Ludens

Ludens

Berichtdoor Ludens » 10 Jun 2016, 21:34

Ludens staat voor 'spelende mens'. En als ik eerlijk ben is dat wat het leven de moeite waard maakt: spelen. En hoewel ik heel wat afgespeeld heb in mijn leven (nu 54 jaar), er is altijd ruimte voor wat nieuws.

Een motorboot is een lang gekoesterde wens. Maar ja, ik ben Brabander, en Brabanders hebben geen boten. Want we hebben hier maar weinig water. Maar toch. Ik heb een paar keer een bootje gehuurd in Friesland en dat beviel prima. En nu, in mijn derde midlifecrisis, is wellicht het moment aangebroken om die lang gekoesterde wens in vervulling te laten gaan. Ik ben hier im me te oriënteren op het al dan niet kopen van een boot. En op de vraag hoe ga ik ervaring op doen voordat ik die stap zet?

Ik kijk er naar uit om van jullie te leren en daar waar mogelijk zal ik mijn kennis delen. Maar dat laatste zal nog even duren want ik ben hartstikke droog achter mijn oren. Hopelijk niet lang meer...
Ludens
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 10 Jun 2016, 21:24
ligplaats: Nogniet
info:

Re: Ludens

Berichtdoor gast » 10 Jun 2016, 21:52

Welkom.

Maar in Brabant kan je toch ook lekker varen, de Maas brengt je naar leuke plekjes hoor (Bieschbosch bijv)
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Ludens

Berichtdoor aquanaut » 10 Jun 2016, 22:08

Ludens, welkom!

Je stelling Brabanders hebben geen boten is natuurlijk kul.
Het ziet 'szomers rood wit van de wapperende "theedoeken"
Ik denk dat de provincie Nbr hoog scoort op het botenbezit.

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Re: Ludens

Berichtdoor vuuren1 » 10 Jun 2016, 22:30

Welkom op dit forum!

Ervaring kan je hier wel opdoen door je in te lezen op het forum.
Van veel beschreven problemen kan je veel leren en er staan ook diverse (opknap) projecten met bijbehorende foto's op de site.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Ludens

Berichtdoor Boekanier » 11 Jun 2016, 08:23

Welkom!
Je kan heel erg leuk varen in Brabant hoor.
Weet niet waar je woonachtig bent, maar vanuit Drimmelen ben je al praktisch in de Biesbosch. Vanaf de Amer de Bergsche Maas op: Vele leuke steden om te zien vanaf het water.. Heusden, Den Bosch en verder.. Of de andere kant op Dordrecht is super ;) , Gorinchem, Leerdam enz.

Weekendjes weg heel leuk te doen vanuit Brabant. En de vakanties kan je uiteraard verder weg.. Zo doen wij het overigens vanuit Dordt :lol:

Ik hoop dat je veel plezier beleefd op dit forum en in de toekomst op het water! Wat voor boot denk je aan? AK, OK, lengte?
Gr. Natasja

Eemskruiser "Barca"
Bouwjaar 1979
8.75 x 2.95 x 2.30 x 0.85

Do the day and let the day do you.
Gebruikers-avatar
Boekanier
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 16 Aug 2014, 23:22
Woonplaats: Dordrecht
ligplaats: Dordrecht aan het Wantij
info:

Re: Ludens

Berichtdoor Ludens » 11 Jun 2016, 11:04

Dag allen,

Dank voor jullie snelle reacties! Natuurlijk kun je in Brabant goed varen, die opmerking was niet denigrerend bedoeld. Ik hoop in de komende vakantie weer een boot huren om eens wat ervaring op te doen. Lijkt me ook goed om mijn echtgenote een beetje enthousiast te maken...

In mijn volgende post (in een ander subforum, hoe zeg je dat?) zal ik vragen naar tips waar we een eerste trip kunnen maken van een week of twee. Ik hoop ergens een boot te vinden (eerst nog maar even om te huren) waarmee we met zijn tweeën ervaring kunnen opdoen.

Ik heb hier inmiddels even rond gestruind en vermoed dat ik veel waardevolle info zal vinden. Ik kijk uit naar deze leerzame ontdekkingsreis!
Ludens
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 10 Jun 2016, 21:24
ligplaats: Nogniet
info:

Re: Ludens

Berichtdoor vuuren1 » 11 Jun 2016, 21:56

Voor het huren van een boot kan je bij Jan Huibers terecht.
Zit redelijk in de buurt en Jan kan inmiddels ook als goede gesprekspartner worden bestempeld als het gaat om zaken waar je op moet letten bij het aankopen van een boot.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:


Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten