Wie ben ik?

Re: Wie ben ik?

Berichtdoor Ti Sento » 19 Jan 2017, 01:05

Zutphen Steve?
Mark Boot, samen met vriendin Karlijn en dochter Sharon
Gebruikers-avatar
Ti Sento
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 18 Dec 2016, 18:24
Woonplaats: Lochem
ligplaats: Zwartsluis
info:

Re: Wie ben ik?

Berichtdoor Wolf1 » 19 Jan 2017, 05:30

varg schreef:Het karretje (er zijn er 4) is bijzonder zwaar uitgevoerd en het hellingen van de originele knikspantschepen verloopt vlot. Nadien zijn veel van de schepen verlengd en zijn er andere rompvormen in de haven terecht gekomen die zich maar moeilijk op deze kar laten te zetten. We denken dan ook hard na over een meer toekomstbestendig hellingsysteem. Een beetje off topic, maar ik kan Wolf zijn opmerking natuurlijk niet negeren.
Arnold
Dat het karretje zwaar genoeg is had ik wel gedacht, maar ik heb zo met dat mooie schip te doen, dat ligt in wezen op 2 punten ! !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1838
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Wie ben ik?

Berichtdoor varg » 19 Jan 2017, 23:08

Dat het karretje zwaar genoeg is had ik wel gedacht, maar ik heb zo met dat mooie schip te doen, dat ligt in wezen op 2 punten ! !
Gr. Wolf1

Je hebt gelijk, ik was er ook niet weg van. Het was de eerste keer dat mijn schip hier werd gehellingd. De laatste keer heb ik de 'voorpoten' anders gezet en droegen beide poten over de breedte van het vlak (= 8 streep). Achter was de kar lager opgebouwd en lag hij ook bijna horizontaal. Het scheepje is gebouwd in Werkendam en weegt een 11 ton, kan dus wel wat hebben. De manier waarop de schepen in de winter worden opgebokt is gebaseerd op 3 draagpunten: 1 midden-voor en 2 zoveel mogelijk achteraan op de harde hoek van de kim. Sommigen zetten midscheeps nog twee steunen onder het gangboord als extra er bij.
Gr Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: Wie ben ik?

Berichtdoor arjolia » 29 Jan 2017, 15:09

hallo ik ben arjo tuiloo en woon in vlaardingen mijn boot een van leeuwen schouw van 7,20 x 2,90 ligt in maassluis. er staat een yanmar diesel motor in van 12pk. ik heb deze boot afgelopen zomer aan gekocht dus nog niet zo lang eigenaar. maar het bevalt me wel het is niet mijn eerste boot. ik heb al een peereboom kruiser gehad. en een merwede kruiser. en toen een kleintje een jumbo kruiser. ik hoop op goede samen werking op dit forum groetjes arjo ik moet wel even uit zoeken hoe het werkt om ook foto,s op het forum te krijgen maar dat komt vast wel goed .
arjolia
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 03 Jul 2016, 11:45
Woonplaats: vlaardingen
ligplaats: maassluis
info:

Re: Wie ben ik?

Berichtdoor elrenegado » 01 Feb 2017, 10:13

Ti Sento schreef:Zutphen Steve?


Correct, tijdens 1 van de vakanties afgelopen jaar.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Wie ben ik?

Berichtdoor Thiemen » 26 Sep 2017, 10:41

Thiemen schreef:Twee boten is wel een kostbaar bezit, vandaar dat komend jaar waarschijnlijk 1 van beide boten toch weer in de verkoop zal gaan.


De kogel is door de kerk en zowel de Loosevlet als de Curtevenne van de hand gedaan.
Dit is onze nieuwe aanwinst:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Thiemen
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 28 Mei 2015, 19:22
ligplaats: Utrecht
info:

Vorige

Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: TijmenB en 7 gasten