Stalen boot opgevist wat nu?

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Stalen boot opgevist wat nu?

Berichtdoor henkvd » 21 Dec 2013, 17:54

Bericht door henkvd » zo 11 aug 2013, 11:22

Foto geplaatst in het openingsbericht, ik denk dat het een stalen Jumbo is.
Hier meer gegevens van de werf.
http://www.poelgeest.nl/historie.php

Afbeelding
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Stalen boot opgevist wat nu?

Berichtdoor ..... » 21 Dec 2013, 17:54

Bericht door Bouwijn » zo 11 aug 2013, 13:30

Dank voor alle acties. Het lijkt inderdaad die boot te zijn dankjewel. Overigens heb ik al gegoogled op gevonden boot en daar kwam uit dat je mogelijk na een jaar aanspraak kan maken op de boot nadat de gemeente hem in bewaring heeft gehouden. Daar werd alleen niet gesproken over een gezonken boot. Er stond wel duidelijk bij dat wanneer je geen melding maakt maar de boot gewoon als eigendom beschouwt, je nooit officieel aanspraak maakt op de boot. Dit pleit wel voor jouw advies. Ik ga er morgen maar eens wat mee doen.
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Stalen boot opgevist wat nu?

Berichtdoor ..... » 21 Dec 2013, 17:54

Bericht door Bouwijn » zo 11 aug 2013, 16:02

Vandaag de boot weer leeggeschept want er was wel een laagje ingeregend. Aanvankelijk droogde hij helemaal op van binnen. Toen er een bui kwam heb ik geprobeerd hem af te dekken met twee zeilen, wat niet heel goed lukte. Terwijl ik daarmee bezig was zag ik toch op de naad zo'n beetje op het diepstliggende deel water naar binnen stromen. Het lijkt er op dat dat gat inmiddels was dichtgeroest en nu weer open is gegaan. Ik heb de boot nu wat meer naar de kant getrokken om te voorkomen dat hij straks weer op de bodem ligt, tenminste, onder water dan bedoel ik. Ik neem aan dat de remedie dichtlassen is? Dat vraagt wel dat de boot heel erg uit het water is... Mocht de gemeente de boot opslaan zal hij waarschijnlijk uit het water worden gehaald.... als ze dat gaan doen met zo'n wrak... Ik dacht aan improvisatie met de waterstand van de IJssel. Bij hoog water in een voorziening plaatsen om bij laag water aan de onderkant te werken, maar lijkt me wel gecompliceerd worden met laswerk erbij. Tips, commentaar e.d. zijn welkom. Alvast bedankt
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Stalen boot opgevist wat nu?

Berichtdoor henkvd » 21 Dec 2013, 17:54

Bericht door henkvd » zo 11 aug 2013, 16:42

Ik zou eerst maar is beginnen met op onderzoek uitgaan hoe de staat is van het onderwaterschip, met een hamer en voor de hoeken een schroevendraaier en hier en daar maar eens een klap op geven om te kijken of je er niet door heen gaat, kan plaatselijk zijn, maar er is ook kans dat je nog meer slechte plekken tegen komt.

Er liggen overal nog zoveel bootjes die een andere eigenaar zoeken en waar al heel lang niet meer naar omgekeken is dat gratis niet bijzonder meer is.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Stalen boot opgevist wat nu?

Berichtdoor ..... » 21 Dec 2013, 17:55

Bericht door Bouwijn » vr 16 aug 2013, 10:08

Inmiddels heeft de eigenaar zich gemeld en deze stelde voor dat ik in ruil voor boven water halen af en toe de boot mag lenen. Zo blijf ik gemotiveerd om uit te kijken naar materialen en materiaal ter beschikking te stellen en als ik tijd heb kan ik ook af en toe helpen om de boot op te knappen. Ergens onder de waterspiegel zou nog een boot van hem liggen waarvoor we dan ook mijn lier kunnen gebruiken. Zonder de lier was het me niet gelukt. Prima zo, geen 'eigendomslast' maar wel af en toe varen...
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Stalen boot opgevist wat nu?

Berichtdoor henkvd » 21 Dec 2013, 17:55

Bericht door henkvd » vr 16 aug 2013, 11:47

Gelukkig meld de eigenaar zich snel, dit maakt het een stuk duidelijker, je zou maar driftig aan de slag gegaan zijn, krijg je toch een lastige situatie.
Enig minpuntje zou kunnen zijn dat de eigenaar kennelijk weinig liefde voor z'n bootjes heeft, of liever geintreseerd is in een scheepskerkhof, ik zou dit in het achterhoofd houden.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Stalen boot opgevist wat nu?

Berichtdoor Casual » 21 Dec 2013, 17:55

Bericht door Casual » vr 16 aug 2013, 14:03

Bouwijn:

Waarom doe je geen bod op die boot?
Kan toch nooit veel zijn? bv. de oudijzerprijs

gr. Peter
Groeten van Peerke
Gebruikers-avatar
Casual
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 03 Jan 2012, 14:22
Woonplaats: Vlijmen
ligplaats:
info:

Re: Stalen boot opgevist wat nu?

Berichtdoor reijmerink » 21 Dec 2013, 17:56

Bericht door reijmerink » zo 18 aug 2013, 14:48

niet de eigendom krijgen, voor een paar euro, met een schriftelijk contractje !!!, maar wel lenen en onderhouden?????? lijkt me ZEER onverstandig, grtn reijmerink
reijmerink
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:08
ligplaats:
info:

Re: Stalen boot opgevist wat nu?

Berichtdoor Jan Huibers » 21 Dec 2013, 17:56

Bericht door Jan Huibers » zo 18 aug 2013, 15:29

Kun je net zo goed gaan huren.... Dan heb ook nog eens geen onderhoud.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Stalen boot opgevist wat nu?

Berichtdoor JOHAN » 21 Dec 2013, 17:56

Bericht door JOHAN » zo 18 aug 2013, 16:41

ik denk dat ik hem terug gelegt had op dezelfde plaats,dan zoekt de "eigenaar " het zelf lekker uit.zal niet zo zyn dat als ik een bootje ophaal ,dat de eigenaar zich ineens meld met de bootschap,als je hem opknap mag je de boot af en toe wel gebruiken,ja ja .vrgr johan.
JOHAN
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 22 Jan 2012, 16:35
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten