Hier Alfred over!!!

Hier Alfred over!!!

Berichtdoor alfred » 26 Feb 2012, 21:25

Hallo Allemaal,

Ik wil me even voorstellen,
Ik ben Alfred, 53 jaar en in het bezit van een Zodiac Pro.
Lengte 470
motor Honda 50kp
Top snelheid 62 km
Radius 110 km met 25 liter
Heb VB 2
Marifoon certificaat
En kustnavigatie

Ben gek op watersport, zoals windsurfen, Wakeboarden, duiken, en klussen aan de boot.

Nu de zomers minder worden, ben ik opzoek naar een andere boot.
Het moet een Doerak 850 worden, en heb er aleen paar gezien,sommige met een probleem,maar leuke prijs.
Dus zoek ik info over de Doerak 850 tekeningen, elektro schema's.

Div info is welkom,

Met vriendelijke groeten.
Alfred Beker
alfred
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 26 Feb 2012, 19:48
Woonplaats: Nijmegen
ligplaats:
info:

Re: Hier Alfred over!!!

Berichtdoor gast » 26 Feb 2012, 21:39

Alfred welkom, leuke RIB die je hebt en vooral met een 50 pk een snel ding, ik heb er zelf al een aantal maal 1 gehad.
De gezochte info zal je hier zeker wel vinden met betrekking tot schema's, de expertise is hier ruimschoots aanwezig.
gast
 

Re: Hier Alfred over!!!

Berichtdoor henkvd » 26 Feb 2012, 23:10

Hallo Alfred welkom.

Er staan zoveel boten te koop dat het de moeite extra loont om op zoek te gaan naar de juiste boot en staat, de prijzen staan enorm onderdruk en er is heel veel ruimte in de vraagprijs.

Een heckdrive lijkt me de eerste reden om de boot die je op het oog hebt te laten schieten, voor een water verplaatsende boot is dit een minder goede manier van aandrijven. Een heckdrive hoort op een planerende boot, water verplaatsend zijn o.a de stuureigenschappen slecht.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4471
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Hier Alfred over!!!

Berichtdoor oeds » 27 Feb 2012, 17:38

welkom hier,
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 06 Jan 2012, 17:34
Woonplaats: Drachten
ligplaats:
info:

Re: Hier Alfred over!!!

Berichtdoor Sylvie » 28 Feb 2012, 16:46

Welkom Alfred!
Nou een Doerak is wel heel wat anders dan een Zodiac die 62 km/uur kan!
Met een Doerak heb je alle tijd! De onze heeft een topsnelheid van 14 km/uur.

Hou ons op de hoogte van je Doerak zoektocht!
Doerak 850 AK, de Golfbreker
Eigen bedrijf: www.webdesignidee.nl
Gebruikers-avatar
Sylvie
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 04 Feb 2012, 15:56
ligplaats:
info:

Re: Hier Alfred over!!!

Berichtdoor alfred » 29 Feb 2012, 08:29

Sylvie schreef:Welkom Alfred!
Nou een Doerak is wel heel wat anders dan een Zodiac die 62 km/uur kan!
Met een Doerak heb je alle tijd! De onze heeft een topsnelheid van 14 km/uur.

Hou ons op de hoogte van je Doerak zoektocht!


Het is inderdaad ook heel wat anders, maar volgas varen deden we haast nooit 37km is een mooie snelheid, Lekkere dagtochten maken door nederland, haaast overal e bootje tewaterlaten dat was vor ons de reden voor een rubberboot. Hebben julie al en beeld van het verbruik van jullie doerak? Ook door dat de zomer in nederland snik heet of natter worden kun je met een Doerak veelmeer, 2011 zijn we 9 keer wezen varen dasnietzo veel toch.
Dus daarom een Doerak, veiligeboot goede vaareigenschappen en betaalbaar.

Met vriendelijke groeten,
Alfred
alfred
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 26 Feb 2012, 19:48
Woonplaats: Nijmegen
ligplaats:
info:

Re: Hier Alfred over!!!

Berichtdoor buldog » 29 Feb 2012, 10:28

Alfred,
Waarom je eigen blindstaren op een doerak.Er staan zoveel betere en elegantere bootjes te koop.
Een doerak is eigenlijk een samenstelling van aan elkaar gelaste rijplaten plomp en goedkoop gefabriceerd.
Het heeft niets scheeps en een snelheid van 14 km op deze lengte zal nimmer gehaald kunnen worden ,ja met 5 km stroom mee.
Als ik jou was zou ik lekker verder rondneuzen naar andere type schepen ,het aanbod is zeer groot en de prijzen gunstig.

Henk
buldog
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 10:35
Woonplaats: Oostvoorne
ligplaats: Oostvoorne
info:

Re: Hier Alfred over!!!

Berichtdoor Patrick5 » 29 Feb 2012, 11:48

Ja Henk

Het mag duidelijk wezen dat jij blijkbaar nog niet teveel in een Doerak hebt verbleven. Het is in constructiewijze een eenvoudige boot. Wat mag daar mis mee zijn. Het is er wel eentje me kwaliteitplaat. Na 43 jaar vertoont onze Doerak 950 PAV erg weinig corrosie onder en boven watergedeelte.
Toon mij eens een andere spitse boegboot met een binnenruimte als deze. Over vormen en smaken valt weinig te discuteren. Je valt ervoor of niet. Als hij dan toch zo lelijk mocht blijken is er bij mij de vraag waarom mensen zoveel bewondering hebben voor onze Doeraks.
Bij ons ligt nog de originele Indenortmotor van 50pk.Na 42 jaar zal die wellicht dit vermogen niet meer afgeven. Toch haal ik 15km/h gemeten met de gps op langere afstand. Alleen is er het probleem als je volgas geeft dat de motor hoog in de temperaturen gaat. Dat er beterkope boten op de markt zijn zal wel wezen. Ieder beslist voor zichzelf welke budget hij er aan uitgeeft. Wil je er voor een dubbeltje op de eerste rij bij zijn, koop dan een ander zoveel betere boot.

Bij het ophalen van de eerste Doerak in Meppel enkele jaren geleden op de terug weg naar Gent windkracht vier a vijf op het Zwarte water, Zwarte meer en Randmeren. Hij klapt dan inderdaad zwaar op de golven maar dat staal kan er echt wel tegen. Grote voordeel is dat de beweging van de boot dan telkens stilvalt. Elk nadeel heeft ook zijn voordeel.

Dus, een Doerak afshieten is mijn inziens onterecht. Ik kan gelukkig nog vergelijken ook. Mijn schoonzus heeft enkele jaren een kruiser van 11m gehad naar klassiek model. Binnen en buitenbesturing. Ook niks mis mee.Twee zomers na elkaar met haar boot in Frankrijk gevaren. Toch blijf ik nu erg doelbewust met onze Doerak verder varen en ik weet echt wel waarom.

Patrick
Patrick5
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 20:19
ligplaats:
info:

Re: Hier Alfred over!!!

Berichtdoor buldog » 29 Feb 2012, 12:03

Patrick5 schreef:Als hij dan toch zo lelijk mocht blijken is er bij mij de vraag waarom mensen zoveel bewondering hebben voor onze Doeraks.

Mijn buurvrouw is zo lelijk als de nacht,maar op haar verjaardag hoor ik regelmatig ,ooooh Truus wat zie je er leuk uit :shock:
Alle gekheid op een stokje ,over smaak valt niet te twisten ,wil alleen maar zeggen dat verder kijken geen kwaad kan.
Romantische verhalen van Doerakbezitters kan de beste man op het verkeerde been zetten.

Henk
buldog
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 10:35
Woonplaats: Oostvoorne
ligplaats: Oostvoorne
info:

Re: Hier Alfred over!!!

Berichtdoor Sylvie » 29 Feb 2012, 16:26

Wij hebben overal naar gekeken, en ook verschillende soorten boot gehuurd.
Maar zijn als een blok gevallen voor de Doerak. Qua ruimte, vaar eigenschappen en ja ook qua vorm.
Het heeft gewoon iets wat andere boten niet hebben. Het is geen doorsnee boot van 12 in een dozijn.
Je herkent ze van verre.
Steeds als we bij een zoektocht naar een andere soort boot gingen kijken, gingen we vergelijken met
de Doerak. Nou dan weet je dat die hem wordt.
Over smaak valt inderdaad te twisten. Wat de een mooi vind vind de ander spuuglelijk.
Maar met plomp en niets scheeps ben ik het niet eens.
Ik heb de Doerak diep in mijn hart gesloten.
En ik ben een vrouw moet je nagaan. ;)
En ook nog gevoel voor schoonheid. :)
Doerak 850 AK, de Golfbreker
Eigen bedrijf: www.webdesignidee.nl
Gebruikers-avatar
Sylvie
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 04 Feb 2012, 15:56
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten