Voorstellen Remco Rozenburg

Voorstellen Remco Rozenburg

Berichtdoor Remco Rozenburg » 25 Sep 2018, 15:15

Hoi, ik ben Remco uit Rozenburg. Samen met mijn vrouw en schoonouders hebben wij ons eerste bootje gekocht. We zijn gevallen voor een oudje, bouwjaar +/- 1974. Het is een Ten Broeke (???) met achterkajuit, lengte ongeveer 9.5m. De boot is voor ons idee netjes onderhouden, het zal moeten blijken of dit ook echt zo is. We hebben hem nu +/- 2 maanden. We liggen aan het Brielse Meer en zijn er al wat dagen en weekendjes mee op pad geweest. De achterkajuit geeft 2 slaapplaatsen, op de dinette passen er (met een beetje inschikken) ook 2 en in de punt ook nog wel.

Plannen zijn sowieso het fatsoeneren van de elektra, hier en daar zijn er kabeltjes aan elkaar geknutseld en dat geeft niet echt een veilig gevoel.
Er ligt een OM636 in, oud beestje, hier wil ik kijken of ik de geluids-isolatie kan beetpakken want het is best een lawaaiig ding.
Lakwerk en onderschip is recentelijk uitgevoerd, hij staat er best netjes bij, ik hoop dat dit nog even zo blijft.
Motor loopt verder netjes en lijkt redelijk zuinig, maar goed, veel verder dan het Brielse Meer zijn we nog niet geweest :D

Herkent iemand er een Ten Broeke in? Ik kwam pas een advertentie tegen van een Cascaruda en die lijkt er toch ook wel akelig veel op. Zijn er specifieke kenmerken om dit te onderscheiden?

Foto's voor het idee:

Aan de steiger bij "Breeze", vlak naast de N57
Afbeelding

Aan de steiger bij een van de eilandjes bij Oostvoorne
Afbeelding

Nog kort over mij: 40 jaar, getrouwd, 1 dochter (9 jaar), freelance programmeur; overige hobby's zijn zendamateurisme en auto detailing.
Remco Rozenburg
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 25 Sep 2018, 14:48
ligplaats: Schiedam
info:

Re: Voorstellen Remco Rozenburg

Berichtdoor Gruttepier » 25 Sep 2018, 21:52

Welkom Remco, leuk scheepje waar je veel plezier mee zult hebben. Op het water is altijd geweldig.
Gruttepier
 

Re: Voorstellen Remco Rozenburg

Berichtdoor Lotte » 28 Sep 2018, 21:35

Hallo Remco,

Dit is absoluut een Ten Broek (zonder e) uit Aalsmeer. Willem ten Broek bouwde in de jaren 70 heel veel van dit soort schepen. Kenmerkend is het afgebogen raam aan de zijkant. De werf bestaat niet meer, wel de jachthaven die door familie wordt geëxploiteerd in Aalsmeer, vlak naast koninklijke de Vries Jachtbouw.

Lotte
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: Voorstellen Remco Rozenburg

Berichtdoor JerryR » 29 Sep 2018, 09:44

Leuk schip, het brielse meer is heerlijk gebied om rond te varen! Wij zijn er in de weekenden vaak te vinden.

Ik kan niet goed zien maar voor die herrie zou je kunnen kiezen om buiten te gaan sturen dat geeft zoveel meer genot!
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:


Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten