Allen,
Wegens de vervanging van onze motor, is de oude voor weinig over te nemen.
De startmotor is niet al te lang terug (2010) gereviseerd, de verstuivers 2 jaar terug, nieuwe klepsteelrubbers. Velvet heeft nieuwe hydraulische leidingen (2017). In 2014 heb ik alle 'externe' pakkingen vervangen, de motor lekt daarmee geen olie meer. Dat was wel anders.. Motor heeft vliegwielverzwaring (2014, toen ook nieuwe demperplaat geplaatst).
Motor heeft snel-gloeiers, en startte van de week, op weg naar 'de werkplaats' weer gemakkelijk, ondanks de kou en de 11 jaar oude start accu die al zeker 4 maanden niet geladen is.
Waarom dan toch vervangen 'als die zo goed is', welnu, de verkrijgbaarheid van onderdelen van de OM621 laat te wensen over, en ik heb er geen zin in om 'ergens' te liggen met een defecte en door onderdelenschaarste niet makkelijk te repaeren motor.
Bovendien wilde ik naar een natte uitlaat (minder herrie) en naar een pyhton drive (minder trillingen).
Nu de knoop doorgehakt en aan de Sole Mini44.
Vraagprijs, sja, lastig. Ik denk dat de appendages (startmotor, verstuivers, waterpomp, velvet) op zich de dingen zijn die waarde hebben.
De prijs, sja, dus doe een bod, wel zelf ophalen natuurlijk. Motor ligt in Breukelen.
Dit was de foto van voor en na dat ik de bilge schoonmaakte en de (externe) pakkingen van de motor verving:
Bij interesse graag een PB, op verzoek kan ik van het werk aan de motor een boel foto's mailen.
Groet,
David