-OPGELOST-het "nieuwe" forum ????

-OPGELOST-het "nieuwe" forum ????

Berichtdoor pegawing » 17 Jan 2012, 00:43

hallo allemaal
ik ben Rob (pegawing)
ik vaar met mijn motorboot ( de ROMY )door de noordhollandse wateren
maar dat had ik al eens verteld

ook ik had niets in de gaten tot ik dacht dat het een beetje lang ging duren
ik ben maar eens gaan googlen en ja hoor daar is het forum weer
maar wat zie ik nu ? twee forums ????
nou ja dan maar bij beide aanmelden en dan kunnen we weer verder met alle info
niet dus
via zeilersforum kwam ik er wel in hier niet eerst opnieuw registreren en joepieeee ik ben er weer

nu nog wel even een duistere noot

ik dacht dat we via de email op de hoogte gebracht zouden worden als het nieuwe stijl forum van start zou gaan
ik heb echter niets gezien
wel jammer nu moet ik weer een hoop berichten doorlezen om weer bij te komen LOL

in iedergeval ik ben er weer
gegroet allemaal en als nog een goed en mooi vaarseisoen 2012
rob (pegawing)
Laatst gewijzigd door pegawing op 17 Jan 2012, 01:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
pegawing
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 17 Jan 2012, 00:25
ligplaats:
info:

Re: het "nieuwe" forum ????

Berichtdoor henkvd » 17 Jan 2012, 00:50

Hallo Pegawing

Lees dit topic even door dan wordt het een en ander duidelijker

viewtopic.php?f=17&t=13#p169



Henk
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: het "nieuwe" forum ????

Berichtdoor pegawing » 17 Jan 2012, 00:52

ik ga gelijk lezen moet toch al een hoop inhalen

groet Rob
pegawing
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 17 Jan 2012, 00:25
ligplaats:
info:

Re: het "nieuwe" forum ????

Berichtdoor pegawing » 17 Jan 2012, 01:00

snap er nog steeds niets van
ik zie wel wat er van komt

ik blijf voor als nog lekker hier zitten
dit lijkt het meeste op ons oude forum ( vind ik )

zal ook soms even bij het zeilersforum kijken hoe daar de stand is
maar ik denk dat het forum hier de meeste overlevingskans heeft

groet
Rob
pegawing
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 17 Jan 2012, 00:25
ligplaats:
info:

Re: het "nieuwe" forum ????

Berichtdoor gast » 17 Jan 2012, 01:17

Hoi Rob,

Welkom "terug"
Sanoma heeft plotseling besloten om medio december zonder enige aankondiging de stekker uit ons forum te trekken.
Zonder enig onderzoek heeft men daar beslote ons samen te voegen met een Zeilforum waar hooguit 5 mensen actief waren, je begrijpt dat viel niemand in goede aarde. Dit forum was echt een aanfluiting en leek af te stammen uit eind jaren 90, echter beloofde men ons een beter forum waarbij watersport weer de boventoon zou voeren en het zeilen naar de achtergrond, deze belofte was van voor de kerstdagen. Tja het is nu 17 januari en het zeilforum is wel ietwat geupdate maar lange niet naar wat ons voorgehouden is.
henkvd heeft i n het begin dit noodforum aangemaakt zodat we toch konden blijven keuvelen, echter zien de meesten dit na vele loze beloftes van Sanoma de opvolger van het oude forum.
Grote voordeel is dat we nu alles onder eigen beheer houden en er geen uitgever is die ons een database kan afpakken (wat helaas wel het geval is met het vorige forum)
gast
 

Re: het "nieuwe" forum ????

Berichtdoor pegawing » 17 Jan 2012, 01:38

als ik het dus goed begrijp .....
het oude forum staat nu onder curitele van de grote uitgever
samengevoegt met het zeilersforum dat als verloren beschouwd zou moeten worden en dus nu een inpuls krijgt door het goed lopende watersport forum

hiervan hebben jullie gedacht "dat gaat niet door we beginnen voor ons zelf "
en dat resuteerd in dit forum
helaas zonder de meeste oude topics

zo ver zo goed ( denk ik )

misschien een idee om alle mensen die nu ook ( zoals ik ) eindelijk hier zijn hun oude topic's daar te copieren en hier weer te plaatsen ???

ik heb bij deze mijn besluit al genomen
ik blijf dit forum trouw
Groet
Rob

ps als er hand en span diensten nodig zijn laat het even weten maakt niet uit wat
pegawing
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 17 Jan 2012, 00:25
ligplaats:
info:

Re: het "nieuwe" forum ????

Berichtdoor gast » 17 Jan 2012, 01:43

pegawing schreef:als ik het dus goed begrijp .....
het oude forum staat nu onder curitele van de grote uitgever
samengevoegt met het zeilersforum dat als verloren beschouwd zou moeten worden en dus nu een inpuls krijgt door het goed lopende watersport forum

hiervan hebben jullie gedacht "dat gaat niet door we beginnen voor ons zelf "
en dat resuteerd in dit forum
helaas zonder de meeste oude topics

zo ver zo goed ( denk ik )

misschien een idee om alle mensen die nu ook ( zoals ik ) eindelijk hier zijn hun oude topic's daar te copieren en hier weer te plaatsen ???

ik heb bij deze mijn besluit al genomen
ik blijf dit forum trouw
Groet
Rob


Idd,
Knippen en plakken is al besproken en Klaas cq 7kids heeft hierin aandelen aangekocht.. ;)

Serieus benoemd, we zullen weer een eigen database moeten opbouwen en dat zal tijd kosten.
maar er zitten hier enkel pro's die echt een katalysator zijn en samen komt dit zeer zeker goed.
gast
 

Re: het "nieuwe" forum ????

Berichtdoor Klaas » 17 Jan 2012, 10:11

chaea schreef:
pegawing schreef:als ik het dus goed begrijp .....
het oude forum staat nu onder curitele van de grote uitgever
samengevoegt met het zeilersforum dat als verloren beschouwd zou moeten worden en dus nu een inpuls krijgt door het goed lopende watersport forum

hiervan hebben jullie gedacht "dat gaat niet door we beginnen voor ons zelf "
en dat resuteerd in dit forum
helaas zonder de meeste oude topics

zo ver zo goed ( denk ik )

misschien een idee om alle mensen die nu ook ( zoals ik ) eindelijk hier zijn hun oude topic's daar te copieren en hier weer te plaatsen ???

ik heb bij deze mijn besluit al genomen
ik blijf dit forum trouw
Groet
Rob


Idd,
Knippen en plakken is al besproken en Klaas cq 7kids heeft hierin aandelen aangekocht.. ;)

Serieus benoemd, we zullen weer een eigen database moeten opbouwen en dat zal tijd kosten.
maar er zitten hier enkel pro's die echt een katalysator zijn en samen komt dit zeer zeker goed.



Nou aandelen, tja, heb me er wel enigsinds in verdiept, hahaha.
Maar het is indd niet echt en optie. Je kunt dus wel zelf je data opvragen bij Henk (de beheerder) brengen, en deze kan het dan plaatsen, maar dan heb je dus niet de bijbehoorende antwoorden. Dan moet je een ieder vragen om dit te doen, vervolgens moet alles weer op zijn plaats ingebracht worden, (een ieder krijgt alleen zijn eigen data terug)en dan heb je alles op behalve de stukken van bijvoorbeeld een Ton, welke liever op dat forum blijft. Ook die reden kun je wel ergens teruglezen, ga ik niet opnieuw benoemen. Dan ben je hier een paar weken werk verder, en heb je toch weer incomplete lijntjes, wat ook niet lees baar is. maw is helaas geen optie. knippen plakken wil ook niet daar er draaden zijn van meer dan 4 of 5 pagina´s. en dat valt slecht tot niet te plakken, en ook weer daarbij genoemt zijn alle teksten ook niet allen even makkelijk over te nemen zijn, daar ze daar ook een data conflikt hebben en dus er soms abacabra teksten hebben.
Dus resumerend, is een tijdrovende optie, en eigenlijk ook niet te doen gezien waar je allemaal tegen aanloopt.
Zo weet ik bijv. ook niet vooruit of het wel opnieuw openbaar gemaakt mag worden op een (in hun ogen) concurerent forum, want het kan zijn zijn dat ze je data op voorwaarden teruggeven.
En dan blijft er helaas niets anders over zoals Chaea ook zegt, dan opnieuw een data base opbouwen.
Maar we zijn goed bezig, naderen de 100 leden,of deelnemers. Net hoe je het wil noemen. =D>
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: -OPGELOST-het "nieuwe" forum ????

Berichtdoor henkvd » 17 Jan 2012, 22:00

Iets meer creativiteit kan natuurlijk ook, waarom zouden we gaan knippen en plakken, veel te moeilijk.

Oplossing:
een vraag kan via de zoekfunctie ( werkt die eigenlijk daar nog ?) heel goed beantwoord worden door een passende samenvatting te plaatsen, geen knip en plak werk dan nodig, geen overbodige ruis uit niets zeggende berichten en offtopic zijwegen.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: -OPGELOST-het "nieuwe" forum ????

Berichtdoor Wilfried » 17 Jan 2012, 22:04

Dat is inderdaad de oplossing Henk en zo ontstaat er een "Wiki" als forumonderdeel
Wilfried
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:48
ligplaats:
info:


Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten