Nieuw hier

Nieuw hier

Berichtdoor huppekees » 30 Aug 2017, 11:55

Hoi Hoi

Ik wil mij even voorstellen, ik ben Kees de Groot, woon in Maassluis waar ook in jachthaven '' watersportcentrum Vlietland Maassluis '' gehuisvest is. tevens ligt onze boot daar in een box.
Wij hebben een Friendship 23 in uitmuntende staat.
We hebben de boot gekocht in DenBrielle, waar we dus ook al menig maal geweest zijn. Daarnaast zijn we al op de Grevelingen en de Oosterschelde geweest.
Omdat het zeiltochtje maar 1 meter steekt, is het ook mogelijk om het Westland in te gaan, wij varen dan ook probleemloos richting DenHaag en verder, ook de Kagerplassen zijn al aangevaren.
Morgen vertrekken we wederom naar de Grevelingen, gezien het slechte weer van vanochtend maar een dag uit gesteld.
Vanwege het feit dat wij (voor de stroming) het Tij in de gaten moeten houden... met name voor het Spui, moeten wij half uur voor hoog water bij Vlaardingen de NieuweMaas op, om dan via de Oude Maas en het Spui op het Haringvliet uit te komen, dan via de Volkerak (Volkerak en Krammersluizen) naar Bruinisse sluis.
Dit geheel neemt normaal gesproken een dag in beslag, Als we dus vroeg weg gaan... we konden vandaag dat vanwege het Tij net halen... maar morgen is het een uur later..
Nu wil ik via Rotterdam varen, Nieuwe Maas volgen dan de Noord op en de DordseKil, via Hollandsdiep naar de Volkerak... alleen heb ik nu tussen Vlaardingen en Dordrecht het stroom mee..??
Hoogwater in Vlaardingen is 11.14 uur, we willen rond 08.00 de Nieuwe Maas op bij Vlaardingen, mijn gedachte is dan dat ik zeker nog 3 uur stroom mee zou hebben eer het hoog water is in Dordt lijkt mij. Die geeft 12.15 uur aan.
is mijn bedenking de juiste..? hoe is dan het verval..?? krijg ik een stil moment of krijg je gelijk dan tegenstroom voor je kiezen..???

Dank alvast voor de reacties...
huppekees
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 30 Aug 2017, 10:20
ligplaats: Maassluis
info:

Re: Nieuw hier

Berichtdoor pascall » 30 Aug 2017, 18:39

Beste,

Even de stroomatlas geraadpleegd.
10.15uur hoogwater Hoek van holland waar de stroomatlas is van herleid.
1uur voor HwH vind de kentering plaats bij Vlaardingen, de meestroom richting Rotterdam.
1uur na HwH treed de kentering op bij splitsing de Noord/Lek richting Dordrecht.
5 uur na HwH loopt de stroom door richting Hollands diep.
Het is ook afhankelijk van de snelheid van de boot, bent je te vroeg of net te laat, het is een combinatie van....
Deze informatie er van uitgaande dat je 31.8.2017 vertrekt.

Met vriendelijke groet,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:


Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten