Bericht door Mea Vota » zo 17 nov 2013, 23:44
Hallo,
Mijn naam is Erik, woon in Wildervank en ben sinds 4 weken in het bezit van een beachcraft.
Na een aantal jaren met rib's te hebben gevaren wilde ik al een tijd een boot om op te klussen.
Ik las al een poos mee op het forum, maar nu de boot hier in de haven ligt, dacht ik dat het wel zo netjes was om me even voor te stellen.
Over de boot: aangezien een beachcraft een gewaagde koop is , hebben we een vlakdiktemeting laten uitvoeren en het laswerk laten nakijken.
Dit was in orde.
De motor is een daf 475 en liep beide keren dat we voor de koop de boot bekeken hebben probleemloos.
Na de koop voeren we de boot naar huis en na zo'n 30 km begon het feest. de motor sloeg af terwijl ik voor een brug lag te wachten, starten had geen zin want de startmotor deed ook niets meer, spannend zo tussen de beroepsvaart.
Na 7 liter water uit de dieseltanks te hebben gehaald, bleek het tandwiel van de startmotor (24v) kapot te zijn gedraaid. Ik heb toen in overleg met de monteur een nieuwe startmotor op 12 volt laten monteren en de rokende oude serie-parallelschakelaar eruit gehaald.
Grenzeloos optimistisch voeren we 20 km verder, waarna een hydrauliekslang van de bovenbesturing van het stuur sprong en we stuurloos waren.
De steunhulzen lagen keurig in een laag olie onderin de console en waren nooit geplaatst. aangezien ik ze zelf er niet in kon krijgen, heb ik ze er door een bedrijf in laten persen en alles weer aangesloten.
De boot ligt inmiddels in haar nieuwe thuishaven en het klussen is begonnen.
Aangezien de boot van binnen te vochtig is, (het hout van de blijkbaar nieuw ingetimmerde achterkajuit was beschimmeld ) heb ik de hele betimmering van achterkajuit, keuken en wc eruit gebroken en de boot tot op het staal gestript. Het is een hele grote klus en ik ben van plan het in 3 fases te doen.
Dus nu zit ik met veeeeel vragen.
groet,
Erik