Groet aan alle watersporters

Groet aan alle watersporters

Berichtdoor Guusje » 28 Nov 2019, 21:27

Zojuist vers aangemeld op dit forum, Guusje.
Heb sinds kort m’n eerste bootje, een 40 jaar oude Pikmeer Kruiser. Lengte 10.50 meter, in tip-top staat voor z’n leeftijd, met enkel 3.636 bedrijfsuren op het tellertje.
Ben een absoluut beginner, maar wel al gestart met de cursus: Vaarbewijs 1.
Best pittig moet ik eerlijk bekennen. Tijdens het proefexamen scoorde ik maar 20 van de 80 punten! Even een domper dus.
Gedurende het volgen van de lesstof denk je al snel alles redelijk begrepen te hebben, maar bij tamelijk wat examenvragen is het uiterst oppassen geblazen!
Sommige vragen zijn zelfs regelrechte instinkers. Het komt vaak op de minuscule verschilletjes aan. Men dwingt de cursist als het ware om de lesstof tot in de diepte te begrijpen en te kunnen toepassen.
Maar goed, uiteindelijk zal het wel gaan lukken (hoop ik :? :D ). Heb nog heel de winter de tijd om ‘droog’ te oefenen, en beleef er zelfs ook nog plezier aan.
De daadwerkelijk stuurmanskunst zal ik straks gaandeweg moeten leren, maar de regels; the do’s and don’ts zullen me dan zeker niet nog ‘s extra gaan belasten en verwarren.
Ik verheug me nu al op de komende lente.
Dat onze bootjes het goed mogen overleven komende wintertijd,
aan allen een vriendelijke groet;
Guusje.
Guusje
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 28 Nov 2019, 15:41
ligplaats: Biesbosch
info: Pikmeer 10.50

Re: Groet aan alle watersporters

Berichtdoor broekie » 28 Nov 2019, 21:41

Welkom. Prima dat je VB 1 doet als beginner om niet geheel onbekend met regels op het water gaat.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Groet aan alle watersporters

Berichtdoor Basher » 29 Nov 2019, 02:30

Welkom op dit forum.
Gebruik het en geniet er van.
Suc6.
Basher
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 03:11
ligplaats:
info:


Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten