Hier Alfred over!!!

Re: Hier Alfred over!!!

Berichtdoor Broertje » 29 Feb 2012, 20:59

Wij zijn ook heel blij met onze doerak 650, zoek maar een een bootje van 6,5 meter met evenveel ruimte. Ik vind het een erg sprekend model en je herkend ze idd van verre.

Mochten wij op ten duur een grotere willen dan het liefst weer een doerak.
Broertje
 
Berichten: 91
Geregistreerd: 28 Dec 2011, 21:13
ligplaats:
info:

Re: Hier Alfred over!!!

Berichtdoor sogna mi » 01 Mrt 2012, 14:43

De doerak is binnen het segment motorkajuitboten wel een succesvol afwijkend en toch tijdloos model gebleken... vooral gebouwd op functionaliteit.
Bedoeld als veel functionele ruimte per m3 a la een caravan.
Als je een doerak wil pimpen met extra,s als teakdekken etc etc dan raakt het zijn unieke concept kwijt... een kabelaring staat vaak leuk maar daar moet het bij blijven.
Toch blijven het leuke scheepjes, waarbij de grotere modellen best leuk varen.
typisch hollands karakterconcept uit de jaren dat het nog niet zo luxe hoefde, ik zie en vaar VEEL liever een doerak dan die hedendaagse ruimtebakken van bijv Vetus (Bellus) of Le Boat.
sogna mi
 
Berichten: 242
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 20:13
Woonplaats: Almere
ligplaats:
info:

Re: Hier Alfred over!!!

Berichtdoor buldog » 01 Mrt 2012, 16:54

sogna mi

Het segment waar de Doerak thuis hoort is natuurlijk niet de door jou genoemde polyester schepen,maar de de schouwen en eventueel de vletten.
En het is algemeen bekend dat veel ruimte creeren op relatief korte schepen ten koste gaat aan een mooi scheeps uiterlijk en vaargedrag.
Henk
buldog
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 10:35
Woonplaats: Oostvoorne
ligplaats: Oostvoorne
info:

Re: Hier Alfred over!!!

Berichtdoor sogna mi » 02 Mrt 2012, 10:12

Ik refereer ook alleen naar de gecreeerde ruimte op de doerak, en de functionaliteit "niet op het uiterlijk".
optisch valt de doerak natuurlijk in een stoerder segment dan de meeste "ruimteboten".
Praktisch vaart de doerak wel anders dan een vlet hoor vergelijk een valk of dolmanvlet nou niet met de vaareigenschappen van een doerak...dat gaat echt niet op.
Een schouw lijkt qua onderwaterschip nog het meest maar de doerak heeft een veel bredere spiegel en ook een veel scherpere knik in het knikspant.

Verder val ik de doerak niet af hoor, begrijp mij niet verkeerd ..... de 6 en 6,5 mtr zonder gangboord vind ik caravans maar vanaf 7 mtr vind ik ze echt leuk.
sogna mi
 
Berichten: 242
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 20:13
Woonplaats: Almere
ligplaats:
info:

Re: Hier Alfred over!!!

Berichtdoor alfred » 02 Mrt 2012, 22:44

Nauw er is veel info, onder jullie.

Hoop dat ik daar nog een hoop gebruik, van mag maken.

Zou het leuk vinden om foto's van julllie Doerak te zien, wat het voordeel van jullie model is AK of Ok enz....
Alvast bedankt, Alfred
alfred
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 26 Feb 2012, 19:48
Woonplaats: Nijmegen
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten