hoi allemaal

hoi allemaal

Berichtdoor jeroen_mhr » 26 Mrt 2019, 19:48

goede avond allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en wou me graag even voorstellen. :D
mijn naam is Jeroen, vroeger ging ik altijd al met mijn vader het water op met de zeilboot.
Ik had toen ook altijd een zodiacje met een oud 4pk evinrude 2 takt motortje, waar ik altijd van heb mogen genieten.

Nu heb ik de kans om een bootje te kopen voor een mooi prijsje, wat ik dus zeker wil gaan doen maar voordat ik dat ga doen heb ik nog enkele vragen omdat er een oude motor achter hangt.
die vragen zal ik wel in een ander deel van het forum plaatsen.

ik zie zo snel niet hoe ik foto's bij dit bericht kan plaatsen, ik ga proberen wat foto's van het bootje op mijn profiel te zetten.

Groetjes!

Jeroen
jeroen_mhr
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 26 Mrt 2019, 18:45
ligplaats: zeeland
info:

Re: hoi allemaal

Berichtdoor stefan » 26 Mrt 2019, 20:21

Welkom Jeroen,

Foto’s werken inderdaad verhelderend.
Op dit forum te plaatsen via een externe host als tinypic oid, hier staat een beschrijving:

viewtopic.php?f=35&t=1112

Groet Stefan
stefan
 
Berichten: 623
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: hoi allemaal

Berichtdoor jeroen_mhr » 27 Mrt 2019, 00:19

stefan schreef:Welkom Jeroen,

Foto’s werken inderdaad verhelderend.
Op dit forum te plaatsen via een externe host als tinypic oid, hier staat een beschrijving:

viewtopic.php?f=35&t=1112

Groet Stefan


Hey Stefan, Bedank voor je reactie, heb er veel aan gehad. :D hier wat foto's van het bootje dat ik kan kopen, ben er ondertussen ook al achter gekomen dat het een jeanneau skanes is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
jeroen_mhr
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 26 Mrt 2019, 18:45
ligplaats: zeeland
info:

Re: hoi allemaal

Berichtdoor quichot » 28 Mrt 2019, 18:56

Lijkt me een heel net bootje, maar met die 50hp erachter mag je wel gelijk beginnen aan je vaarbewijs (tenzij je dat al hebt uiteraard), want deze combi haalt op z'n sloffen de 20km/h.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: hoi allemaal

Berichtdoor jeroen_mhr » 28 Mrt 2019, 23:19

quichot schreef:Lijkt me een heel net bootje, maar met die 50hp erachter mag je wel gelijk beginnen aan je vaarbewijs (tenzij je dat al hebt uiteraard), want deze combi haalt op z'n sloffen de 20km/h.


Klopt! vorige zomer op de gps ging het bootje 40km/u met 3 personen aan boord. Vroeger werden deze bootjes zelf geleverd met een 3.0 mercruiser met 140pk! deze is later omgebouwd.
ik wil er mee de westerschelde op ik moet dus zelfs vaarbewijs 2 hebben.. maar ik ga me inschrijven en beginnen leren :D

hier een video van hoe het bootje vaart met de 50pk mercury, dit was vorige zomer
v: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=psJVQ7CVzPI[/youtube]
jeroen_mhr
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 26 Mrt 2019, 18:45
ligplaats: zeeland
info:


Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten