Even voorstellen

Even voorstellen

Berichtdoor Tontoos » 18 Nov 2018, 10:51

Goedemorgen.
Ik ben een watersport liefhebber die al 30 jaar lid is van een WSV en heb mij ingezet voor de ver. en nog doe.
Omdat ik nu als gepensioneerde 40 jaar ervaring heb als lasser op een scheepswerf, veel kunnen doen voor de mensen van de WSV en nog doe.
Zelf heb ik nooit een boot gehad maar heb sinds dit jaar een (Beenhakker)vlet van de schroothoop gered, die ik bezig ben op te knappen.
Ik hoop jullie voldoende heb kunnen informeren, willen jullie nog meer weten over mij of dat ik jullie van dienst kan zijn.
Mvg. Tontoos
Tontoos
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 18 Nov 2018, 10:30
ligplaats: Oude Pekela
info: Ik heb een qua model Beenhakker vlet van de schroothoop gered.
Die heb ik opgeknapt, met een 6pk Mercury bb motor.

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Hooveld960 » 18 Nov 2018, 11:52

Welkom op het Watersport Forum.

Waar de meesten wel gek op zijn is foto's van je opknapwerkzaamheden en af en toe eens een verslag ervan. Ook wij kunnen nog wat leren! In ieder geval ik.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Tontoos » 19 Nov 2018, 08:39

Zal ik doen, ik heb een aantal leuke foto's gemaakt.
Mvg. Tontoos
Tontoos
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 18 Nov 2018, 10:30
ligplaats: Oude Pekela
info: Ik heb een qua model Beenhakker vlet van de schroothoop gered.
Die heb ik opgeknapt, met een 6pk Mercury bb motor.

Re: Even voorstellen

Berichtdoor taiga » 25 Nov 2018, 11:36

Hallo iedereen,

Ik wil mij ook graag voorstellen.

Wij hebben onlangs onze kotter (Monty Bank) verkocht en na lang zoeken hebben wij een Valk Voyager, bouwjaar 1999, gevonden die wij binnen een week ons eigen mogen noemen.
Wij zijn niet meer heel jong maar hebben wel nog dromen. Een van de dromen is het wonen op een boot. Dat zijn wij dus van plan.

Wat mij wel erg verbaasd hoeveel haken en ogen daarbij om de hoek komen kijken. Ik zou het dus leuk vinden om met mensen in contact te komen, die ook op een boot wonen. Alle tips en adviezen zijn welkom.
taiga
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 25 Nov 2018, 11:27
ligplaats: Kerkdriel
info: Val Voyager 1450re

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Yep » 25 Nov 2018, 14:01

taiga schreef:Hallo iedereen,

Ik wil mij ook graag voorstellen.

Wij hebben onlangs onze kotter (Monty Bank) verkocht en na lang zoeken hebben wij een Valk Voyager, bouwjaar 1999, gevonden die wij binnen een week ons eigen mogen noemen.
Wij zijn niet meer heel jong maar hebben wel nog dromen. Een van de dromen is het wonen op een boot. Dat zijn wij dus van plan.

Wat mij wel erg verbaasd hoeveel haken en ogen daarbij om de hoek komen kijken. Ik zou het dus leuk vinden om met mensen in contact te komen, die ook op een boot wonen. Alle tips en adviezen zijn welkom.


Welkom!
Brandt maar los.
We wonen inmiddels ruim 3,5 jaar op de boot, 365 x 24 dus.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor taiga » 25 Nov 2018, 14:22

Hallo Yep,

Bedankt voor je reactie.
Je schrijft dat jullie al drie jaar op de boot wonen. Hebben jullie naast de boot ook nog een adres waar jullie 'officieel' wonen?

Wij willen ons laten inschrijven bij mijn dochter, zij heeft een koophuis en leeft alleen.
Eerst dachten wij een briefadres te nemen maar dat levert problemen op met de verzekeringen (auto en aansprakelijkheid). Dus gaan wij samenwonen maar ook dan maakt de verzekering een punt van. Dus als wij op de boot gaan wonen, moeten wij dat niet bekend maken bij de verzekering. Hoe gaan jullie daarmee om? Misschien hebben jullie een advies?
taiga
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 25 Nov 2018, 11:27
ligplaats: Kerkdriel
info: Val Voyager 1450re

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Yep » 25 Nov 2018, 14:26

- We hebben een officieel postadres bij een familielid.
Familielid heeft bij de gemeente moeten verklaren dat we daar niet wonen en dat zij de post doorstuurt en wij hebben moeten verklaren dat we op een varend schip (in Nederland) wonen.
- Ik zou dit wel transparant houden.
Bij alle assuradeuren hebben we gemeld dat we op een schip wonen.
Uiteindelijk hebben zij allemaal bevestigd dat dit geen obstakel vormt.
En als een assuradeur moeilijk doet, er zijn plenty andere.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor taiga » 25 Nov 2018, 15:09

Dat is nu juist het probleem. ik heb heel netjes aan onze verzekering uitgelegd dat wij eventueel van plan zijn om op een boot te gaan wonen en gevraagd of een brief/ en of postadres wordt geaccepteerd. Maar de verzekeraar zei gisteren, zodra wij permanent op een boot gaan wonen, zullen ze alle lopende verzekeringen opzeggen, ondanks de inschrijving op het adres van mijn dochter.

Ik heb eergisteren ook nog een ander gemeente gebeld en de meneer die wij aan de lijn hebben gehad zei, dat wij niet moeten vertellen dat wij permanent op de boot verblijven , dus in de wintermaanden bij mijn dochter wonen.

Ik heb ook andere verzekeringen gebeld en gevraagd of er mogelijkheden zijn maar geen een verzekering wil met ons in zee, zodra ik vertel dat wij op een boot gaan wonen, ondanks dat wij dan een post/woonadres bij mijn dochter hebben.
taiga
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 25 Nov 2018, 11:27
ligplaats: Kerkdriel
info: Val Voyager 1450re

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Popeye » 25 Nov 2018, 16:46

Wij hebben vorig jaar een maand op een camping gewoond, en dát gaf al problemen! We bleven zolang op ons oude adres ingeschreven staan met toestemming van de nieuwe bewoners. In de gemeente van de camping inschrijven was de campingeigenaar niet blij mee, en na een week kregen we al een telefoontje of mailtje van de gemeente waar we ingeschreven stonden, hoe dat zat, want de nieuwe bewoners hadden zich uiteraard ook op dat adres in laten schrijven. Heb me toen volgens mij via internet vast ingeschreven op het nieuwe adres met als Ingangsdatum de dag dat we de nieuwe woning zouden betrekken. Verzekeringen zou bij navraag ook een probleem geweest kunnen zijn.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Yep » 25 Nov 2018, 17:13

taiga schreef:Dat is nu juist het probleem. ik heb heel netjes aan onze verzekering uitgelegd dat wij eventueel van plan zijn om op een boot te gaan wonen en gevraagd of een brief/ en of postadres wordt geaccepteerd. Maar de verzekeraar zei gisteren, zodra wij permanent op een boot gaan wonen, zullen ze alle lopende verzekeringen opzeggen, ondanks de inschrijving op het adres van mijn dochter.

Ik heb eergisteren ook nog een ander gemeente gebeld en de meneer die wij aan de lijn hebben gehad zei, dat wij niet moeten vertellen dat wij permanent op de boot verblijven , dus in de wintermaanden bij mijn dochter wonen.

Ik heb ook andere verzekeringen gebeld en gevraagd of er mogelijkheden zijn maar geen een verzekering wil met ons in zee, zodra ik vertel dat wij op een boot gaan wonen, ondanks dat wij dan een post/woonadres bij mijn dochter hebben.


Welke dekkingen hebben we het over?
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Volgende

Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten