zwaailicht schreef:Ik overweeg om de boot onder de carport op een (stallings)trailer te zetten of een bootlift te plaatsen.
Prijstechnisch zal het niet zoveel verschil maken tussen een bootlift en een goede trailer.
Trailer nieuw.
Nadeel van een trailer is,is dat je altijd naar een plek toe moet,waar je de boot te water kunt laten.
Voordeel is dan weer,dat je ook een keer kunt varen in een gebeid waar je niet woont.
Werken aan de boot,al hoeft dat bij een Admiral 480 denk ik niet, is veel gemakkelijker,maar het slokt ook weer stallingsruimte.
Bootlift.
Voor rond de 2000 euro heb je een goede bootlift.
Daar komt dan nog wel iets bij voor verankering aan de wal.
Komt dat ding in openbaar vaarwater,dan zul je daarover je gemeente moeten contacteren denk ik.
Afgezien daarvan,en wil je er aan werken, zoals schoonspuiten,dan zul je hem 2 keer moeten liften,want de andere kant moet ook gebeuren.
Er verder aan werken wordt moeilijken,want het ding "hangt" a.h.w. voor de wal.
Voordeel is weer, je slokt geen stallingsruimte op,en de steelfactor is minder.
Voordeel is hier,je laat de lift zakken,en vaart zo met de boot weg,maar je vaargebied is weer kleiner.
Aangezien je een VB1 wilt halen,en je wilt de boot een keer meenemen naar Italie bijvoorbeeld,dan kun je altijd nog een trailer gaan huren.
En zo zijn er wel meer voor- en nadelen te bedenken.