Walstroomkabel + walstroomcontactdoos Hubbell

Re: Walstroomkabel + walstroomcontactdoos Hubbell

Berichtdoor R.C.Grootveld » 31 Aug 2017, 14:04

OK, helder, kan ik me inderdaad herinneren.
Ik heb het nog nooit gezien overigens .....

Overigens had mijn werf het er destijds over, dat de CE aansluitingen niet toegestaan zouden zijn voor gebruik op pleziervaartuigen ivm hun waterdichtheid.
Wat de reden was, weet ik niet meer, kan me voorstellen dat het iets met waterdichtheid te maken heeft.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Walstroomkabel + walstroomcontactdoos Hubbell

Berichtdoor Yep » 31 Aug 2017, 14:08

R.C.Grootveld schreef:OK, helder, kan ik me inderdaad herinneren.
Ik heb het nog nooit gezien overigens .....

Overigens had mijn werf het er destijds over, dat de CE aansluitingen niet toegestaan zouden zijn voor gebruik op pleziervaartuigen ivm hun waterdichtheid.
Wat de reden was, weet ik niet meer, kan me voorstellen dat het iets met waterdichtheid te maken heeft.


Ok.
Mijn walstroomaansluitingen zitten voor in de bun en achter op het dek, beide uit de regen.
CE walstroomaansluitingen zie ik op de steiger overigens open en bloot liggen....
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Walstroomkabel + walstroomcontactdoos Hubbell

Berichtdoor R.C.Grootveld » 31 Aug 2017, 15:34

Volgens mij ging het meer om het "vrouwtje" van de kabel en de mogelijkheid dat die in het water terecht komt (wat een reele optie is).
En dan heb ik meer vertrouwen in de schroefdop van die gele kabel, dan het klephe van de blauwe CE variant.

En dat je ze "gewoon" tegenkomt is een ander verhaal; dat het gebruikelijk is, wil niet zeggen dat het is toegestaan.
Het verschil tussen "normaal" (= de norm) en "gebruikelijk" (= wat je in de praktijk ziet)
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Te koop aangeboden

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast