Veel nieuwer kan het niet!

Re: Veel nieuwer kan het niet!

Berichtdoor mh77 » 23 Jul 2018, 14:35

Sowieso wil ik iedereen graag ontzettend bedanken voor de reacties. Jullie zijn niet dol op China, dat is duidelijk, en ik staar me hier ook zeker niet blind op. Als ik in NL kan vinden wat ik zoek heeft dat uiteraard de voorkeur! Ik heb natuurlijk geen ervaring met boten, maar ik heb bijvoorbeeld ook zelf bamboe jaloezieën gekocht bij een Chinese fabriek die normaal hele grote orders doet. Ik heb er uiteindelijk 30-40% minder voor betaald dan dat ik hier in Nederland zou hebben betaald. Vandaar mijn interesse in die markt, wellicht valt het aanbod tegen of, nog liever, vind ik hier in NL wat. We gaan het zien :)

Klaver vier schreef:Ik kan mij niet voorstellen dat het met importeren erbij goedkoper is.
Gr René

Misschien niet, maar dat weet ik natuurlijk pas zeker als ik de prijsopgave krijg. Ik heb eerder spullen uit China geïmporteerd en dat ging zonder problemen, was er erg blij mee. Het ging om een heel ander product, maar ik was aanzienlijk goedkoper uit dan wanneer ik in Nederland zou hebben gekocht. Dat wil niet zeggen dat ik nu overtuigd ben dat dit goedkoper gaat zijn, maar wel interessant genoeg om even uit te zoeken.
Marie Christina schreef:En ik kan mij zéker niet voorstellen dat je niet in de toekomst spijt gaat krijgen.
"Alle waar is naar zijn geld", zei mijn vader zaliger altijd.
Tot nu toe heeft hij gelijk gehad.

Ik weet een heel leuk opknapsloepje te koop in Leer Dsl.
Nog een echte oranje open reddingssloep.
Met motor.
Is denk ik wel te traileren met een 4WD ervoor.
Gaat in elk geval minder kosten dan die Chinees.

In principe heeft hij ook gelijk, maar zelf importeren is tegenwoordig een stuk makkelijker dan vroeger. Ook een kwestie van waar je koopt, gewoon hier in NL, kan zoveel verschil maken qua prijs.

Die sloep kan zeker interessant zijn, ik zal je een PM sturen voor wat meer info.
bas schreef:2000 om een sloep aan te schaffen en vanuit China naar Amsterdam te krijgen? :shock: Dat is heel onrealistisch ja. Enkel het zeevracht gedeelte voor een 20ft container kost al iets in die richting.

Ga maar na.....de handelaren die je in NL tegenkomt hebben dit traject al voor je afgelegd en kijk naar hun prijzen.

Maar zonder te weten wat die erop verdienen kun je daar weinig over zeggen. Ik begrijp wat je zegt hoor, en misschien heb je helemaal gelijk, maar ik wil het graag zelf zwart op wit zien. Ik ben erg eigenwijs, had ik dat al gezegd? :D
Hooveld960 schreef:Beste mh77,

Naast de andere forumleden geef ik je ook de waarschuwing: DOE HET NIET! Ik bedoel de import vanuit China.
2000 euro? Dat is inderdaad heel onrealistisch. Vraag bij een aantal douane-expediteurs maar eens op wat het vervoer kost van een 20ft container.
Je gaat gewoon genept worden. Sites als alibaba of zo moet je dat soort dingen sowieso niet kopen. Je krijgt troep, als je al een reddingssloep krijgt, is het waarschijnlijk troep.
En hoe zit het met de motor? Als je die moet gaan vervangen ben je alsnog een hoop geld kwijt.
Nee, mh77, doe het niet. Je neemt namelijk geen gokje, je wordt op zeker genept.
Ben jaren gelden ook eens bezig geweest om waterscooters vanuit China te importeren. Prijzen te mooi om waar te zijn. Dat was het ook.
Kwam toen met iemand in contact die 2 waterscooters had geimporteerd, maar het was de grootste troep, gewoon 2dehands spul en motoren die deels incompleet erin hingen en zekert niet liepen. Ook totaal niet de beloofde Yamaha waverunners die hij dacht et hebben gekocht, maar goedkope kloons met Suzuki motoren erin.

Daarbij vindt ik die reddingssloepen afzichtelijk dingen om mee rond te varen. Maar dat is mijn mening.

Doe wat je wil, maar als je je geld wilt weg gooien dan geef ik je mijn bankrekeningnummer wel.

Smaken verschillen, en dat is maar goed ook! :)

Wat het importeren betreft, ik zoek natuurlijk sowieso naar een gebruikte sloep. Het klinkt alsof deze persoon nieuwe waterscooters wilde importeren. Ik kan er verder weinig over zeggen want ik weet niet hoe die persoon zijn vooronderzoek heeft gedaan en hoe hij de supplier precies heeft gevonden, maar het spreekt voor zich dat er een hoop factoren meespelen. Nogmaals, ik denk zeker niet blind dat ik dit wel even goedkoper ga doen, maar ik vind het leuk om de mogelijkheden goed te bekijken.
Arthur schreef:Ik heb een leuk bootje voor je 6.50x2.50x0.70 met een goed draaiende motor en dito KK, je moet hem alleen van Griekenland naar NL vervoeren, hij kan gewoon op een bakwagen of oplegger, dat is goedkoper dan met 40 voet container vanuit China.
Afbeelding

Niet helemaal wat ik zoek, maar dank voor je aanbod!

bas schreef:Een reddingsloep uit China hoeft natuurlijk nog geen Chinese reddingssloep te zijn, er zitten daar genoeg sloperijen waar van alles te koop is.

Alleen zelf importeren van slechts 1 ding loont maar heel zelden, ongeacht waar het vandaan komt of wat het is. Zelf ooit eens uitgezocht voor een auto maar het kan eigenlijk gewoon niet uit. Je hebt de connecties niet dus dat moet je extern inhuren, je koopt slechts 1 ding dus op die prijs leg je het al af tegen de handel die groot inkoopt en als je 10 sloepen koopt vallen er vast wel 7 varend te maken en te verkopen. Als je er 1 koopt zul je zien en beleven dat het 1 van die 3 is waar niks meer mee te beginnen is ( of waar je financieel op leeg loopt).
Kortom: voor een financieel voordeel hoef je het als particulier niet te doen tenzij je heel goed in de materie zit maar dan kom je qua budget toch uit op de bedragen die er in de handel voor gevraagd worden.

En ik weet niet wat je van plan bent qua formaat maar er zijn maar weinig sloepen die in een 20ft container passen.

Lekker dat adresje in Enkhuizen en soortgelijke handelaren bezoeken, dan weet je wat je kunt verwachten voor je budget en dat hele China verhaal maar vergeten.

Ik sluit China niet bij voorbaat uit, maar ik ben ook heus realistisch. Qua formaat ben ik nog redelijk flexibel, maar ik zit te denken aan iets van een metertje of 5,5 - 6,5.
mh77
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 22 Jul 2018, 14:16
ligplaats: Amsterdam
info:

Re: Veel nieuwer kan het niet!

Berichtdoor Roelof » 23 Jul 2018, 15:37

Kan best een leuk project worden, hopelijk vindt je een geschikte basis.
Mocht je niks vinden dan zou je nog eens contact met Hatecke GmbH kunnen opnemen. Deze fabrikant van sloepen en vrijeval boten heeft in het verleden wel eens Chinees spul ingeruild.
Ik weet dat van 1 zo'n Chinese vrijeval boot een sauna gemaakt is bij iemand in z'n tuin :lol:

Ik hoop dat je een topic van het project opstart zodra je los gaat, we zijn hier natuurlijk niet nieuwsgierig :mrgreen:

Suc6,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Veel nieuwer kan het niet!

Berichtdoor Noordvaarder » 23 Jul 2018, 16:49

Arthur schreef:dat is goedkoper dan met 40 voet container vanuit China.

Dat denk ik niet.
Ik denk dat je voor een 2TEU niet meer betaald dan 1000 euro voor shipment vanaf China.
Dat is dan enkel de boottocht.
Voor- en natransport komen er dan nog bij,waarvan je het meeste hier in NL moet aftikken.
Voor die prijs krijg je hem van Agios Nikolaos in een oplegger hier niet in NL.
Het dubbele en meer denk ik.
Je zal eerst van Kreta naar het vasteland toe moeten,reken eerst maar uit wat een ferry kost,en dan nog over land.
Ik denk dat jij hem goedkoper kunt ophalen met een goede camper,waar een fatsoenlijke boottrailer achter kan,dan dat je hem met een vervoerder hier naar toe kunt brengen.
Ik heb zonet eventjes uitgerekend wat alleen al de ferry van Heraklion naar Pireas van ANEK LINES kost,en dat is voor een camper van 7 meter lang en 2,4 meter hoog,met daarachter een bootrailer van 7 a 8 meter lang, € 366 enkele reis voor 2 personen met de dagboot.Doe daar dan de rest nog maar bij aan brandstof en tolkosten door de diverse landen naar NL.
Noordvaarder
 

Re: Veel nieuwer kan het niet!

Berichtdoor Arthur » 23 Jul 2018, 17:56

Als je zo telt wel, ik zorg dat de boot in Piraeus komt dat kost me niks, dan kan hij mee als deellading in een oplegger zonder overbreedte, ik heb al een speciale mal gemaakt waar de boot mooi in past en strak vast zit, dan kan hij met een heftruck met lange lepels eropgezet worden alles bij elkaar is maar 2.500 kilo, zijltje open, zijltje dicht genoeg spanbanden erom en gaan, je weet dat ik zelf 45 jaar gereden heb en nog altijd mijn connecties heb met diverse transporteurs.
Je kunt er zelfs nog wat lichte losse vracht bovenop laden.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Veel nieuwer kan het niet!

Berichtdoor bas » 23 Jul 2018, 18:55

Maar zonder te weten wat die erop verdienen kun je daar weinig over zeggen. Ik begrijp wat je zegt hoor, en misschien heb je helemaal gelijk, maar ik wil het graag zelf zwart op wit zien. Ik ben erg eigenwijs, had ik dat al gezegd? :D


Bekend verschijnsel :mrgreen: Geeft ook verder niet, Einstein en Darwin waren ook eigenwijs en dat is best goed gekomen.
En idd, ik weet ook niet wat er precies op verdient wordt en wss ga je daar nooit achter komen ook. En een auto is geen boot maar dat heb ik wel eens uitgezocht en dan zit een groot deel van het verdienmodel in het goedkoper kunnen importeren en niet sec in de verkoopprijs hier.

maar ik heb bijvoorbeeld ook zelf bamboe jaloezieën gekocht bij een Chinese fabriek die normaal hele grote orders doet. Ik heb er uiteindelijk 30-40% minder voor betaald dan dat ik hier in Nederland zou hebben betaald.

Dat is een beetje appels met peren vergelijken denk ik, dan is het deelvracht en deel je de transportkosten/containerruimte. Ik heb dat ook weleens gedaan en dat is idd een stuk goedkoper.
En zelfs al zou dit nu opgaan.....40% goedkoper dan de NL prijzen is nog steeds minimaal 2x je budget.

Qua formaat ben ik nog redelijk flexibel, maar ik zit te denken aan iets van een metertje of 5,5 - 6,5.

Net wel of net niet passend in een container dus (qua lengte).....wel een verschilletje.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Veel nieuwer kan het niet!

Berichtdoor Roelof » 23 Jul 2018, 20:03

Arthur schreef:[color=#0000FF]Ik heb een leuk bootje voor je 6.50x2.50x0.70 met een goed draaiende motor en dito KK, je moet hem alleen van Griekenland naar NL vervoeren, hij kan gewoon op een bakwagen of oplegger, dat is goedkoper dan met 40 voet container vanuit China.
Afbeelding


Euhh Artur, ga je het genot op de Griekse wateren opzeggen of heb je iets anders op het oog?

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Veel nieuwer kan het niet!

Berichtdoor Arthur » 23 Jul 2018, 20:21

Euhh Arthur, ga je het genot op de Griekse wateren opzeggen of heb je iets anders op het oog?

Groet,
Roelof
Ik heb wat anders op het oog Roelof, deze is weer om door een ringetje te halen, inwendig, uitwendig en motorisch.
Als je met deze deze boot over de Nederlandse wateren vaart val je wel op, ik denk dat er maar een exemplaar van is dan.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Veel nieuwer kan het niet!

Berichtdoor Hans van Zijl » 23 Jul 2018, 21:10

https://link.marktplaats.nl/m1299522765

Koop voor weinig een leuke sloep zaag de bovenkant eraf betimmer hem en hang er bb motor achter en je hebt gegarandeerd een leuk scheepje zonder zorgen.

Mvg Hans
Hans van Zijl
 
Berichten: 166
Geregistreerd: 10 Mrt 2015, 19:17
ligplaats: Giethoorn
info:

Re: Veel nieuwer kan het niet!

Berichtdoor Amersfow » 23 Jul 2018, 21:16

Inderdaad! Ha met een BBM wordt je door het sloepengilde toch wat meewarig aangekeken :lol:
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1858
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Veel nieuwer kan het niet!

Berichtdoor Hans van Zijl » 23 Jul 2018, 21:38

Hoi Amersfoort,

Ja het liefst iets van een ton of meer. Ik denk maar zo we zitten op het zelfde water :D

Motor hang in bun je ziet er niets van.

Mvg Hans
Hans van Zijl
 
Berichten: 166
Geregistreerd: 10 Mrt 2015, 19:17
ligplaats: Giethoorn
info:

VorigeVolgende

Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten