Nieuwe sloep/tender - hulp gevraagd!

Re: Nieuwe sloep/tender - hulp gevraagd!

Berichtdoor Problemtullip » 30 Aug 2020, 16:48

Bij de corsiva zit de bun sowieso niet in rubbers, dus enkel polyester op polyester.
Heb niet het idee dat ik dit ervoer toen we hem net kochten, dit begon pas later.

Ik denk dat het te maken heeft met de zon en het werken van materialen.

Als je gaat proefvaren, zal ik wel een keer de BUN helemaal open doen en kijken of hij vervolgens goed sluit, en nergens aanloopt.
Problemtullip
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 27 Aug 2020, 15:32
ligplaats: Giethoorn
info: Houten "Riva" stijl motorbootje

Re: Nieuwe sloep/tender - hulp gevraagd!

Berichtdoor dvdstelt » 21 Sep 2020, 10:02

Ik heb inmiddels een Maxima 630 in Friesland een dagje mogen proefvaren. Wat me opviel:

  • Het stuur zit dusdanig ver weg van zitting, dat ik een dag later nog rugpijn had van het vele voorover zitten. Daar zijn aanpassingen op te doen, maar nooit dusdanig dat ik kan sturen zoals ik in de auto zit. Dan lijkt me op een console beter te doen.
  • Op een Fries meer met aardig onstuimig weer moet de kap erop. Die erop krijgen was een aardige klus, voor de eerste keer! ;-) Daarna 1 persoon achter het stuur, 1 persoon voorin (schuilend) en de boot dook redelijk diep het water in. Vond ik een tegenvaller. Zal zeker met geringe lengte van 6 meter te maken hebben?
  • In Friesland kun je verdwalen op het water, dat is bij Alblasserdam en omstreken toch minder. Veel grote rivieren en de Biesbosch, maar dan heb je het wel beetje gehad. Iemand tips hoe dit ervaren wordt?! :-)

Ik had een afspraak staan om vandaag offerte te laten maken en te tekenen, maar ben blij dat ik dit weekend gevaren heb. Ik heb het even afgeblazen en ga even heroriënteren of dit is wat ik wil.
dvdstelt
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 18 Mei 2020, 12:05
ligplaats: Alblasserdam
info:

Vorige

Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten