Veel nieuwer kan het niet!

Veel nieuwer kan het niet!

Berichtdoor mh77 » 22 Jul 2018, 14:25

Hallo allemaal,

Mijn naam is Michel, ik ben 41 jaar en woon in Amsterdam.

Mijn verhuizing naar Amsterdam, nu bijna een jaar geleden, is waarschijnlijk ook de voornaamste reden dat ik mezelf hier aanmeld. Ik heb inmiddels genoeg tijd op het water doorgebracht om te weten dat ik zelf ook graag een bootje zou willen. Al is het maar een leuk sloepje om, zoals de rest van Amsterdam, op een mooie dag in en om Amsterdam te varen met vrienden en familie. Er zijn natuurlijk genoeg boten te koop, maar de prijzen zijn ook niet mis. Ik heb me daarom voorgenomen om me te verdiepen in een heel specifiek project. Ik ga kijken of ik een gebruikte reddingssloep kan importeren uit China, om deze hier op te knappen. Ik geloof direct dat daar veel bij komt kijken, ongetwijfeld meer dan ik me nu besef, maar op deze manier leer ik wel veel en heb ik de gelegenheid om de handen ook eens uit de mouwen te steken. Ik ben pienter genoeg, heb geen haast en als je een kantoorbaan hebt is het fijn om af en toe eens wat met de handjes te doen. Kort samengevat; van de nood een deugd maken.

Ik heb al wat zitten lezen op het forum en ik was onder de indruk van de vele prachtige projecten maar ook behulpzaamheid van diverse forumleden. Ik besef me ook dat mijn kennisniveau drastisch lager ligt, maar dat mag de pret niet drukken wat mij betreft. De komende tijd zal ik vooral veel gaan lezen, maar ik hoop over een tijdje mijn project met jullie te kunnen delen!
mh77
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 22 Jul 2018, 14:16
ligplaats: Amsterdam
info:

Re: Veel nieuwer kan het niet!

Berichtdoor Sixdanny » 22 Jul 2018, 20:55

Hoi, waarom uit China, hierbij ons in de buurt kan die kopen van een scheepsslooperij meestal gemotoriseerd met een Bukh.
P.S. je mag me altijd PMen voor verdere gegevens.
Sixdanny
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 11:07
ligplaats:
info:

Re: Veel nieuwer kan het niet!

Berichtdoor bas » 22 Jul 2018, 21:25

Welkom hier!

Mooie ambitie en valt zeker wel wat leuks van te maken!

2 vragen die gelijk bij mij opkomen:
1- Idd, waarom uit China? Ligt in de buurt ook genoeg van dergelijk spul te koop. ( Niet zeggen dat je uit Amsterdam komt, dan gaat de prijs gelijk omhoog ;) )
2- Wat ben je van plan qua voortstuwing? Ergens in mijn onderbuik voel ik aan mijn theewater dat Amsterdam de eerste gemeente in NL gaat zijn die t.z.t. (oude)dieseltjes
in de ban gaat doen. Wanneer t.z.t. is geen idee maar dat zou zomaar eens niet zo heel lang kunnen duren.

Enniewee....hou ons op de hoogte!
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Veel nieuwer kan het niet!

Berichtdoor mh77 » 23 Jul 2018, 10:07

Bedankt voor de leuke reacties!
Sixdanny schreef:Hoi, waarom uit China, hierbij ons in de buurt kan die kopen van een scheepsslooperij meestal gemotoriseerd met een Bukh.
P.S. je mag me altijd PMen voor verdere gegevens.

Puur vanwege de prijs. Ik moet nog een definitieve opgave krijgen en natuurlijk komen daar nog transport, invoerrechten (al vallen die mee) en BTW bij, maar de reddingssloepen die ik te koop tegenkom zijn meteen al best prijzig. Ik hoop echt iets goedkoops tegen te komen, waar ik dan lekker aan kan gaan klussen en kan leren hoe alles in elkaar zit.

Ik zal je sowieso even een PM sturen, dank voor het aanbod!
bas schreef:Welkom hier!

Mooie ambitie en valt zeker wel wat leuks van te maken!

2 vragen die gelijk bij mij opkomen:
1- Idd, waarom uit China? Ligt in de buurt ook genoeg van dergelijk spul te koop. ( Niet zeggen dat je uit Amsterdam komt, dan gaat de prijs gelijk omhoog ;) )
2- Wat ben je van plan qua voortstuwing? Ergens in mijn onderbuik voel ik aan mijn theewater dat Amsterdam de eerste gemeente in NL gaat zijn die t.z.t. (oude)dieseltjes
in de ban gaat doen. Wanneer t.z.t. is geen idee maar dat zou zomaar eens niet zo heel lang kunnen duren.

Enniewee....hou ons op de hoogte!

Haha ja als het voor in Amsterdam is, is alles duur. Ik heb tot nu toe vooral op Nederlandse websites gekeken, Marktplaats vooral maar ook een paar watersport sites. Dan heb je al geluk als je voor € 4.000 een opknapper kan kopen, maar voor dat geld zou ik dan gewoon een vlet kopen waar ik niet veel meer aan hoef te doen. Veel vaker zie je (voor reddingssloepen althans) bedragen van € 8.000-10.000 of zelfs hoger, en dat heb ik simpelweg niet. Bovendien lijkt het opknappen me juist een leuk klusje, maar dan hoop ik eerder voor € 2.000 te kunnen starten. Maar misschien is dat onrealistisch. Ik kwam vanochtend wel een advertentie tegen voor Noorse reddingssloepen vanaf € 1.500, in Enkhuizen, dat zou misschien nog wel wat kunnen zijn. Op Alibaba vond ik een maritiem bedrijf dat gebruikte open sloepen aanbiedt voor $800-$1300 (aldus de advertentie) dus ik heb daar meer info over hun voorraad opgevraagd.

Wat voortstuwing betreft weet ik het nog niet eerlijk gezegd, het hangt er denk ik vooral vanaf wat ik uiteindelijk koop. Idealiter kom ik iets tegen met een inboard motor die het nog doet, dan kan ik daar even mee vooruit terwijl ik me op de buitenkant richt.

Nogmaals dank voor jullie reacties, ik hou jullie absoluut op de hoogte!
mh77
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 22 Jul 2018, 14:16
ligplaats: Amsterdam
info:

Re: Veel nieuwer kan het niet!

Berichtdoor Klaver vier » 23 Jul 2018, 10:33

Ik kan mij niet voorstellen dat het met importeren erbij goedkoper is.
Gr René
Klaver vier
 

Re: Veel nieuwer kan het niet!

Berichtdoor Marie Christina » 23 Jul 2018, 10:40

En ik kan mij zéker niet voorstellen dat je niet in de toekomst spijt gaat krijgen.
"Alle waar is naar zijn geld", zei mijn vader zaliger altijd.
Tot nu toe heeft hij gelijk gehad.

Ik weet een heel leuk opknapsloepje te koop in Leer Dsl.
Nog een echte oranje open reddingssloep.
Met motor.
Is denk ik wel te traileren met een 4WD ervoor.
Gaat in elk geval minder kosten dan die Chinees.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Veel nieuwer kan het niet!

Berichtdoor bas » 23 Jul 2018, 11:10

maar dan hoop ik eerder voor € 2.000 te kunnen starten. Maar misschien is dat onrealistisch.


2000 om een sloep aan te schaffen en vanuit China naar Amsterdam te krijgen? :shock: Dat is heel onrealistisch ja. Enkel het zeevracht gedeelte voor een 20ft container kost al iets in die richting.

Ga maar na.....de handelaren die je in NL tegenkomt hebben dit traject al voor je afgelegd en kijk naar hun prijzen.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Veel nieuwer kan het niet!

Berichtdoor Hooveld960 » 23 Jul 2018, 12:26

Beste mh77,

Naast de andere forumleden geef ik je ook de waarschuwing: DOE HET NIET! Ik bedoel de import vanuit China.
2000 euro? Dat is inderdaad heel onrealistisch. Vraag bij een aantal douane-expediteurs maar eens op wat het vervoer kost van een 20ft container.
Je gaat gewoon genept worden. Sites als alibaba of zo moet je dat soort dingen sowieso niet kopen. Je krijgt troep, als je al een reddingssloep krijgt, is het waarschijnlijk troep.
En hoe zit het met de motor? Als je die moet gaan vervangen ben je alsnog een hoop geld kwijt.
Nee, mh77, doe het niet. Je neemt namelijk geen gokje, je wordt op zeker genept.
Ben jaren gelden ook eens bezig geweest om waterscooters vanuit China te importeren. Prijzen te mooi om waar te zijn. Dat was het ook.
Kwam toen met iemand in contact die 2 waterscooters had geimporteerd, maar het was de grootste troep, gewoon 2dehands spul en motoren die deels incompleet erin hingen en zekert niet liepen. Ook totaal niet de beloofde Yamaha waverunners die hij dacht et hebben gekocht, maar goedkope kloons met Suzuki motoren erin.

Daarbij vindt ik die reddingssloepen afzichtelijk dingen om mee rond te varen. Maar dat is mijn mening.

Doe wat je wil, maar als je je geld wilt weg gooien dan geef ik je mijn bankrekeningnummer wel.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Veel nieuwer kan het niet!

Berichtdoor Arthur » 23 Jul 2018, 12:51

Ik heb een leuk bootje voor je 6.50x2.50x0.70 met een goed draaiende motor en dito KK, je moet hem alleen van Griekenland naar NL vervoeren, hij kan gewoon op een bakwagen of oplegger, dat is goedkoper dan met 40 voet container vanuit China.
Afbeelding

Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Veel nieuwer kan het niet!

Berichtdoor bas » 23 Jul 2018, 13:19

Een reddingsloep uit China hoeft natuurlijk nog geen Chinese reddingssloep te zijn, er zitten daar genoeg sloperijen waar van alles te koop is.

Alleen zelf importeren van slechts 1 ding loont maar heel zelden, ongeacht waar het vandaan komt of wat het is. Zelf ooit eens uitgezocht voor een auto maar het kan eigenlijk gewoon niet uit. Je hebt de connecties niet dus dat moet je extern inhuren, je koopt slechts 1 ding dus op die prijs leg je het al af tegen de handel die groot inkoopt en als je 10 sloepen koopt vallen er vast wel 7 varend te maken en te verkopen. Als je er 1 koopt zul je zien en beleven dat het 1 van die 3 is waar niks meer mee te beginnen is ( of waar je financieel op leeg loopt).
Kortom: voor een financieel voordeel hoef je het als particulier niet te doen tenzij je heel goed in de materie zit maar dan kom je qua budget toch uit op de bedragen die er in de handel voor gevraagd worden.

En ik weet niet wat je van plan bent qua formaat maar er zijn maar weinig sloepen die in een 20ft container passen.

Lekker dat adresje in Enkhuizen en soortgelijke handelaren bezoeken, dan weet je wat je kunt verwachten voor je budget en dat hele China verhaal maar vergeten.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Volgende

Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten