Renken 2500 Classic

Re: Renken 2500 Classic

Berichtdoor broekie » 03 Jun 2019, 22:23

Ik zeg wat ik wil en alleen als ik weet waar ik het over heb. Anders hou ik mijn mond.
Ik begin me steeds meer te ergeren aan de holle praat van forumleden die elkaar te lijf gaan over elkaars holle praat.
Of het nu gaat over diesels, Electra, bootconstructies, BB motoren, noem een onderwerp, ze weten er alles van.
Sterker nog, ze weten elkaar te verbeteren en een ruzie te ontketenen. Keer op keer.

Van de week kreeg ik advies om een klamboe te kopen, een andere vakantie periode te kiezen terwijl de man die het adviseerde geen benul had waar het over ging.
Hij vertelde alles in keurige bewoordingen met google ondersteuning zonder zich te beseffen wat een onzin hij uitkraamde.

Een ander adviseert om een werkschroef te kopen als iemand vind dat zijn motor weinig toeren maakt.

Ook hier lult meneer Klaver vier weer holle onzin als eerste reactie om snel bij te schakelen als blijkt dat anderen de kern van het probleem wel bespreken.
Natuurlijk wist hij dat wel :D . Maar ja, je zegt het niet he.

Ik was even op het punt om op te zeggen. Gelukkig redde Henk v D het topic van de week.
En eigenlijk moeten de forumleden die ook vinden dat deze zg deskundigen zich beperken tot bijdragen waar ze iets van af weten en niet te pas en te onpas overal op reageren, dat aangeven.
Als men mijn bijdragen onzin vindt, verneem ik dat graag en neem ik mijn verantwoordelijkheid en stop ik hier.
Gelukkig zijn er ook echte deskundigen hier. Daar leer ik graag van en blijf om die reden topics volgen.
Maar aub stop die onzin reacties die pagina's vullen met holle praat.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2540
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Renken 2500 Classic

Berichtdoor Yep » 03 Jun 2019, 22:28

Het blijft lastig.
Ik twijfel met regelmaat of ik wel of niet iets moet zeggen.
Aan de ene kant denk je 'laat maar gaan' maar aan de andere kant moet je dat soort lieden eigenlijk corrigeren.
Maar ja, bij het laatste wordt het er niet gezelliger op en als je niet reageert krijgen dit soort lieden nog meer ruimte.
Moeilijk.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3167
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Renken 2500 Classic

Berichtdoor RINY BLOKHUIS » 03 Jun 2019, 23:15

Hallo allemaal, niet Gaan bekvechten. Ik snap best dat er geen water uit de trimmotor komt, ik drukte me niet helemaal goed uit. Vlakbij de trimpomp lekt er wat water, maar volgens mij komt er ook water binnen wanneer de motor niet draait. De reparatie is juist door een erkent bedrijf gedaan. Ik hoopte hier antwoorden te krijgen zodat ik een beter antwoordt heb als zij volhouden dat het allemaal wel meevalt.
RINY BLOKHUIS
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 07 Mrt 2019, 17:02
ligplaats: Arkel
info:

Re: Renken 2500 Classic

Berichtdoor Noordvaarder » 03 Jun 2019, 23:27

RINY BLOKHUIS schreef:De reparatie is juist door een erkent bedrijf gedaan. Ik hoopte hier antwoorden te krijgen zodat ik een beter antwoordt heb als zij volhouden dat het allemaal wel meevalt.
Als dat erkent bedrijf iets voor jou op papier wil zetten,heb je daar meer aan ,dat hier aan al die meningen van anonymus hier,want daarmee kun je juridisch helemaal niks mee.
Noordvaarder
 

Re: Renken 2500 Classic

Berichtdoor Klaver vier » 04 Jun 2019, 08:18

Broekie ik daag je uit om 1 ding te zeggen wat er in mijn eerste posting niet klopt.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Renken 2500 Classic

Berichtdoor broekie » 04 Jun 2019, 11:44

Ik ga hier geen 10 kantjes slap ouwehoeren met jou of een ander. Dat is nu precies wat er steeds gebeurt. Zeg iets zinnigs en hou anders je commentaar voor je.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2540
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Renken 2500 Classic

Berichtdoor Klaver vier » 04 Jun 2019, 11:51

Broekie heel duidlijk niets zeggend commentaar je wil alleen maar zeiken zoals je tegen meerdere doet.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Renken 2500 Classic

Berichtdoor aquanaut » 04 Jun 2019, 12:26

Heb je geen oliesporen achter de boot tijdens het varen?
Haal je vinger eens door de uitlaatpoort in de staart (bij een duoprop) of door de schroefnaaf (indien hier de uitlaatgassen doorheen gaan)
Is dit een vette bende?

Als je schrijft dat de uitlaatslang verrot was zal het vast over het stuk slang in de transom gaan.
Meestal is die andere slang (bellow) waar de aandrijfas in loopt ook gaar (worden meestal als set vervangen)
Als de bellow lek is kan er afhankelijk van de constructie water naar binnen lopen (dit betekend dan wel dat de uitgaande as keerring ook kapot is)
Het water lekt dan uit de onderzijde van het vliegwielhuis of langs de startmotor (of elke andere opening in het vliegwielhuis)
Ook kunnen de transom rubbers vergaan zijn, door deze rubbers steekt het vliegwielhuis door de spiegel heen.
In dat geval stoomt het water door "het gezaagde gat in de spiegel" naar binnen.

Tot slot hen je nog de slangen van de water pickup, deze voeren het buitenwater door de staart naar de buitenwaterpomp.
Hierin hangt soms nog een oliekoelertje of brandstofretour koeler die allen kunnen lekken (evenals de slangen natuurlijk)

Maar het belangrijkste advies is al gegeven , ga terug naar de verkopende partij en ga in overleg hoe deze problemen op te lossen.

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Re: Renken 2500 Classic

Berichtdoor broekie » 04 Jun 2019, 13:05

Juist, dit is advies. Ook jij hebt, net als ik, staartstukken gerepareerd en aangebouwd. Dan ken je de gevoelige zaken. Deze mensen moeten terug naar de verkoper. De reparatie kosten worden pijnlijk als de keer koppelingen ook speling hebben. Zit je aan een revisie.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2540
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Renken 2500 Classic

Berichtdoor Klaver vier » 04 Jun 2019, 15:55

Broekie als je het zo goed weet weet je toch dat het geen keerkoppelingen zijn maar kruiskoppelingen.
Ik weet nu al dat je gaat zeggen dat het een verspreking is,bijdehandje
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

VorigeVolgende

Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten