddingssloep voorstellen

Berichtdoor Hatecke » 04 Apr 2021, 16:42

Beste allen,

Ik ben nieuw hier. Ik ben Kees, 36 jaar uit Amsterdam, en ik ben sinds kost de trotse eigenaar van mijn allereerste bootje: een 6m reddingssloep van Robert Hatecke. De boot is afkomstig van het binnenvaartschip Ms Siderfly welke op het Kielerkanaal een aanvaring gehad heeft. Vervolgens heeft iemand de reddingssloep getracht om te bouwen naar pleziervaartuig maar is daarmee gestaakt. Ik heb dit project overgekocht om er uiteindelijk mee te kunnen varen in mijn woonplaats Amsterdam. Het is een beetje een ‘ruige’ boot, in die zin dat alles ‘functie’ is en weinig ‘mooi’. Zo is de boot volledig ingepakt in bobbelig polyester en is er een enorme trimplaat gemonteerd. Daarnaast ligt er een veel te grote diesel in; 75pk volvo penta md21a. Maargoed, dat is nu eenmaal zo. De motor dient slechts nog electrisch afgebouwd te worden (aldus de verkoper) en dan is het: varen maar. Veel werk is dus al verricht, zoals een natte uitlaat, gland, schroefas en keerkop nieuw, motor draait, benzinetank, leidingen, intimmering, zeil, etc.
Zelf repareer ik espressomachines van beroep, en heb ik weinig verstand van boten, maar mijn pa des te meer. Hij zal het werk dus gaan uitvoeren.

Ik probeer een foto toe te voegen, maar dat is nog niet gemakkelijk vanaf de iPhone. Dat is dan bij dezen mijn eerste vraag :-D hoe voeg ik foto’s toe vanaf de iPhone?

Ik hoop hier veel te leren over boten, dieselmotoren enzovoorts!

Groeten, Kees
Hatecke
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 04 Apr 2021, 16:30
ligplaats: Amsterdam
info: Hatecke reddingssloep,
6m x 2m, afkomstig van
Ms Siderfly
Volvo Penta MD21a
Grachtenboot Amsterdam

Re: Reddingssloep voorstellen

Berichtdoor Marie Christina » 04 Apr 2021, 17:07

Dat gaat het makkelijkst als je de foto ergens op het www parkeert.
Bijvoorbeeld op imgur.com.

Daar uploaden, foto aanpassen naar zo'n 600 pixels en dan de url voor bulletin board kopiëren.
Die plak je dan vervolgens hier.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Reddingssloep voorstellen

Berichtdoor Hatecke » 04 Apr 2021, 20:27

Dank!

Ik ben niet super handig met computers, maar ik zal het eens proberen :)!
Hatecke
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 04 Apr 2021, 16:30
ligplaats: Amsterdam
info: Hatecke reddingssloep,
6m x 2m, afkomstig van
Ms Siderfly
Volvo Penta MD21a
Grachtenboot Amsterdam


Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten