Goedemiddag forumleden, ik zal me even voorstellen.
Ik ben Lex, op het moment woon ik in Duitsland maar mijn boot blijft in de Nederlandse haven liggen.
Ik ben Electro Service Engineer & Automatiseringstechniek deskundige van beroep en heb hierdoor veel kennis van elektrische schakelingen etc.
Op het moment houd ik mij bezig met het scholieren / begeleiden / ondersteunen van toekomstige aspiranten in dit mooie beroep.
In de hobby sleutel ik ook wel aan (eigen) auto's, heb onder andere mijn eigen versnellingsbak vervangen en diverse storingen opgelost.
Ik ben altijd al wat gepassioneerd geweest over (motor)boten, van jongs af aan wilde ik hier al wat mee doen.
In de periode voordat ik mijn huidige boot had aangeschaft heb ik ook wel wat met kleine bootjes en buitenboordmotoren gedaan.
Maar nu is het dan zover ik heb een heuze "boot" gekocht.
Het is een kruiser van ongeveer 7,30/7,50 er ligt een Albin 2 cilinder O22 in (het lijkt niet alsof deze origineel bij de boot meekwam)
Deze motor had eerst moeite om normaal te draaien maar na een kapotte condensator gevonden en vervangen (samen met contact puntje) te hebben draait deze goed,
mede dankzij de tip die ik van de bij jullie bekende Maarten heb gehad om hem af te stellen.
De elektra was om te huilen, de aanvoerende leiding van de accu is ooit zo heet geweest dat de ommanteling van de koper geleiders af viel, alles zat vast met tape en kroonsteentjes.
En rekening houdende met benzine dampen etc wil je geen rare fratsen met je elektra hebben.
Het eerste wat ik dus gedaan heb nadat hij bij ons in de jachthaven lag (na 2 dagen varen om hem daar te krijgen) was alle bekabeling eruit.
Nu nog wachten op een stapel meetinstrumenten van onze verre oosterburen om het instrumentenpaneel te vervangen.
Hier wat foto's van de boot:
(ps: als iemand het merk model weet, graag!. het is nergens te vinden op de boot...)
Boot-zijkantr by lex van der poel
Boot-zijkant by lex van der poel
Boot-aan-de-kant by lex van der poel