Koelwaterpomp indenor

Koelwaterpomp indenor

Berichtdoor Smit058 » 23 Jul 2018, 15:42

Hoi,

ik ben op zoek naar koelwaterpomp voor een peugeot indenor motor. Heeft iemand die of weet iemand waar ik die kan kopen?

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Smit058 op 23 Jul 2018, 16:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
Smit058
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 22 Mei 2018, 00:30
ligplaats: Friesland
info:

Re: Koelwaterpomp indenor

Berichtdoor Noordvaarder » 23 Jul 2018, 15:47

Krijgen? Dat zal moeilijk worden,denk ik.
Maar kopen moet toch ergens kunnen.
Bel effe met Drinkwaard.
Noordvaarder
 

Re: Koelwaterpomp indenor

Berichtdoor Smit058 » 23 Jul 2018, 16:18

Aangepast naar kopen, zal bellen met Drinkwaard
Smit058
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 22 Mei 2018, 00:30
ligplaats: Friesland
info:

Re: Koelwaterpomp indenor

Berichtdoor Roelof » 23 Jul 2018, 16:27

Bedoel je deze? https://www.marktplaats.nl/a/watersport ... ousPage=lr

Hier nog een, in kollemerzwaag: https://www.marktplaats.nl/a/watersport ... ousPage=lr
Hangt er natuurlijk vanaf voor welk type motor je een pomp zoekt, ik zou eerst gaan googelen.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Koelwaterpomp indenor

Berichtdoor Noordvaarder » 23 Jul 2018, 17:05

Smit058 schreef:ik ben op zoek naar koelwaterpomp voor een peugeot indenor motor.

Even genuanceerder omdat Roelof ook met koelwaterpompen aan komt zetten.

Bedoel je de keoelwaterpomp van het blok zelf,of de koelwaterpomp die het koelwater voor de warmtewisselaar moet oppompen.
De laatste is een impellerpomp,en de eerste daarvoor kun je ook terecht bij een Peugeot dealer.
Deze motoren zaten o.a. in de Peugeot 504 auto's.
Noordvaarder
 

Re: Koelwaterpomp indenor

Berichtdoor Roelof » 23 Jul 2018, 20:23

Koelwater- en impellerpompen voor de oudere Peugeots zijn te vinden op div sites, zowel door particulieren als bedrijven aangeboden. De conditie blijft een vraagteken tenzij een bedrijf de pomp verkoopt als gereviseerd en bv één jaar garantie geeft. Garantie zal lastig worden zodra de pomp door een particulier wordt ingebouwd en in bedrijf gesteld.

Bij bedrijven betaal je meestal de hoofdprijs zonder garantie tenzij je de pomp door hen laat inbouwen en ook hier de kosten voor betaald, dan moet je alsnog maar afwachten wat je ontvangt. Er zijn bedrijven die graag verkopen maar als er na inbouw problemen zijn verweren ze zich met met allerlei argumenten maar nemen geen verantwoording voor het door hun verkochte 2e hands product.

Afhankelijk wat het mankement van de koelwaterpomp van Smit058 zou ik eerst overwegen of de pomp te repareren is, zo niet dan het correcte model vinden en uit voorzorg de vervangbare onderdelen (lager, seal, impeller enz) (laten) vervangen.

Peugeot Indenor motoren zijn oud en er zijn genoeg 2e hands onderdelen te koop voor een schappelijke prijs, uit voorzorg alleen even nazien voor montage.

Het is al eens eerder opgemerkt, ik dacht door Qiuchot:
Als je een dergelijke motor wilt inruilen hebben de bedrijven een overschot van deze motor in "de opslag" staan en krijg je er niks voor terug, maar zodra je (2e hands) onderdelen voor dezelfde motoren aanvraagt is het opeens zeer moeilijk om te vinden, moeilijk verkrijgbaar en aansluitend dus erg duur.

Suc6 en wijsheid toegewenst aan Smit058,

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Koelwaterpomp indenor

Berichtdoor Smit058 » 25 Jul 2018, 19:39

Allen bedankt boor de reacties. Uiteindelijk de waterpomp uit België laten komen en de aandrijving van de waterpomp gevonden bij Vd Wal Scheepsmoteren te Sneek. Motor loopt weer en wordt dit weekend geplaatst. Bedankt voor de reacties
Smit058
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 22 Mei 2018, 00:30
ligplaats: Friesland
info:


Terug naar Gezocht / gevraagd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast