Jachtwerf niet betrouwbaar

Re: Jachtwerf niet betrouwbaar

Berichtdoor chaea » 22 Apr 2021, 21:56

Met een bedrijf een pluim geven beroken je geen schade.
We zitten hier op een gespecificeerd forum, elkaar waarschuwen voor malafide praktijken is oke.
Maar afgaan op een enkele ervaring van een gebruiker, zonder ook maar 1 andere negatieve noot.. dat klopt niet.
Dat moeten ze onderling oplossen, geen rancune met alleen oog om een ondernemer te beschadigen.

Kieskeurig is daar een platform voor, en daarmee is de vraag op het het bestaan hiervoor beantwoord. En ook op dit soort sites zullen enkele klaagzangs snel sneuvelen.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Jachtwerf niet betrouwbaar

Berichtdoor Yep » 22 Apr 2021, 23:00

chaea schreef:Met een bedrijf een pluim geven beroken je geen schade.
We zitten hier op een gespecificeerd forum, elkaar waarschuwen voor malafide praktijken is oke.
Maar afgaan op een enkele ervaring van een gebruiker, zonder ook maar 1 andere negatieve noot.. dat klopt niet.
Dat moeten ze onderling oplossen, geen rancune met alleen oog om een ondernemer te beschadigen.

Kieskeurig is daar een platform voor, en daarmee is de vraag op het het bestaan hiervoor beantwoord. En ook op dit soort sites zullen enkele klaagzangs snel sneuvelen.


Nou ja, de 1e negatieve noot wordt al meteen om zeep geholpen.
De (vermoedelijk/mogelijk) benadeelde wordt direct en collectief negatief bejegend.

Zou het misschien ook kunnen dat TS door (non-)actie van het betrokken bedrijf dermate gefrustreerd is geraakt dat hij heeft gepost zoals hij gepost heeft?
Ik begrijp niet dat een bedrijf geen kritiek mag verduren maar een (mogelijk) benadeelde TS wel op grond van een post.

Maar goed.
Het lijkt erop dat een aantal members het verschrikkelijk vinden dat bedrijf X uit Y een kritische noot te verduren krijgt.
Het is wat het is.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3168
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Jachtwerf niet betrouwbaar

Berichtdoor Kwokko » 22 Apr 2021, 23:27

Yep schreef:Het lijkt erop dat een aantal members het verschrikkelijk vinden dat bedrijf X uit Y een kritische noot te verduren krijgt.

Ik denk dat die aantal "members" niet tot de particuliere sector behoren,en een "collega" nooit afbranden,of laten afbranden,hoe slecht deze het ook gedaan zou hebben.
Aan de andere kant, moet ik wel zeggen,dat misschien zijn posting wel voorbarig was,we kennen de ins en outs niet,en ook niet,of alle wegen al zijn bewandeld,om tot een bevredigend resultaat te komen.
Desnoods maar naar de rijdende rechter,en dan komt het bedrijf ,als de programmamakers daar licht in zien,en het bedrijf wil meewerken, door eigen toedoen negatief in het nieuws.
En dan sta je sterker dan in een tegenklacht die nu kan ontstaan.
Het is ook jammer dat de poster zelf niet meer reageert.
Kwokko
 

Re: Jachtwerf niet betrouwbaar

Berichtdoor chaea » 23 Apr 2021, 04:49

Als een bedrijf echt slecht is zal deze reputatie hem in halen, wie zaait zal oogsten.
Maar dit is een conflict tussen 2 partijen, en daar kan frustratie etc bij zitten. Over het bedrijf is verder geen enkele kritische noot te vinden behalve van ts zelf.
Dat betekend niet dat ts ongelijk kan hebben mbt zijn claim, maar het bericht is eenzijdig en daar kan je geen eerlijk oordeel op vellen.

Over de Rijdende Rechter, waar ik echt een groot fan van ben. Deze heeft, en ik meende nog mr Frank Visser, ooit een uitspraak gedaan in een negatieve review zaak. Dit nadat eerst onderzoek was gedaan door een expert op internet gebied mbt schade welke een ondernemer heeft aan de hand van negativiteit. Deze is groot en werkt jaren, en misschien wel altijd door omdat het niet verdwijnt van het internet, terwijl de plaatser van de review het dan allang achter zich gelaten heeft.

De uitspraak was dat de plaatser zijn review moest verwijderen omdat zijn drijfveer vooral rancune was met alleen maar de bedoeling het bedrijf te schaden.

En daar moeten we voor waken, helpen en advies geven is de juiste weg.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Jachtwerf niet betrouwbaar

Berichtdoor gewoonmich » 23 Apr 2021, 07:01

Ik denk eerder dat dit een conflict tussen 2 partijen is en dat TS uit frustratie heeft gehandeld.
Heeft het bericht geplaatst en is daarna niet meer op de site geweest om eea eventueel toe te lichten. Maar ook dit is een aanname. :D
Gebruikers-avatar
gewoonmich
 
Berichten: 268
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 08:33
Woonplaats: Waspik
ligplaats: Achter het huis ;)
info:

Re: Jachtwerf niet betrouwbaar

Berichtdoor Marie Christina » 23 Apr 2021, 09:05

Maar wel een veilige, denk ik.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Jachtwerf niet betrouwbaar

Berichtdoor Yep » 23 Apr 2021, 10:45

Overigens, ik ken geen enkele jurispridentie waarbij een consument is veroordeeld tot betaling van smartegeld o.i.d.
Consumentenbescherming gaat heel erg ver.
En dan hebben we ook nog het recht op 'vrije meningsuiting'.
En wat is het verschil tussen frustratie, mening uiten en bewust schade toebrengen?
Wordt allemaal wel erg complex.

Ik hoop dat TS zich meldt.
Anders heb ik m'n nek voor snot uitgestoken ;-)
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3168
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Jachtwerf niet betrouwbaar

Berichtdoor henkvd » 23 Apr 2021, 10:49

TS zou met feiten kunnen komen, die zijn er nu niet.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4474
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Jachtwerf niet betrouwbaar

Berichtdoor Marie Christina » 23 Apr 2021, 12:23

Hij is sinds het plaatsen hier ook niet meer geweest.
Rancune spuien dus.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Jachtwerf niet betrouwbaar

Berichtdoor jade » 23 Apr 2021, 16:36

Ik kan me wel een beetje voorstellen dat de topic starter niet meer reageert.
Denk dat ie geschrokken is, eigenlijk is het meeste ook wel gezegd.
jade
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 30 Aug 2014, 19:18
ligplaats: Giethoorn
info:

VorigeVolgende

Terug naar Te koop aangeboden

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten