ideale koper????

ideale koper????

Berichtdoor ..... » 28 Dec 2013, 14:16

Bericht door peterzeil » ma 16 sep 2013, 20:29

OPgelet.

Mijn zeilboot verkocht aan duitser genaamd Frank Schtroeders uit Duren.(zegt een huis in Eupen te bezitten)
Vaart momenteel met een dufour 2800 genaamd MIa
rond.
Laatste bekende ligplaats Va cuyk yachting Wessem.

Officieel anwb koop contract getekend.

Na 2 weken nog geen euro overgemaakt.
Gelukkig boot nog in mijn bezit.

Per toeval het verhaal van mede watersporter opgevangen.

Had zijn boot vorig jaar aan hetzelfde figuur verkocht.
Echter tot heden geen cent ontvangen.
Wel veel kosten gemaakt.

Waarom dit figuur dit doet?
Geen idee.
Laatste keer belde hijzelf op... geld is over gemaakt moet over een paar dagen op je rekening staan.
Je raadt het al, niks nada nothing.

wees gewaarschuwd, heeft dit geintje al vaker uitgehaald trap er niet in.
Je bent een illusie armer en je schiet er niets mee op


Fair winds

Peter
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: ideale koper????

Berichtdoor vodnik » 28 Dec 2013, 14:16

Bericht door vodnik » di 17 sep 2013, 08:50

Tja, waarom doet zo iemand dat?

Het zou me niets verbazen als die figuur bij je op de stoep staat als je de boot inmiddels aan iemand anders hebt verkocht. Met het contract in de hand kan hij beweren dat de boot al door hem gekocht is. Zal dan vervolgens een vergoeding eisen.

Dus.... stel in een contract de uiterste betaaltermijn op, als er niet betaald is vervalt contract.
vodnik
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 20:51
ligplaats:
info:

Re: ideale koper????

Berichtdoor Stylerider » 28 Dec 2013, 14:16

Bericht door Stylerider » di 17 sep 2013, 12:35

Ha, ik had een paar keer mijn jacht op Marktplaats gezet.
Direct reageerde een koper die mijn jacht ongezien wou kopen. Hij zat in het buitenland en zou het via een agent regelen die het jacht ophaalt...
Ook reageerde meteen iemand die mijn jacht wilde ruilen voor zijn veel mooiere en duurdere jacht omdat hij die maar niet verkocht kreeg...
Toen ik het jaar daarop mijn jacht weer op Marktplaats zette kreeg ik direkt weer diezelfde twee reacties.
Na een hele hoop idiote reacties van mensen die nog nooit gevaren hebben direkt een verre reis wilde maken etc. heb ik mijn vorige maand het schip voor een appel en een ei verkocht aan een van de zeer weinige serieuze kopers.
In de jachthaven staat bijna alles te koop en sommige zelfs al "aan de ketting". Er zijn altijd mensen die misbruik willen maken van wanhopige verkopers.
Bas
Stylerider
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 08 Jan 2012, 23:10
ligplaats:
info:

Re: ideale koper????

Berichtdoor Stylerider » 28 Dec 2013, 14:17

Bericht door Stylerider » di 17 sep 2013, 12:40

vodnik schreef:
Het zou me niets verbazen als die figuur bij je op de stoep staat als je de boot inmiddels aan iemand anders hebt verkocht. Met het contract in de hand kan hij beweren dat de boot al door hem gekocht is. Zal dan vervolgens een vergoeding eisen.




Zou zomaar kunnen. Zeg tegen de koper dat je de boot inmiddels aan een ander hebt verkocht en kijk hoe hij reageert. Als ie de boot via de rechter opeist heb je bereikt wat je wil (en hij niet)
Stylerider
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 08 Jan 2012, 23:10
ligplaats:
info:

Re: ideale koper????

Berichtdoor ..... » 28 Dec 2013, 14:17

Bericht door peterzeil » di 17 sep 2013, 13:38

Heb vandaag contact gehad met de havenmeester waar ik dit figuur tegen ben gekomen.

Blijkt dat het bootje waarmee hij mijn jacht kwam bekijken afgelopen week aan de ketting is gelegd door justitie.

Bij navraag kwam ik een zeil kennis tegen die met deze klojo vorig jaar een zelfde ervaring had.

Bedankt voor de goede tips.

Zou iemand weten waar dit figuur zich ophoudt,
graag info.
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:


Terug naar Gezocht / gevraagd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten