heuvels schreef:Mmmm is wel handig dat je wat technische kennis hebt, dus ook een tiptop motor moet je aardig in de vingers hebben. Goed je boot leren kennen dus.
Ga je meestal alleen varen of met een matroos? Vooral in sluizen is het handig om iemand voorop te hebben. Bij een kleinere boot kun je hem in het midden aan de kant houden, eventueel met middenbolder.
Technische kennis opbouwen van de boot die ik zal kopen word geen probleem, maar bedoel meer te zeggen dat ik absoluut geen boot wil met mankementen.
Meestal alleen
broekie schreef:Ja, advies is ook gebonden aan wat jij mooi en leuk vind.
Een boot is altijd een compromis.
Staal of polyester? Polyester ligt op het water, staal er in.
Dus licht en zwaar. Roest of geen roest. Staal is sterk, Polyester minder.
Binnen of buitenboord motor.
Binnen zijn diesels en bv moeilijker te vervangen dan een BB motor.
Maar die draait op benzine.
Vaste schroef en roer vergt andere vaartechniek dan een draaibare BB motor.
Keertje slapen kan onder een goede cabriokap. Voor WC heb je toch een roefje nodig.
Dus ga naar de Hiswa en kijk waar jouw smaak naar uit gaat, sloep, ONJ polyester werkboot, Inter/Antaris polyester kruisertje, stalen vletje, noem maar op.
Ziet er naar uit dat de HISWA geen evenement heeft in 2020 of kijk ik verkeerd?