Het wordt nu wel eens tijd

Het wordt nu wel eens tijd

Berichtdoor Freek » 11 Sep 2017, 08:57

Ik lees al geruime tijd dagelijks dit forum, dus het wordt zo langzamerhand tijd om mij eens voor te stellen.
Ik ben Freek, 58 jaar en sinds 2 jaar in het bezit van een Antaris Kotter.
Hiervoor hebben wij zo'n 8 jaar een zeilboot gehad.
De renovatie-projecten op dit forum vind ik helemaal geweldig om te lezen. Wel tel ik iedere keer weer mijn zegeningen met een polyester schip :lol: .
Freek
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 17 Apr 2016, 15:47
ligplaats: Andijk
info: Greenline 33

Re: Het wordt nu wel eens tijd

Berichtdoor lammert » 11 Sep 2017, 12:48

Welkom, Freek,

Ik herken eea in jouw verhaal.
Ook ik heb op dit forum veel gelezen alvorens een boot te kopen.
Ook dat is een polyester schip geworden, omdat ik niet in de schaduw kan staan
van de handige mannen van dit forum die een stalen schip helemaal mooi kunnen maken.
Ook over de motoren ben ik wijzer geworden door dit forum, reden om een yanmar te kiezen
met een beschaafd aantal draaiuren.
Mijn vrouw en ik zijn uiteindelijk gevallen voor een skagerrak 900S Scandinavische kwaliteit.
Nu na een seizoen varen waarbij de Ijsel en de Waal en Friesland, kan ik zeggen dat de boot
geen problemen heeft laten zien. Zuinig, krachtig, volledig droog in de bilge en geen olieverbruik.
Ik volg nu vooral de discussies over elektriciteit, de accu's zijn op leeftijd maar doen het tot
nu toe goed.Wel of niet zonnepanelen, door dit eerste vaarseizoen hebben we meer zicht op hoe lang we zonder walstroom
kunnen. Omdat we varen en fietsen zijn we nooit lang op geïsoleerde plaatsen. Daarom tzt vervanging van de beide accu's
maar wrschl. geen dure agm's .De loodaccu s zijn van 2009 deze winter aan boord gebleven, (lag wel op de wal)
en slechts een paar uur aan de stroom geweest. Na de tewaterlating in april (boot in oktober 2016 gekocht ),starten en varen!
De discussies op dit forum en de zienswijzen van de verschillende leden samen met de opgedane ervaring, maakt de keuzes
gemakkelijker.

Gr Lammert
lammert
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 03 Okt 2016, 22:16
Woonplaats: den helder
ligplaats: st nicolaasga
info: Skagerrak 900s


Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten