Arnaud, stevenvlet Santora

Arnaud, stevenvlet Santora

Berichtdoor Arnaud » 17 Feb 2015, 07:47

Ik ben al geruime tijd lid van het forum en heb al het nodige gelezen. Enorm veel nuttige ervaringen van mede watersporters. Na 4 jaar met een doerak rondgevaren te hebben en gezinsuitbreiding waren we toe aan wat groters en iets wat meer aan onze wensen voldoet. Het is eind 2013 een10.50 ok\ak vlet geworden met als thuishaven Meppel. Aangezien het teakdek lekte en er redelijk achterstallig onderhoud was moest er flink geklust worden om afgelopen zomer met een vertrouwd gevoel op vakantie te kunnen. De vloer in de stuurhut was rot dus gesloopt tot op de stalen liggers waarna hij opgebouwd is met geluiddempende materialen waarna hij afgewerkt is met een kunstof teak. De uitlaat is omgebouwd van droog naar nat om nog meer geluid te dempen en de hete uitlaat met gassen niet door de achterkajuit (waar de kids slapen) te hoeven laten lopen. Na een weekendje getest te hebben waarna nog de nodige last minute aanpassingen gedaan zijn gingen we dan eindelijk op vakantie. Rondje Maas moessel Rijn. Schitterende vakantie gehad van 7 weken met meer dan 160 draaiuren en bijna net zoveel sluizen. Eind van het seizoen de boot uit het water om het teakdek te verwijderen. Ik verwachtte allerlei gruwelijke dingen tegen te komen maar geen spatje roest, wel veel hobbels in het staal maar niks onoverkomelijks. Gesterkt door deze meevaller maar bedacht dat de houten stuurhut er ook af moest, stond toch al hoog op verlanglijstje. Waarom niet gelijk meenemen? De wederopbouw is in een vergevorderd stadium en ik heb dan ook goede hoop om de start van het vaarseizoen weer lekker nat te liggen. Verslagen van verbouwingen zullen nog wel volgen.
Groeten, arnaud
Afbeelding
Arnaud
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 13 Jan 2014, 22:05
ligplaats: Meppel
info:

Re: Arnaud, stevenvlet Santora

Berichtdoor broekie » 17 Feb 2015, 08:30

Welkom.
Aardig grote klussen al gedaan.
Was je op de hoogte hiervan bij aankoop?
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2551
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Arnaud, stevenvlet Santora

Berichtdoor Arnaud » 18 Feb 2015, 07:56

Ja voor mij was het al wel duidelijk dat er nogal wat aan het schip gedaan moet worden. Het dek was overduidelijk versleten, dit verklaarde ook de vocht plekken in het interieur. De vloer van stuurhut veerde zodanig dat ik wel op mijn vingers kon natellen dat deze erg slecht was. Het is een bewuste keuze geweest om een boot met werk te kopen.
Sommige dingen vallen tegen en sommige niet. Dit hoort er gewoon bij.
Arnaud
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 13 Jan 2014, 22:05
ligplaats: Meppel
info:

Re: Arnaud, stevenvlet Santora

Berichtdoor Broertje » 19 Feb 2015, 04:37

Mooi schip ben benieuwd naar meer foto's en je klussen.
Broertje
 
Berichten: 91
Geregistreerd: 28 Dec 2011, 21:13
ligplaats:
info:

Re: Arnaud, stevenvlet Santora

Berichtdoor JerryR » 04 Mrt 2015, 23:00

mooi schip, ben benieuwd naar je verbouwingen

Gr Jerry
JerryR
 
Berichten: 419
Geregistreerd: 28 Apr 2014, 16:49
ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:


Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten