Financering van een Jacht

Re: Financering van een Jacht

Berichtdoor Roelof » 25 Apr 2017, 08:04

R.C.Grootveld schreef:Tja, maar waarom hebben we het altijd over "Jan met de pet" die 1.5x modaal heeft? Omdat "we" onszelf er in herkennen?


Het is een grote groep in NL en hoewel ik als 1 verdiener veel overeenkomsten heb met Jan & Janine (met pet en rok :lol: ) is een dergelijk bestedingspatroon niet voor mij weggelegd.

Wat zou er met J&J gebeuren als ze een boot van 160 K gekocht hebben en bv 100 K van de overwaarde van hun huis gebruiken voor de aankoop van deze droomboot maar 1 van beide verliest z'n baan of ze belanden in een (v)echtscheiding?

Ik denk dat ondanks dat ze verstandig leven en prioriteiten stellen het toeval/geluk/mazzel dan in 1 keer omslaat in pech/bittere ellende/en torenhoge schulden.
Ben helaas ervaringsdeskundige :x hoewel we toen geen boot hadden.

Lenen voor een boot (in welke form dan ook) zie ik als een normaal ding maar het moet zeker te overzien blijven.
Ik kan iedereen aanbevelen om ook na te denken hoe je de bank wilt / kunt betalen als de toekomst een onverwachte negatieve draai krijgt.


Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Financering van een Jacht

Berichtdoor R.C.Grootveld » 25 Apr 2017, 10:10

Roelof schreef:Lenen voor een boot (in welke form dan ook) zie ik als een normaal ding maar het moet zeker te overzien blijven.
Ik kan iedereen aanbevelen om ook na te denken hoe je de bank wilt / kunt betalen als de toekomst een onverwachte negatieve draai krijgt.

Eens, het moet zeker te overzien blijven en voor mij komt dat neer op: zorgen dat je niet "onder water" komt te staan (= schuld lager dan opbrengst verkoop)

Wat dat nadenken mbt 'what if' scenario's betreft:
Als je alle risico's af wilt dekken, zullen dit soort idealen altijd buiten je bereik blijven ......
Het hele leven bestaat uit niets anders dan afgewogen risico's nemen
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tinus73 en 4 gasten