Hydroulische besturing, 2de stuurstand

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Hydroulische besturing, 2de stuurstand

Berichtdoor elrenegado » 21 Dec 2013, 18:23

Bericht door elrenegado » ma 16 sep 2013, 12:44

Via google vind ik veel hydroulische sets, maar het is mij niet geheel duidelijk wat ik nodig heb om een 2de stuurstand aan te sluiten.

De huidige stuurstand binnen is hydroulisch, 2 slangen van het stuurwiel naar achteren, op de unit.

Wat heb ik nodig om er een 2de stuurstand op te plaatsen ?
Ik neem aan dat deze ook hydroulisch moet zijn, of kan de 2de ook d.m.v. een duw/trek stang ?

indien hydroulisch, moet er dan nog een extra pomp o.i.d. tussen ??
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Hydroulische besturing, 2de stuurstand

Berichtdoor vuuren1 » 21 Dec 2013, 18:23

Bericht door vuuren1 » ma 16 sep 2013, 20:35

Om redelijk eenvoudig uit te kunnen breiden is het meest gemakkelijke om het merk te kiezen van de huidige hydraulische besturing.

Verder is er te weinig informatie om te kunnen beoordelen wat je er anders aan kunt knopen (dan moet bekent zijn of de stuurpomp is voorzien van terugslagkleppen).
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Hydroulische besturing, 2de stuurstand

Berichtdoor elrenegado » 21 Dec 2013, 18:23

Bericht door elrenegado » di 17 sep 2013, 08:54

ok, merk was niet goed te zien vanwege de inbouw, dit ga ik binnenkort dan even ontmantelen om te zien wel merk/type er nu inzit.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Hydroulische besturing, 2de stuurstand

Berichtdoor Stylerider » 21 Dec 2013, 18:23

Bericht door Stylerider » di 17 sep 2013, 12:23

Als bij de bestaande besturing je het stuurwiel gewoon kan loslaten zonder dat het roer beweegt is de pomp voorzien van terugslagkleppen. Dan kun je de pomp (met terugslagkleppen) van de tweede stuurstand gewoon parallel aan de eerst pomp aansluiten.

Die terugslagkleppen zijn nodig bij dubbele besturing omdat anders de ene pomp de andere aandrijft.

Als je geen terugslagkleppen hebt kun je een dubbel terugslagkleppengblok kopen. Hier sluit je dan beide stuurpompen op aan.

Wel moet er een ontluchtingsgaatje komen op het hoogste punt, dus de bovenste pomp. Het ontluchtingsgaatje van de onderste pomp moet dan dichtgemaakt worden anders wordt het kliederen.
Het zou ook kunnen dat er een apart expansievaatje aanwezig is, deze moet dan worden verplaatst naar het hoogste punt.

Groet, Bas
Stylerider
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 08 Jan 2012, 23:10
ligplaats:
info:

Re: Hydroulische besturing, 2de stuurstand

Berichtdoor elrenegado » 21 Dec 2013, 18:24

Bericht door elrenegado » wo 18 sep 2013, 09:08

Thanks Bas,

Weer wat duidelijker.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk


Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten