[url][URL=http://s24.photobucket.com/user/vierdafjes/media/DSC_0227.jpg.html]
Is dit wat, deze motor zit vast bij ons.
Noordvaarder schreef:En dat zal het probleem dan zijn bij de verkoop.
Ik had hem een keer op een beurs gezien,en het was een "geweldig" ding,volgens de verkoper.
Dus zo'n ding gekocht, alles in de doos.
In elkaar zetten was een fluitje van een cent volgens de gebruiksaanwijzing.
En ik had ook gedacht dat de schroef binnen dat ding viel.
Maar dat was niet zo.
Vandaar ook dat bij het effect niet echt veel scheelde met zonder dat ding.
Ik vond trouwens ook,dat de verf er wel heel snel afbladderde.
Ik heb trouwens ook wel eens gezien,dat er iets dat leek op een vast opgestelde roerblad(enkelvoudig) midden achter een buitenboordboordmotor zat.
Dus hetzelfde principe als de courskeeper,maar dan 1 blad in het midden.
Heb nooit kunnen achterhalen welk merk het was.
henkvd schreef:Heb wel positieve ervaringen met een course keeper, zonder of met was een wereld van verschil.
Wat me opvalt is dat de bladen veel te dicht tegen elkaar zitten en binnen de schroef vallen. Probleem is wel dat de cavitatie plaat eigenlijk erg smal is voor de grote van de Yamaha werkschroef, zelf heb ik er een verloop plaat tussen gemaakt om de breedte groter te krijgen en de roer bladen buiten de schroef te laten vallen. Haal RVS draadeinden en monteer het spul dan zodanig dat de bladen zover uit elkaar komen te staan dat de schroef een paar cm aan beide zijden binnen de bladen valt, denk dat het dan een heel stuk beter gaat.
Verder wat meer gewicht voorin, wil ook nog wel eens een positief effect hebben op de koersvastheid. Eenvoudig te testen met wat passagiers voorin.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten