Marie Christina schreef:Integendeel!
Ik ben door schade en schande wijs geworden.
Al was het dan met een modelboot. (De Smit Rotterdam).
Dat is weliswaar in het klein, al zijn de kosten van de bouw ervan gelijk aan het kopen van een kleine 2e hands boot , maar ik neem aan dat het op een "echte" boot net zo gaat.
Van binnen en buiten bekleed en enkele jaren later had ik zwarte balsahoutpap tussen de twee lagen zitten.
Naar later bleek was door het gerammel tijdens het varen de boel rondom de schroefasjes gaan lekken.
De houtvezeltjes hebben daarna hun werk braaf gedaan door het water aan elkaar door te geven.
Vervolgens kon het niet meer weg.
Ik weet echter niet meer waar ik de glasmatjes mee geïmpregneerd had, epoxy of polyester.
Daar wil ik van af wezen.
Bekleden kan wellicht, ik zal hier niet gaan beweren dat het niet kan.
Maar dan moet je heel zeker weten dat er echt nooit meer water tussen komt.
De Aimée is van hout en van binnen en buiten bekleed met epoxy (woodcore), en daar bevaar ik nu al sinds 2006 de Europese wateren mee. En ja, beschadigingen moet je zo snel mogelijk bijwerken, en de laagdikte moet voldoende zijn, en geen polyester want dat is niet waterdicht.
Groet, Jack.