Wie geeft uitleg op mijn nieuwe boot

Re: Wie geeft uitleg op mijn nieuwe boot

Berichtdoor Marie Christina » 02 Jan 2017, 08:40

Tuurlijk wel, er zijn echt wel mensen die het voor een bak koffie met koek en een gezellige dag willen doen, hoor.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Wie geeft uitleg op mijn nieuwe boot

Berichtdoor elrenegado » 02 Jan 2017, 09:55

als hij een bedrijf ervoor inhuurt zal het inderdaad al snel 50 tot 80 euro per uur kosten.

Maar er zijn vast ook watersporters die dat leuk vinden om te doen, zoals hiervoor gezegd in ruil voor koffie, broodje/koek oid en een gezellige dag.
Zoals gezegd heb ik dat ook al eens gedaan, in ruil voor kosteloosstelling, dus vergoeding brandstof....
Alleen rij ik momenteel een auto met een verbruik van 1 op 4 :lol:
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Wie geeft uitleg op mijn nieuwe boot

Berichtdoor gast » 02 Jan 2017, 09:56

Marie Christina schreef:Tuurlijk wel, er zijn echt wel mensen die het voor een bak koffie met koek en een gezellige dag willen doen, hoor.


En laat dat ook aub de insteek zijn van het forum.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Wie geeft uitleg op mijn nieuwe boot

Berichtdoor Marie Christina » 02 Jan 2017, 10:08

Helemaal mee eens.
Het leven staat al teveel in het teken van geld verdienen.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Wie geeft uitleg op mijn nieuwe boot

Berichtdoor Popeye » 02 Jan 2017, 12:28

Er zijn misschien best heel veel mensen op het forum die vinden dat ze capabel zijn om zoiets te doen, alleen in discussies over allerlei onderwerpen op technisch gebied zijn die deskundigen het vaak hartgrondig met elkaar oneens. Welke goedwillende hobbyist dit dan ook gaat doen, je zult altijd moeten twijfelen aan de gegeven tips en tricks! Wanneer Hans het doet kost het wat, maar heb je ook wat, en misschien meteen wel tussen neus en lippen door een technische keuring met bijbehorende adviezen!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Wie geeft uitleg op mijn nieuwe boot

Berichtdoor gast » 02 Jan 2017, 15:47

Als je hulp wilt van een professional en daarvoor wilt betalen staan er genoeg in de gouden gids en op Google.

Een forum als deze bestaat omdat passie genoten elkaar willen helpen, vaak kosteloos en soms tegen geringe vergoeding. Dat je elkaar soms tegen leuke prijzen aan gerelateerde spullen kan helpen is fijn en moeten we in ere houden.

Waar ik op tegen ben, en wat in het verleden ook is besproken, is dat het een commercieel karakter gaat krijgen.

In dit geval van Vuuren die al aangeeft dat het niet goedkoop gaat worden. De gedachte hierin is dus puur gebasseerd op het financiële ipv op het geven van hulp tegen een evt kleine vergoeding.

Het is een drogreden dat Vuuren dit mag omdat andere er mogelijk naast kunnen zitten. Ik zie geen enkel verworven recht hiertoe.

Dus 1 lijn hierin trekken, een gezond bedrijf heeft een forum niet nodig met het werven van klanten. Een forum is wel een prachtig medium voor mond op mond reclame en is dat positief dan heb je dat verdiend
Laatst gewijzigd door gast op 02 Jan 2017, 17:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Wie geeft uitleg op mijn nieuwe boot

Berichtdoor Popeye » 02 Jan 2017, 16:19

chaea schreef:Als je hulptroepen wilt van een professional en daarvoor wilt betalen staan er genoeg in de gouden gids en op Google.

Een forum als deze bestaat omdat passie genoten elkaar willen helpen, vaak kosteloos en soms tegen geringe vergoeding. Dat je elkaar soms tegen leuke prijzen aan gerelateerde spullen kan helpen is fijn en moeten we in ere houden.

Waar ik op tegen ben, en wat in het verleden ook is besproken, is dat het een commercieel karakter gaat krijgen.

In dit geval van Vuuren die al aangeeft dat het niet goedkoop gaat worden. De gedachte hierin is dus puur gepasseerd op het financiële ipv op het geven van hulp tegen een evt kleine vergoeding.

Het is een drogreden dat Vuuren dit mag omdat andere er mogelijk naast kunnen zitten. Ik zie geen enkel verworven recht hiertoe.

Dus 1 lijn hierin trekken, een gezond bedrijf heeft een forum niet nodig met het werven van klanten. Een forum is wel een prachtig medium voor mond op mond reclame en is dat positief dan heb je dat verdiend

Daar gaat mijn 10%!!!! :mrgreen:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Wie geeft uitleg op mijn nieuwe boot

Berichtdoor Ti Sento » 02 Jan 2017, 18:11

Vuuren1 en Elrenegado:

Ik lees inmiddels behoorlijk veel hier op het forum. Door schade en schande wordt men wijs zeggen ze wel eens. Ik zou alleen zo min mogelijk leergeld betalen, door in elk geval de basis van mijn boot te kennen en te snappen welke keuzes er gemaakt kunnen worden. Te veel leergeld kan ik niet aan... We hebben besloten een boot te kopen, omdat we er zo veel van genieten in de jaren dat we huurden. De techniek e.d. echter is echt heel nieuw en we hebben ook geen achtergrond in techniek ...... Toch wilden we niet wachten tot ons pensioen maar nu het avontuur aangaan.

Bij het lezen komen jullie telkens naar voren. Dit moeten dus liefhebbers zijn en hebben beiden absoluut veel kennis van alle onderdelen.

Hoe lomp misschien ook, maar ik hoop dat iemand het vooral leuk vind om een startende watersporter wegwijs te maken.
Voorstel?
Mark Boot, samen met vriendin Karlijn en dochter Sharon
Gebruikers-avatar
Ti Sento
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 18 Dec 2016, 18:24
Woonplaats: Lochem
ligplaats: Zwartsluis
info:

Re: Wie geeft uitleg op mijn nieuwe boot

Berichtdoor Ti Sento » 02 Jan 2017, 18:24

En nog even voor de volledigheid:

Ik heb een uitgebreide technische keuring laten doen door een HISWA keurder. Dat koste me bijna 800 euro.
Ik zoek dus geen nieuwe keuring, maar gewoon iemand die aanwijst wat de boiler is, en hoe die werkt. Waar loopt die slang naartoe? Hoe pomp ik nu met de lenspomp het water naar buiten in plaats van alleen in een jerrycan? Het olie peilen van de keerkoppeling? Waar zit dat? Hoe controleer ik dat dan? En de hydroliek van de stuurinrichting. Even vervangen, jaja, hoe dan?
Dubbel brandstoffilter installeren ipv de enkele delphi 296 die er nu inzit. Verstandig of overdreven? Acculader nu Ctek 25000 mlaten zitten? Of een multi van Victron die zowel lader, omvormer en schakeling voro zijn rekening neemt? En die zonnepanelen (2x100W). Laden die nu alleen de boordaccu's? (2x 180Ah). Hoe zie ik dan dan? Kabeltje samen even volgen? O ja, en dan is een Agrofet 100-3 een goed idee. Of toch een relais? Geen idee wat het verschil is, maar advies is wel fijn.
Maar ook die vetpot die de vorige eigenaar al had gekocht om de schroefaslager makkelijker te smeren. Waar zal ik die plaatsen? Kan ik dat zelf, of beter laten doen. In de AK zit een mangat om bij de schroef te kunnen. Tjonge wat handig... Maar hoe werkt dat dan? Kan ik dat ding gewoon opendraaien? Mijn dochter is 14 en wil graag in de punt een stopcontact. Gewoon 12V met autolader of zal ik daar via de omvormer een stopcontact voor haar maken? Trekt de omvormer dat? En hoe leg ik dat aan dan?
O ja, er zit in de achterkajuit een koper? buisje en die hangt daar los. Zullen we samen kijken waar die voor dient? Of is dat oud en kan die gewoon weg? Samen kijken?

Dat soort vragen. Gewoon wegwijs maken, omdat ik heel graag wil, maar heel veel (nog) niet weet.

Groet Mark
Mark Boot, samen met vriendin Karlijn en dochter Sharon
Gebruikers-avatar
Ti Sento
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 18 Dec 2016, 18:24
Woonplaats: Lochem
ligplaats: Zwartsluis
info:

Re: Wie geeft uitleg op mijn nieuwe boot

Berichtdoor Marie Christina » 02 Jan 2017, 18:57

Op een paar van je vragen zal ik geen antwoord hebben maar een heleboel ook wel.
En voor een bakkie en een gezellige dag wil ik best naar Zwartsluis (want daar blijken we het over te hebben) rijden.
Dat is krap een uurtje rijden voor mij.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

VorigeVolgende

Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten