Jachtwerf niet betrouwbaar

Jachtwerf niet betrouwbaar

Berichtdoor JeePeeS » 21 Apr 2021, 20:14

Dag,

Even een waarschuwing voor mensen die een boot willen aanschaffen via Jachtwerf ******* . Doe het niet. Wij hebben eind september een boot gekocht met allerlei gebreken. Dat wisten we en we hebben voor een aantal gebreken afspraken gemaakt en deze ook vast laten leggen in het koopcontract. Echter, nu we de boot te water hebben gelaten blijkt dat geen van de gebreken naar wens zijn opgelost. Al met al een forse tegenvaller.
Ik heb hen meerdere keren gevraagd dit op te lossen maar krijg moeizaam contact en nu ik wel contact heb gekregen werd aangegeven dat ze niets meer gingen doen om het netjes op te lossen. Al met al forse teleurstelling dus.

Sta dus met lege handel en voel me zwaar belazerd.

Geen aanrader dus,

Groet,

Jan-Peter

mod edit, werf naam verwijderd
JeePeeS
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 20 Okt 2020, 13:43
ligplaats: Giesbeek
info:

Re: Jachtwerf niet betrouwbaar

Berichtdoor Yep » 21 Apr 2021, 20:37

Kritiek op leveranciers ligt bij sommigen hier erg gevoelig.....

Maar, je hebt dus het nodige op papier.
Ik zou beginnen met een aangetekend schrijven waarin je de wederpartij de gelegenheid geeft de gebreken te herstellen.
Dit schrijven zou moeten beginnen met een opsomming van de genegeerde verzoeken tot nu toe.
En een einddatum waarbij de gebreken verholpen zouden moeten zijn.
Het kan handig zijn reeds nu een derde professionele partij de gebreken te laten constateren en bevestigen.

Heb je een RB verzekering?
Een andere mogelijkheid tot juridische actie?
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3168
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Jachtwerf niet betrouwbaar

Berichtdoor Oeverloos » 21 Apr 2021, 21:25

Ook al sta je nog zo in je recht, JeePeesS,
dit type berichtgeving hoort niet op een forum.

Anoniem modder gooien is niet chique.

Mvrg. Oeverloos
Oeverloos
 
Berichten: 657
Geregistreerd: 22 Nov 2019, 19:57
Woonplaats: Friesland
ligplaats: Denemarken
info:

Re: Jachtwerf niet betrouwbaar

Berichtdoor chaea » 22 Apr 2021, 04:44

In de botenwereld lopen genoeg boefjes rond, zowel als klant als leverancier als verkoper of gewoon degene die het van je steelt.
Hoor en wederhoor is in conflicten belangrijk, bij de rijdende rechter heeft ook iedereen altijd gelijk!
Wij weten niet wat er tussen jullie afgesproken is en op basis daarvan is een oordeel niet te vellen.
In dit geval is je posting niet erg netjes, probeer prive tot een oplossing te komen of onderneem stappen zonder rancune.

Je hebt op Google ook al een slechte review gegeven, als enige!
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Jachtwerf niet betrouwbaar

Berichtdoor Mopolcamper » 22 Apr 2021, 06:59

Als het een bedrijf is wat bij Hiswa is aangesloten: de Hiswa heeft een goed werkende geschillencommissie.
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Jachtwerf niet betrouwbaar

Berichtdoor Marie Christina » 22 Apr 2021, 07:54

Behalve dat het niet chique is, is het ook nog eens linke soep.
Wanneer men niet het betrokken bedrijf van te voren op de hoogte heeft gesteld kan (kan) het bedrijf je voor de rechter dagen in zake laster en of smaad.
En dan moet je zien te bewijzen dat zowel jij als het bedrijf alles hebben gedaan om tot een bevredigend resultaat te komen.
En uit ervaring in mijn zeer directe omgeving (niet watersport gerelateerd overigens) kan ik melden dat dat nog behoorlijk tegen kan vallen.
Dit soort berichten kan men plaatsen zonder naamsvermelding en de mededeling dat de naam per PB verstrekt kan worden.

Ik hoop voor je dat het betrokken bedrijf niet meeleest op dit forum.
(Wat veel bedrijven wel doen)
En dat er geen klikkende forumleden zijn.
(Want die zijn er. Waarmee ik niet specifiek dit forum bedoel, maar in zijn algemeenheid. Mensen vinden het nu eenmaal leuk om anderen een oor aan te naaien.)

En in alle eerlijkheid: gezien het feit dat dit je eerste post is op dit forum en gelijk deze klaagzang plaatst bekruipt mij het gevoel dat dit eerder bedoeld is als wraak dan als waarschuwing.
Maar dat is mijn interpretatie wellicht.
Mijn advies?
Pas het bericht aan, of nog beter, haal het weg.


Doe ermee wat je wilt.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Jachtwerf niet betrouwbaar

Berichtdoor Rene » 22 Apr 2021, 10:57

Ik zou de moderators willen vragen dit bericht weg te halen, zoals MC ook schrijft, dit is de eerste post van TS en direct al een klaagzang / klacht over een jachtwerf. Als er nu geen naam werd genoemd, maar via PB beschikbaar, dan zou het anders zijn.
Dit komt voor mij ook over als een wraakactie, en zeker niet als een waarschuwing.

René
Zij wilde de wereld zien, Hij installeerde google earth
Gebruikers-avatar
Rene
 
Berichten: 395
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 10:00
ligplaats: Giethoorn.
info:

Re: Jachtwerf niet betrouwbaar

Berichtdoor Yep » 22 Apr 2021, 11:42

Even wat vragen.

Zouden sites zoals kieskeurig.nl dan niet moeten verdwijnen?
Is er niemand blij met informatie op het www alvorens bij een bedrijf te kopen?
Is er dan een andere wijze om vermeend verkeerd gedrag van een bedrijf vooraf te kunnen verifieren?

Het zijn maar een paar practische vragen en er zijn er vast meer.
Ofwel, we kunnen we boe en bah roepen, maar hoe dan wel?
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3168
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Jachtwerf niet betrouwbaar

Berichtdoor henkvd » 22 Apr 2021, 12:01

Yep , dat blijft een probleem, hoe objectief moet je dit soort berichten nemen, dat blijft de discussie.
Is het 1 mondige terechte klager of is het een prima bedrijf die een conflictje heeft.

Een oplossing, raakt op deze wijze wel steeds verder weg, het enige wat je TS kwalijk kan nemen is de manier van aankopen, ik houd van boter bij de vis en niet eerder dan alles uitgevoerd is, haakt men af, dan zal dat een reden hebben.

Het is net als met reviews, het gross is nep en prijst iets de hemel in, maar hoe geloofwaardig zijn reviews ?
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4474
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Jachtwerf niet betrouwbaar

Berichtdoor Yep » 22 Apr 2021, 12:11

Ik begrijp het dilemma Henk.
Ik heb TS dan ook gevraagd om actie te ondernemen en heb hem wat vragen gesteld.
Ik laat het overigens niet na om bedrijven die goed presteren een flinke pluim in de bibs te duwen.

Maar er zijn zat bedrijven die er een potje van maken zoals altijd en overal.
Ik heb er moeite mee dat dit soort bedrijven dan direct op voorhand beschermd zouden moeten worden, louter vanwege 'zoiets doe je niet'.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3168
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Volgende

Terug naar Te koop aangeboden

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten