zal ik, 7kinderen, me even voorstellen

zal ik, 7kinderen, me even voorstellen

Berichtdoor Klaas » 04 Jan 2012, 14:23

Hoi ik ben klaas, gelukkig gelukkig getrouwd en heb daarbij 7 kinderen gekregen, vandaar mijn nickname, 4 jongens en 3 meiden. ik was op het oude forum nog niet zo lang actief, maar had er wel al heel snel mijn plek daar gevonden. En nu dus hier lekker bezig, als de enige echte opvolger van het oude forum.
In mijn dagelijks leven zat ik in de keuring van bloemen en gaf ik sturing aan een groep mensen, maar door een burn out ben ik in de ziekte wet beland. Dat geeft me wel tijd dat ik wat meer aandacht aan mijn gezin en hobby mijn schuit. Heb dan ook in de nazomer en begin herfst een "nieuwe" motor ingebouwd, een albin ad 21. Nog niet helemaal af, maar daar ik alles nu buiten doe moet ik wel wat meer mooi weer hebben, dan kan ik ook het schilderwerk aan de buitenzeide weer doen. Maar tot die tijd vaar ik evenzo goed lekker rond, het water is nog steeds water en geen ijs.
Verder probeer ik nu ik veel thuis ben aandacht aan mijn kindeen te geven en heb ik me aardig op dit nieuwe forum gestort.
Daarnaast probeer ik op allerlij manieren een reintergatie plaats te krijgen daar mijn huidige werkgever dit niet wil bieden.
Onze droom is om ooit op een mooi groot schip te kunnen wonen en leven op het vaste land daar te laten. We zijn dan daar ook orienterend naar opzoek, al zal het met zoon koppel kinderen niet snel wat zijn. We hebben dan ook het idee om dit over een 5 tot 10 jaar te hebben gerealiseerd, maar mochten we eerder een mooi groot schip vinden binnen onze bugetten dan ga ik zeker uitzoeken wat de mogelijkheden zijn, en van een beetje klussen ben ik ook niet vies :) .

mocht je nog wat willen weten vraag gerust
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: zal ik, 7kinderen, me even voorstellen

Berichtdoor pleysant » 04 Jan 2012, 22:46

Beste Klaas,
veel sterkte,dat je gezondheid maar gauw weer de goede kant uit gaat.
Wat een geluk dat je je gedachte dan kan afleiden met dit forum en je boot,goed voor het herstel gezondheid,
Ligt je schip in je woonplaats,ik dacht ergens enkhuizen gelezen te hebben,ik kom er nog weleens.
Zelf heb ik een 10Mtr Veha kruiser en vaar ongeveer 4 maanden in Frankrijk.

Vrg, en sterkte gewenst Ed
pleysant
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 23:10
Woonplaats: DenHaag
ligplaats: Rotterdam
info:

Re: zal ik, 7kinderen, me even voorstellen

Berichtdoor Klaas » 06 Jan 2012, 12:46

hoi pleysant,
Ja mijn ´schip´ligt in Enkhuizen.
maar ik lig niet in de haven hoor, ik vaar gewoon door de sloten en grachten en kanalen.
Het is wel de bedoeling dat ik voor het eerst deze zomer het ijselmeer opga als de weersomstandigheden gunstig en vast zijn.
heb nl nu een betere en sterkere motor er in staan, een albin ad 21, en een wat zwaarder schroef. Durfde dat niet met de vorige motor, was wat aan de lichte kant.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: zal ik, 7kinderen, me even voorstellen

Berichtdoor sinty » 06 Jan 2012, 16:38

klaas,denk aan de vaarbewijsplicht voor het ijsselmeer . en zorg in ieder geval dat je een handmarifoon aan boord hebt .niet om je bang te maken want het is fantastich varen daar,maar veiligheid voor alles,zat er zelf de afgelopen zomer nog op en wou van uit de haven van volendam naar muiden . ik heb me koers moeten verzetten, kreeg de volle laag van opzij zeg maar ,en dan heb ik niet eens een klein scheepje ,ging op een gegeven moment zo erg rollen dat ik continu bezig was met kruisen heb besloten dat ik voor de veiligheid koos en de koers veranderde en zorgde dat ik de golfslag op de kop hield het betekende wel dat ik niet in muiden kwam .dus hou er rekening mee dat het zomaar kan veranderen .
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: zal ik, 7kinderen, me even voorstellen

Berichtdoor Klaas » 06 Jan 2012, 16:45

ja weet het, mijn neven varen op visserschepen daar, de EH10 was van mijn neef en hij vaart nu op de EH4.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: zal ik, 7kinderen, me even voorstellen

Berichtdoor fatboy » 07 Jan 2012, 20:22

[quote="sinty"][color=#000040]klaas,denk aan de vaarbewijsplicht voor het ijsselmeer .

de boot van klaas is niet vaarbewijsplichtig :D marifoon kan geen kwaad hoor :lol: groet jan
fatboy
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 14:59
Woonplaats: drachten
ligplaats:
info:

Re: zal ik, 7kinderen, me even voorstellen

Berichtdoor henkvd » 07 Jan 2012, 20:30

fatboy schreef:
sinty schreef:[color=#000040]klaas,denk aan de vaarbewijsplicht voor het ijsselmeer .

de boot van klaas is niet vaarbewijsplichtig :D marifoon kan geen kwaad hoor :lol: groet jan


De boot niet, maar het vaarwater maakt dat het wel nodig is.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: zal ik, 7kinderen, me even voorstellen

Berichtdoor Klaas » 07 Jan 2012, 21:12

indd, maar is geen probleem hoor.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: zal ik, 7kinderen, me even voorstellen

Berichtdoor Onrust » 08 Jan 2012, 10:07

henkvd schreef:De boot niet, maar het vaarwater maakt dat het wel nodig is.


Volgens mij, maar ik kan het mis hebben hoor, is het IJsselmeer vrij te bevaren zonder vaarbewijs indien het schip niet vaarbewijsplichtig is. Wil je met een vaarbewijsplichtig schip het IJsselmeer op dan dien je ook het aanvullend vaarbewijs te hebben.

I.g.v. Klaas heeft hij dus geen vaarbewijs nodig.
Groet,

Cees
MS Onrust
Gebruikers-avatar
Onrust
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 11:59
Woonplaats: Heerhugowaard
ligplaats:
info:

Re: zal ik, 7kinderen, me even voorstellen

Berichtdoor gast » 08 Jan 2012, 11:07

Onrust schreef:
henkvd schreef:De boot niet, maar het vaarwater maakt dat het wel nodig is.


Volgens mij, maar ik kan het mis hebben hoor, is het IJsselmeer vrij te bevaren zonder vaarbewijs indien het schip niet vaarbewijsplichtig is. Wil je met een vaarbewijsplichtig schip het IJsselmeer op dan dien je ook het aanvullend vaarbewijs te hebben.

I.g.v. Klaas heeft hij dus geen vaarbewijs nodig.


Ik denk dat je gelijk hebt, eerder meende ik dat iedereen vaarbewijsplichtig is op Waddenzee en IJsselmeer maar ik kan dat nergens specifiek terugvinden.
Ik ben er zeker niet 100% zeker van!
gast
 

Volgende

Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten