Opnieuw voorstellen

Opnieuw voorstellen

Berichtdoor De Waalschokker » 17 Aug 2016, 20:57

Afbeelding

Goed zal me maar opnieuw voorstellen hoewel dit al op het "oude forum" gebeurd was, maar nu met een foto van men scheepje, een hele tijd niet meer geschreven maar wel altijd stipt gevolgd en het blijkt nog steeds, naar mijn bescheiden mening, het betere forum wat kennis inhoud.
Reden is in feite dit :
@ Hans (Van Vuuren) gisteren aan het werk op men schip voorin hoorde een (stille) motor van een binnenvarend schip draaien keek door de patrijspoort en zag een blauwe romp op een meter voorbijvaren en daar leek maar geen einde aan te komen
Mijn ligplaats is op het einde van de steiger in de club en dacht eerst een binnenvaartschip die problemen heeft (net achter mij is er een kade voor schepen die graan lossen en die liggen vaak tot op één meter van mij).
En Hans, het bleek een bekende van jou te zijn Peter met zijn echtgenote op hun Barracuda.
Gisteren en vandaag leuke gesprekken gehad waar ik toevallig jouw naam noemde als scheepsbouwer (in één van mijn eerste postings had ik al gesteld dat je mooie schepen ontwierp) die op een watersport gerelateerd forum actief was.
Hij kent je heel goed (ik weet ook het waarom maar ik hoef dit niet op het forum te pennen behalve) dat hij vol lof over jou sprak.
Vandaag het schip bezocht...nog nooit eerder zo een (tot in het kleinste detail) perfect schip gezien), los van het feit dat het eindeloos mooi is (is zelfs een understatement) is het binnen wow.
Fijne mensen zonder meer.
Mijn scheepje verbouwen...is een slakkengang geworden want in 2013 het verdict : om medische reden verbod te rijden met vrachtwagen, gezien mijn leeftijd geen kans op ander werk gevolg inkomen meer als gehalveerd dus veel plannen die ik had in de dieperik, hoewel ik er in oktober eindelijk ga in wonen.
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Opnieuw voorstellen

Berichtdoor vuuren1 » 17 Aug 2016, 21:39

Leuk!
Ja, met Peter hebben we altijd optimaal samengewerkt.
Hij en zijn bedrijf is de beste samenwerkingspartner die ik ooit heb meegemaakt; Top!

Zijn varende woonschip is niks anders dan een bewijs van een kerel die zichzelf (helemaal alleen) vanaf het digitaal ontwerpen van een roeiboot tot aan deze prachtige kotter heeft eigengemaakt.
Ook het boegschroef ontwerp is uniek en gewaagd maar perfect.
Verder is dat schip van ongeveer alles voorzien wat je zou kunnen bedenken.

Als je ze nog ziet moet je ze vooral de hartelijke groeten van mij overbrengen.

Ik hoop dat je met je eigen schip toch weer vorderingen kunt maken.

En uiteraard wederom welkom op dit leuke forum.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Opnieuw voorstellen

Berichtdoor De Waalschokker » 18 Aug 2016, 00:11

"En uiteraard wederom welkom op dit leuke forum."

Ja is het inderdaad geworden, ik was op het "oude forum" meer zo'n verzuurde bitsige reageerder zou nu niet meer gaan want het is inderdaad met de herstart veel relaxter geworden, en de kennis van vele forumleden, geen ander forum evenaart het.
Dat is stroop smeren sé moet ook kunnen. ;)
Tussen haakjes het lijkt wel dat ik een topic opstart om enkel te "praten" met jou, is niet zo natuurlijk maar ik vond het een goede aanleiding om mij terug aan te melden en af en toe eens pogen een constructieve bijdrage te leveren.
Nog eentje over Peter, als hij bij mij aan boord kwam kijken en ik sprak over de verbouwing (als ik de centen ga hebben) van mijn stuurhuis die ik groter wou maken zei hij je kan het zo doen en hij tekende het in enkel minuten op een papiertje, het was dan wel een wijze van verbouwing waar ik nooit aan had gedacht
Heeft hij vandaag op zijn pc in drie D getekend en in PDF gegoten, ik kan er zo mee naar de staalboer die het tot op de mm kan snijden, ik zou het nooit zo gedaan hebben eenvoudigweg omdat ik het niet zag (als je begrijpt wat ik bedoel).
Deze morgen heeft hij het zelf gemeten Hans, ik was binnen vooraan bezig en met mijn apparaten aan hoorde ik niks (ben dan ook nog potdoof aan één oor), later riep hij en ik "waarom vroeg je geen hulp" Peter "nou dat kén ik wel dat gaat zo ook".
De Barracuda daar schieten woorden voor te kort is echt het perfecte schip, leuk detail in de slaap- en sanitaire ruimtes koel als met airco en toch is die er niet. Beiden zeggen overal en ook door beroepsvaart niks dan positieve geluiden en dat kan ik geloven.
Dat hij gebouwd heeft voor jou heeft hij ook gezegd maar het is niet aan mij om "uit de biecht te klappen" op een forum daarom dat ik enkel liet schreef dat hij vol lof was.
Morgen ochtend rond 10h00 gaan ze weg maar ik zal het niet halen omdat ik de tijd niet ga hebben maar we blijven wel in contact als nodig via email.
Mijn scheepje moet dringend geschilderd worden maar momenteel is prioriteit binnen afwerken heb daar honderden foto's van en ik weet uit ervaring dat alle forummers graag plaatjes zien (ik ook van anderen) dus zal op gerede tijd eens een topic starten met prentjes.
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Opnieuw voorstellen

Berichtdoor stefan » 18 Aug 2016, 09:34

Welkom wederom! En verbouwings plaatjes zijn inderdaad altijd leuk om te zien, start dan zeker een draadje in het projecten deel :-)
stefan
 
Berichten: 628
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Opnieuw voorstellen

Berichtdoor vuuren1 » 18 Aug 2016, 21:19

Leuk dat je terug bent en dank voor de complimenten.

Peter is gedreven in het vak vraagt ook niet meteen overal geld voor, hij gaat gewoon voor je bezig om met je mee te denken.
Zo gaat dat over en weer en is een dergelijke samenwerking perfect.

Succes met het voltooien van je schip!
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Opnieuw voorstellen

Berichtdoor De Waalschokker » 19 Aug 2016, 16:41

@ Hans dit is het laatste in het rijtje, was er gisterenochtend niet bij als ze vertrokken, uit hun reply op men mailtje dit gelicht :

"...Doet Hans maar de groeten van ons...."

Goed dit is het (misschien) wat berichtgeving rond Peter en Anita's Barracuda betreft, hoewel zo'n eindeloos mooi schip kan je oeverloos over communiceren.
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:


Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten