Nieuw lid

Re: Nieuw lid

Berichtdoor Marcel010 » 30 Mei 2015, 10:46

Klopt Jack, bijhouden is het toverwoord.
Als je die kans hebt vanaf het begin dan moet je dat zeker doen.

Ik vind het zeker wel lekker om in een droge en schone motorruimte te sleutelen, dat is toch prettiger dan in een vetkuil die al jaren geen doek meer heeft gezien.
Gebruikers-avatar
Marcel010
 
Berichten: 432
Geregistreerd: 13 Apr 2014, 20:49
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Rotterdam Noord
info:

Re: Nieuw lid

Berichtdoor broekie » 30 Mei 2015, 19:24

Ik ook, en je ziet gelijk als er iets lekt.

Wat is je achtergrond? Iets in de techniek?
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2551
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Nieuw lid

Berichtdoor iJack » 30 Mei 2015, 21:03

Nee ik werk niet in de techniek maar vind het wel reuze boeiend allemaal en ben graag met zulke dingen bezig. Misschien erfelijk belast want toen ik opgroeide was mijn opa een motorboot aan het bouwen in zijn tuin. Daar is toen een motor ingegaan die uit een Commer bus van Van Gent en Loos kwam.

Afbeelding

Afgelopen jaar een Pikmeerkruiser 9... OK met een Indenor motor opgeknapt buitenom samen met een vriend en daar ook enorm veel weer van opgestoken. We hadden het geluk dat we op de zaak mooi de handel iedere week binnen konden rijden en ook de mogelijkheid hadden om de spuithal te gebruiken zodat we ons niks van het weer aan hoefden te trekken.

En ja zo rommel ik een beetje aan en geef op die manier een leuke draai aan mijn hobby. Het is soms zo erg dat ik zelfs op het Veerse Meer in overall op een steiger loop omdat ik niet zo goed kan stilzitten en steeds wat nieuws zie en wil uitvoeren dan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mag wel zeggen dat we zeer tevreden zijn met het eindresultaat.
Afbeelding
kijk vooruit, anders sta je met de rug naar de toekomst...
Gebruikers-avatar
iJack
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 29 Mei 2015, 09:07
ligplaats: RMU
info:

Re: Nieuw lid

Berichtdoor broekie » 31 Mei 2015, 08:16

Zier ernaar uit dat jullie dit goed aangepakt hebben.
Goede werkruimte is daarbij heel belangrijk.

Ben zelf ook altijd bezig en zie dat als een hobby.
Als je er geen zin in hebt en onderhoud ziet als een last, heb je het zwaar als eigenaar van een schip.
Ben je absoluut niet technisch en wil je ook niet zelf werken en leren, moet je geen ouder schip of een met achterstallig onderhoud nemen.

Alles uitbesteden kan, mits je de juiste vakmensen neemt en die zijn vaak kostbaar.

Schepen die van liefhebbers zijn en er gelikt uitzien, zijn een lust voor het oog.
Gelukkig hebben veel watersporters de juiste mentaliteit en zien de bootjes er meestal verzorgt uit.

Het probleem van de onverzorgde schepen die men niet meer bijhoud groeit.
Er liggen volgens de laatste berichten op TV tientallen duizenden wrakken die men niet meer opknapt.
Zullen best leuke dingen bijzitten. Dus startende watersporters kunnen een leuk object voor weinig pakken.
Ze moeten dan zelf een goede beoordeling kunnen doen, of een echte expert erbij halen die ze zonder de bekende roze bril, op de haalbaarheid om het op te knappen wijst.

Jullie Pikmeer is een leuk werf scheepje en als het gunstig is aangekocht kun je er jaren plezier van hebben na een goede opknapbeurt.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2551
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Nieuw lid

Berichtdoor iJack » 31 Mei 2015, 08:42

Ja die Pikmeer is plaatje geworden en wij hebben het geluk dat we het varend kunnen zien en de vrienden waar hij van is niet, dus ik was gebrand op een goed resultaat....
Afbeelding
kijk vooruit, anders sta je met de rug naar de toekomst...
Gebruikers-avatar
iJack
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 29 Mei 2015, 09:07
ligplaats: RMU
info:

Vorige

Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten