Equinoxe

Equinoxe

Berichtdoor Raymond » 29 Okt 2015, 23:24

Als je je eerste bericht post en je hebt je nog niet voorgesteld dan is dat niet zo netjes heeft mijn moeder mij geleerd... kortom bij deze dus mijn introductie hier op het forum. Mijn naam is Raymond en ben samen met mijn vrouw de trotse eigenaar van de Equinoxe!

Met initieel het idee om een ander huis te kopen en t.z.t. een sloepje zijn we na het wederom uitgeloot te zijn overstag gegaan en hebben ons verdiept in het kopen van een bootje waar je ook je vakanties op kan houden. Zonder noemenswaardige vaarervaring en na een selectie traject van 3 maanden waarbij we op veel schepen hebben rondgekeken zijn we gevallen voor dit scheepje. Liefde op het eerste gezicht. Na een heerlijke proefvaart kortstondig wikken en wegen hebben we de knoop doorgehakt en deze boot gekocht. Hij moest nog wel even gebouwd worden.

Einde voorjaar 2012 ging ze te water en konden we los... Met onze beperkte vaarervaring was het in den beginnen best spannend maar met vooraf inlezen, rustig blijven, juiste begeleiding aan boord en veel oefenen hebben wij het eerste jaar de basis eigengemaakt. Inmiddels hebben we een vakantie in Friesland, Brabant, Zeeland achter de rug en zijn we het afgelopen voor het eerst internationaal gegaan. Een rondje België via Aalsmeer, Dordrecht, Antwerpen, over de Dender, Mons (sluis liftje van 70 meter) Namen, Dinant, Namen, Luik, Maastricht en weer naar Aalsmeer. Inmiddels zit het met de ervaring wel goed nu en ga ik maar eens op voor mijn vaarbewijs deze winter. Op naar Frankrijk en Duitsland :P


Afbeelding
Raymond
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 29 Sep 2015, 12:36
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Equinoxe

Berichtdoor Blacktoppie » 29 Okt 2015, 23:39

Mooi schip hoor...
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1179
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Equinoxe

Berichtdoor laserdevil » 29 Okt 2015, 23:45

Welkom , en als jean michel jarre fan viel me meteen de naam van de boot op ;)
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil
 
Berichten: 828
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 01:57
Woonplaats: venlo.
ligplaats: rijkel
info:

Re: Equinoxe

Berichtdoor gast » 30 Okt 2015, 01:10

Prachtig mooie boot zeg, laten bouwen dus heerlijk naar eigen inzicht en eisen.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Equinoxe

Berichtdoor Marie Christina » 30 Okt 2015, 08:07

laserdevil schreef:Welkom , en als jean michel jarre fan viel me meteen de naam van de boot op ;)

Waarmee je leeftijd gelijk bekend is. :lol:
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Equinoxe

Berichtdoor Raymond » 30 Okt 2015, 09:39

Doe eens een gok :?: .
Voor de die hard fans (lees mijn vrouw) de naam van de boot is ontstaan uit de liefde van mijn vrouw voor Jarre muziek en en het feit dat de Equinox een mooi natuurverschijnsel is.
Daarnaast ben ik mee geweest naar een paar concerten (voor de leeftijd bepaling) waarbij de eerste in de Docklands in Londen was en de Champs Elysee in Parijs ook behoorlijk indrukwekkend was.

succes :roll:
Raymond
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 29 Sep 2015, 12:36
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Equinoxe

Berichtdoor aquanaut » 30 Okt 2015, 11:11

laserdevil schreef:Welkom , en als jean michel jarre fan viel me meteen de naam van de boot op ;)

Yep, daar moest ik ook direct aan denken.

Pracht schip!

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Re: Equinoxe

Berichtdoor Marie Christina » 30 Okt 2015, 18:20

Raymond schreef:Doe eens een gok :?: .
Voor de die hard fans (lees mijn vrouw) de naam van de boot is ontstaan uit de liefde van mijn vrouw voor Jarre muziek en en het feit dat de Equinox een mooi natuurverschijnsel is.
Daarnaast ben ik mee geweest naar een paar concerten (voor de leeftijd bepaling) waarbij de eerste in de Docklands in Londen was en de Champs Elysee in Parijs ook behoorlijk indrukwekkend was.

succes :roll:

Ik moet een jaar of 14-15 geweest zijn toen die LP (!) uit kwam.
(Heb er speciaal een betere draaitafel voor gekocht, toen, zodat de voor die tijd spectaculaire effecten goed tot hun recht zouden komen.)
Dat betekent dat we over eind jaren '70 praten.
Dat zou dan ook (kunnen) betekenen dat je van mijn generatie bent en dus een jaar of 50-53.
In die buurt.

How am I doining? ;)
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Equinoxe

Berichtdoor stentor950 » 30 Okt 2015, 20:17

De naam Equinox bracht mij niet gelijk bij de Franse musicus Jean-Michel Jarre. Daarvoor moest ik even "spieken" op het internet.

Het woord Equinox op zich wel, maar dan vanuit de astronomie welke het moment is dat de zon het denkbeeldige vlak van de evenaar in zuidelijke of noordelijke richting passeert, de nacht duurt dan even lang als de dag.
Voorbeeld: `Bij het lente- en herfstpunt is er sprake van equinox.

Maar ja, dat komt nog vanuit mijn zeevaartschool tijd. Er is in ieder geval wat blijven hangen :lol:

@Raymond. Welk merk en type schip heb je?
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Equinoxe

Berichtdoor Raymond » 30 Okt 2015, 22:28

Mooi hè, dat een woord meerdere betekenissen kan hebben zodat je samen zonder al te veel moeite erg gelukkig bent met een passende naam voor je schip.
Het is een Vedette 11.30 het eerste schip van dit formaat en als 1e afgebouwd in het nieuwe pand van Vedette Jachtbouw in ter Aar.

Ennuh... 51 it is.

gr, Raymond
Raymond
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 29 Sep 2015, 12:36
ligplaats: Aalsmeer
info:

Volgende

Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten