Voorstellen en ineens al een vraag

Voorstellen en ineens al een vraag

Berichtdoor Daxiepaks » 18 Aug 2016, 16:26

Hoi hoi,
we zijn sinds kort sterk aan het geïnteresseerd geraken in de aankoop van een motorboot.
Enerzijds komt dit door onze liefde voor het buitenleven, water en onze jobs.
Deze maken ons het moeilijk om veel en lang op vakantie te gaan, vandaar we een motorboor, op een mooie ligging, een goed alternatief vinden.
Zo kunnen we meermaals maar korter genieten...
Maar : we zijn complete leken op het gebied van boten. We leren snel, zijn zeer leergierig en houden van zelfstudie en onze handen te gebruiken. zo hebben we uiteindelijk ook ons eigen
huis gebouwd, met succes (want dat is nog een ander verhaal natuurlijk)

Dit, gewoon om ons even te kaderen...
Tot hiertoe hopen we te vinden : een motorcruiser, ruim genoeg (grote hond moet meekunnen) , goed onderhouden, maar mag wat ouder zijn dan.. Of met wat werk aan, maar dan moet de prijs ook navenant zijn.. Omdat we in de oudere markt boten zullen moeten zoeken om aan ons budget te kunnen voldoen, denken we eerder voor staal te kiezen...?
Wat willens e ermee doen : geregeld 2 dagen uit varen gaan, rustig rondvaren, dobberen, vissen , lezen, zwemmen, van de natuur genieten, leuke dorpjes en stadjes bezoeken etc etc ..We zijn een klein beetje verkocht aan zeeland en omstreken..
We plannen nu in september hopelijk (bij goed weer) om een weekje een huurboot te huren en rond te varen in zeeland, friesland of ander leuk lastminute aanbod ;-)
Dan de vraag : we vinden momenteel redelijk veel boten die ons budget passen, en we willen ook de herfst en winter veel tijd steken in er een hoop te gaan bezichtigen, hopelijk met iemand erbij die er iets van kent..Aankoop zouden we vroeg volgend jaar plannen (maart/april ?)

Maar zelf zijn we op volgende boot gekomen, en al weten we er nog lang niet genoeg over: het is een zeer mooi schip met werk aan..
http://www.zijlmans.nl/occasions/motorboot-2000-18.html
Waarschijnlijk kennen jullie deze werf of boot (wereldje lijkt me niet zo groot , als ik hier meelees) De werf kan deze boot herschilderen , inclusief onderschip voor 15000 euro...
Is dit een interessante boot, of maken we hier al een paar vergissingen ?
Dank voor de talrijke reacties ! ;-))))
Daxiepaks
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 19 Jul 2016, 11:40
ligplaats: Dintelmonde
info: Stevenvlet uit 1968 - OK/AK
In restauratie = 80% DHZ
Gekocht in 2016.

Re: Voorstellen en ineens al een vraag

Berichtdoor Popeye » 18 Aug 2016, 19:26

Welkom! Naar mijn idee ziet het schip er goed uit. Bij een Van der Stadt verwacht je kwaliteit. Dat schilderen voor 15000, is dat alleen de romp? Ik zou in ieder geval ook ergens anders een prijs opvragen.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Voorstellen en ineens al een vraag

Berichtdoor ErikH » 18 Aug 2016, 20:28

Voor € 29.000,- + € 15.000,- zou ik er niet eens naar gaan kijken. Buitenkant met (las)werk, een amateur interieur, hoogte boven het bed hebben ze expres weggelaten op de foto, vreemde bakskist + hek op het zonnedek, 2 motoren. Voor hetzelfde geld koop je tegenwoordig iets wat "af" is. Mooi voorbeeld is die Starcruiser op dezelfde site, bijna zelfde totaalprijs, iets kleiner, maar wel fraai afgewerkt.

Gr.

Erik
ErikH
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 18 Aug 2014, 19:12
ligplaats: Omg. Leiden
info:

Re: Voorstellen en ineens al een vraag

Berichtdoor JerryR » 18 Aug 2016, 20:48

Neef van ons heeft een zeer degelijk gebouwde tukkervlet te koop.

Leuke karakterestieke boot en altijd binnen de familie geweest goed onderhouden. (Opa ging vroeger op de fiets met een paar plafondlatten naar huis om deze in de vernis te zetten)

Recent helemaal opnieuw gestoffeerd, (kussens/gordijnen/matras, Stuurhut grootzat voor een grote hond. (Hadden een labrador) Boegschroef, rvs railing/zwemtrap, brede gangboorden. Groot achterdek,Verbruik 2l/uur, mooi groot zonnescherm,binnen en buiten sturen
En er is weinig werk aan! Hij ligt klaar voor de mooie tochten!

Kijk eens op marktplaats:



http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... e=lr&pos=6


Een kijkje/tochtje in het echt is zeker een aanrader! Ligt nu aan het mooie Brielsemeer bij onze vereniging is de box overnemen waarschijnlijk geen probleem. Liggeld per jaar ligt rond de 400 euro.
Laatst gewijzigd door JerryR op 18 Aug 2016, 20:56, in totaal 2 keer gewijzigd.
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Re: Voorstellen en ineens al een vraag

Berichtdoor Amersfow » 18 Aug 2016, 20:50

Ha die boot heb ik uitgebreid bekeken. Een enorme teleurstelling vwb interieur, dat lijkt helemaal nergens op. Er zitten wel prachtige motoren in, Mits S4S met Z-drive. Het zal geweldig varen. Maar de inbouw is gigantisch knullig en slecht. Het ontwerp is de fameuze motorboot 2000, een ideaal. Ik heb het niet gedaan omdat ik het werk niet zag zitten. En alleen een binnenstuurstand; wilde toch een GSAK met dubbele stuurstand.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1864
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Voorstellen en ineens al een vraag

Berichtdoor vuuren1 » 18 Aug 2016, 21:07

Dit heb je voor ogen:
Wat willen we ermee doen : geregeld 2 dagen uit varen gaan, rustig rondvaren, dobberen, vissen , lezen, zwemmen, van de natuur genieten, leuke dorpjes en stadjes bezoeken etc etc ..We zijn een klein beetje verkocht aan zeeland en omstreken..


Dan kijk je door een erg dikke rose bril als je een plezierboot zoekt en geen werkboot zoals in het voorbeeld staat.

In dat geval zoek je kennelijk een betrouwbaar schip waarmee je al die leuke dingen mee kunt doen?
Ieder gebruikt schip heeft werk en valt op gebieden tegen maar een bodemloze put is iets anders..
Droom gewoon verder en denk vooral niet dat je een goede motorboot van 11.50 m voor een dergelijke prijs kunt kopen.
Een goed schip van die afmetingen begint bij 50.000 euro en dan moet je nog erg oppassen.
Een goede aankoopkeuring is dan ook sterk aan te raden.

Huren is een goedkopere optie dan ben je na het inleveren van de boot overal van af.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Voorstellen en ineens al een vraag

Berichtdoor Amersfow » 19 Aug 2016, 07:36

Ik heb m in Januari bekeken, hij ligt dus al even. Qua model en techniek is het een goede keus. Veel boot voor weinig geld. Ik moet een toonbare boot hebben voor verhuurders ook binnen. Dat is deze binnen duidelijk niet. Het kunststof schrootjes werk. Het is geen standaard boot; bv zit er geen boegschroef op, dat kun je met de 2 motoren doen. Als je de binnenkant niet erg vind kun je eerst het hoogst noodzakelijke doen (buiten goed schuren en herstellen) en dan lekker varen. Ha, ik heb er toen ~ 32 kEur voor geboden.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1864
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Voorstellen en ineens al een vraag

Berichtdoor Daxiepaks » 19 Aug 2016, 09:56

Dank Jerry, is inderdaad een leuke boot , die gaan we zeker overwegen !
Kan ik je pm'en voor mee info ?

Al de rest : dank voor de info, en raad, nemen we zeker mee !!




JerryR schreef:Neef van ons heeft een zeer degelijk gebouwde tukkervlet te koop.

Leuke karakterestieke boot en altijd binnen de familie geweest goed onderhouden. (Opa ging vroeger op de fiets met een paar plafondlatten naar huis om deze in de vernis te zetten)

Recent helemaal opnieuw gestoffeerd, (kussens/gordijnen/matras, Stuurhut grootzat voor een grote hond. (Hadden een labrador) Boegschroef, rvs railing/zwemtrap, brede gangboorden. Groot achterdek,Verbruik 2l/uur, mooi groot zonnescherm,binnen en buiten sturen
En er is weinig werk aan! Hij ligt klaar voor de mooie tochten!

Kijk eens op marktplaats:



http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... e=lr&pos=6


Een kijkje/tochtje in het echt is zeker een aanrader! Ligt nu aan het mooie Brielsemeer bij onze vereniging is de box overnemen waarschijnlijk geen probleem. Liggeld per jaar ligt rond de 400 euro.
Daxiepaks
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 19 Jul 2016, 11:40
ligplaats: Dintelmonde
info: Stevenvlet uit 1968 - OK/AK
In restauratie = 80% DHZ
Gekocht in 2016.

Re: Voorstellen en ineens al een vraag

Berichtdoor jaccomiranda » 19 Aug 2016, 11:33

Leuk dat jullie ook het watersportgevoel gaan krijgen.

De boot die je gezien hebt lijkt misschien leuk maar als een boot, gebouwd in 2001, er zo uitziet dan is er nooit met liefde mee omgegaan. Ook aan het materiaal gebruik kun je zien dat er weinig 'liefde' in gestoken is. Dat kan ook gevolgen hebben voor de motoren en staalwerk. Dus ik vrees dat het onderhoud niet beperkt blijft tot cosmetisch.
Jacco

Pikmeer 1050
Bouwjaar 1986 / gerenoveerd 2015
10.70m X 3.40m
jaccomiranda
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 13 Jun 2016, 11:35
ligplaats: krimpen aan den ijssel
info:

Re: Voorstellen en ineens al een vraag

Berichtdoor Amersfow » 19 Aug 2016, 12:18

Ja klopt, het MR was een vette smeerboel en vol van losse draadjes en t-wraps. Onbegrijpelijk dat je zo met dure spullen omgaat. Het lijkt eerder regel dan uitzondering; 1) heb een boot met Ruggerini van 11 jaar gehad waar nog nooit de filters en olie waren ververst, 2) heb eens een sloep gehad waar het oliepeil van de Vetus 3 cil tot bovenaan de stok stond, 3) boot die ik nu gekocht heb met Sole uit 2013 met 160 uur; waar het pompje nog niet gemonteerd was en het Sole blauw gespoten filter er nog op zat.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1864
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:


Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten