Nieuw hier dus even voorstellen.

Nieuw hier dus even voorstellen.

Berichtdoor herman42 » 10 Mei 2018, 13:23

Dag allemaal,
Ik heb een andere boot gekocht, was op zoek naar informatie en kwam zo op dit forum terecht.
Van huis uit geen watersporter maar 5 jaar geleden kwam ik te wonen aan vaarwater en daar hoorde een bootje bij voor als het mooi weer is.
Na eerst te hebben gekeken naar een nieuw polyester sloepje met buitenboord motor kwam ik op marktplaats een stalen vlet met Vetus inboard diesel tegen.
Zodra de verkoper de motor startte waren we (mijn vrouw dus ook) verkocht. Zo werden we eigenaren van een stalen vlet van 6,30 m.
Al snel bleek dat we langere tochten eigenlijk wel leuk vonden en had ik een mogelijkheid in de boot gemaakt om 2 matrasjes kwijt te kunnen. Extra accu er bij, porta potti en koelbox mee en varen maar.
Enigszins behelpen natuurlijk, maar we konden wel bijna overal komen met deze boot.
Na 2 jaar toch besloten dat we iets meer comfort wilden en op zoek naar wat anders. Het moest iets worden waarin je open kunt varen, mét slaapmogelijkheid, toilet en keukentje.
Weer kwam ik op marktplaats tegen wat we zochten, het bleek een Wartenster vlet te zijn van 7,30m. Erg leuke tochten mee gemaakt en voor het eerst Friesland uit met de boot.
We wisten echter toen al dat dit een 'tussenboot' zou zijn. We willen lange tochten kunnen maken naar België of Frankrijk en dat kan met een Wartenster niet echt.
Het idee was om al varende eens goed om ons heen te kijken wat voor type boot onze volgende zou moeten worden. Zo ver is het niet gekomen, een jaar geleden zag ik op botentekoop 'onze' boot al staan.
Boven budget natuurlijk... toch contact opgenomen met de verkopers en een keer kijken, qua prijs konden we er wel uitkomen. Nu alleen de Wartenster nog verkopen, ook dat lukte.
Zo werden we vorige week eigenaren van een Langenberg cabriolet vlet van iets meer dan 10 m (weer een vlet dus!) waarop we helemaal open kunnen varen en van alle gemakken zijn voorzien.
Ik heb al een aantal nuttige tips gelezen hier en zal proberen te reageren als ik een antwoord op een vraag van iemand anders weet.
Herman
Laatst gewijzigd door herman42 op 10 Mei 2018, 16:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
herman42
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 10 Mei 2018, 12:29
ligplaats: Friesland
info:

Re: Nieuw hier dus even voorstellen.

Berichtdoor Klaver vier » 10 Mei 2018, 13:31

Welkom Herman,een vlet is over het algemeen een heel mooie boot,ik ben erg benieuwd hoe het er uit ziet,als het lukt misschien een paar mooie foto,s
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Nieuw hier dus even voorstellen.

Berichtdoor herman42 » 10 Mei 2018, 15:18

Kijken of het plaatsen van een paar foto's van de 'evolutie van de vlet' lukt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
herman42
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 10 Mei 2018, 12:29
ligplaats: Friesland
info:

Re: Nieuw hier dus even voorstellen.

Berichtdoor aadbloem » 10 Mei 2018, 16:50

Leuke "evolutie", veel plezier gewenst met de grotere vlet!
Belgie en met name Frankrijk zijn aanraders (vind ik). In Belgie zijn de grote waterkunstwerken zoals Ronquieres, Strepy Thieu en de oude liften in het canal du Centre best sensationeel, in nederland kennen we dat niet. In Strepy Thieu vaar je een soort schoenendoos in, een rechthoekige bak geschikt voor schepen tot 1350 ton en ga je meer dan 70mtr omhoog of omlaag.
Frankrijk is genieten met de kleine sluisjes en de elektronische afstandsbediening, gemak dient de mens.
In beide landen is genoeg te zien van wat we in Nederland niet kennen. Een sluizentrap bijvoorbeeld van 26 sluizen op 9km
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Nieuw hier dus even voorstellen.

Berichtdoor Arthur » 10 Mei 2018, 16:58

Mooie boot, welke motor en kk ligt erin, ze is wel perfect voor mijn vaargebied.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Nieuw hier dus even voorstellen.

Berichtdoor Roelof » 10 Mei 2018, 19:04

Welkom op het forum Herman.
Een leuke intro met alle groeistuipen en expansie van begin tot heden. Ik denk dat de meesten van ons dat hebben meegemaakt :lol: .
Mooie foto's en idd een mooi schip.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Nieuw hier dus even voorstellen.

Berichtdoor herman42 » 11 Mei 2018, 08:57

@ aardbloem: dat lijkt ons dus ook erg leuk en een tikje spannend natuurlijk. Eerst maar eens de boot leren kennen dit jaar. Het plan is om noord- en zuid holland te doen.
herman42
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 10 Mei 2018, 12:29
ligplaats: Friesland
info:

Re: Nieuw hier dus even voorstellen.

Berichtdoor herman42 » 11 Mei 2018, 09:03

@ Arthus: er ligt een 4 cilinder vetus deutz 65 pk met zf hurth in. Mooi vaargebied heb je..
@ Roelof: thnks
herman42
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 10 Mei 2018, 12:29
ligplaats: Friesland
info:


Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten