Geert stelt zich ook voor...

Geert stelt zich ook voor...

Berichtdoor Guerto » 01 Feb 2012, 00:08

Hallo Allemaal,
al heel lang ben ik vooral een fanatiek lezer van het watersportforum, zo nu en dan een vraag stellend, en als zovelen kan ik wel zeggen dat ik veel geleerd heb. Laat ik mij dan nu ook maar eens voorstellen. Ik ben Geert, bijna 42 jaar en getrouwd met een hele lieve vrouw en samen hebben we 5 kinderen. Ik zelf heb het varen niet van huis uit meegekregen, maar mijn vrouw komt uit een vaarfamilie (haar vader zat bij de waterpolitie) en op één of andere manier heb ik dat virus ook te pakken gekregen.
Onze eerste boot hebben we in een impuls gekocht, een vletje van 7,5 meter met een 2-cil. Ducati(!) dieseltje. Toen al snel bleek dat we het varen erg leuk vonden, hebben we deze boot weer verkocht en samen met de beide broers van mijn vrouw een Waalkruiser gekocht van 8,5 meter met daarin een 2-cil Albin diesel. Prachtige boot, maar het verlangen naar een eigen boot was zo sterk ( en de waalkruiser voor een gezin met drie kinderen inmiddels te klein) dat we in 2007 een Doerak 950 AK hebben gekocht.
En dat was maar goed ook want in 2008 werd ons gezin nog met een tweeling uitgebreid, waardoor de Doerak eigenlijk alweer te klein is...

Maar goed, ik geniet erg van de boot en al het klussen wat er bij komt kijken. Ik ben vooral een techniek man, waardoor de buitenkant soms wat aandacht te kort komt. Zoals ik al zei, ik heb veel geleerd de afgelopen jaren op het forum en hoop dat ook te blijven doen...

Ons vaargebied is natuurlijk Friesland, maar op één of andere manier duiken we in de vakantie altijd weer Overijssel in (stenen kraken in Giethoorn) met als doel het Ganzediep bij Kampen (en Kampen zelf).

Geert

PS. Guerto is de nickname die mijn beide zwagers mij gaven tijdens het gezamenlijk klussen aan de waalkruiser.
Doerak 950 AK >Theodoor<
Guerto
 
Berichten: 109
Geregistreerd: 18 Jan 2012, 11:02
Woonplaats: Burgum
ligplaats: Burgum
info:

Re: Geert stelt zich ook voor...

Berichtdoor Klaas » 01 Feb 2012, 00:37

hoi Geert,
leuk dat je je voorsteld, 5 kinderen das ook tegenwoordig ook een groot gezin ;)
maar wel gezellig en leuk.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: Geert stelt zich ook voor...

Berichtdoor oeds » 01 Feb 2012, 20:36

Welkom hier,
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 06 Jan 2012, 17:34
Woonplaats: Drachten
ligplaats:
info:

Re: Geert stelt zich ook voor...

Berichtdoor Guerto » 01 Feb 2012, 23:14

@ Klaas,

5 kinderen inderdaad een groot en druk gezin. Gelukkig komen we weer een beetje in rustiger vaarwater terecht (mijn vrouw is nagenoeg hersteld van een fikse burn out, daar weet jij ook alles van) en lijkt er weer wat meer tijd voor de boot te komen.

Leuk detail: in onze vorige boot stond net zo'n Albin 2 cilinder als jij nu hebt. Ondanks het beperkte onderhoud dat deze motor kreeg, was het altijd starten en lopen. En zuinig!
Doerak 950 AK >Theodoor<
Guerto
 
Berichten: 109
Geregistreerd: 18 Jan 2012, 11:02
Woonplaats: Burgum
ligplaats: Burgum
info:

Re: Geert stelt zich ook voor...

Berichtdoor Klaas » 03 Feb 2012, 01:20

we zijn er dan ook heeeel blij mee moet ik heel eerlijk zeggen.
als ik straks weer naar de werf kan varen dan ga ik wel een onderhoudsbeurtje doen, nieuwe filters enzo.
wellicht moet hij er zelfs even uit omdat ik bij het verlengen ook de bodem moet lassen en op zijn kop gaat dat beter , maar dat is nu een kewstie van wat bouten en van de as los koppeken en klaar.
meteen dan maar nieuw vet in de as en een nieuwe veter er in, hebben we dat ook weer ff gehad.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:


Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten