Stalen boot opgevist wat nu?

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Stalen boot opgevist wat nu?

Berichtdoor ..... » 21 Dec 2013, 17:48

Bericht door Bouwijn » za 10 aug 2013, 14:24

Hallo, Ik heb even een vraag. Deze week heb ik een stalen boot boven water gehaald waarvan eigenlijk alles behalve het stalen karkas is verdwenen. Er zat nog wel een bbmotor aan, maar deze staat muurvast, dus dat wordt een project op zich. Nou blijkt het staal niet of nauwelijks te zijn geroest, en hij is dan ook nergens lek. Ik vind het wel leuk om de boot op te knappen en er zelf gebruik van te gaan maken maar hoe zit het met de vorige of huidige eigenaar? Die heeft er lange tijd niet naar om gekeken maar wellicht is de boot nog wel geregistreerd? Ik heb geen idee wat voor systeem er is voor boten. Weet ook echt niet waar ik registratiegegevens zou moeten zoeken op de boot. Kan iemand mij daarmee een beetje op weg helpen? Ik zoek ondertussen even een foto van de boot.

Afbeelding
Afbeelding
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Stalen boot opgevist wat nu?

Berichtdoor henkvd » 21 Dec 2013, 17:49

Bericht door henkvd » za 10 aug 2013, 14:53

Een niet snelle boot staat nergens geregistreerd , een snelle boot heeft een kenteken, daarmee zou de eigenaar mogelijk te achterhalen kunnen zijn, helaas is de administratie daarvan on hollands georganiseerd ( een puinhoop).
Het enige wat je nu zou kunnen vinden als je geluk hebt is een eigenaars plaatje met gegevens.


Het eigendomsrecht ligt niet eenvoudig, als de huidige eigenaar straks aanspraak maakt op te totaal opgeknapte boot, weet ik nog niet of dat in jouw voordeel is.

melden als gevonden voorwerp mogelijk een oplossing !
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4468
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Stalen boot opgevist wat nu?

Berichtdoor ..... » 21 Dec 2013, 17:49

Bericht door Bouwijn » za 10 aug 2013, 15:26

henkvd schreef:
Een niet snelle boot staat nergens geregistreerd , een snelle boot heeft een kenteken, daarmee zou de eigenaar mogelijk te achterhalen kunnen zijn, helaas is de administratie daarvan on hollands georganiseerd ( een puinhoop).
Het enige wat je nu zou kunnen vinden als je geluk hebt is een eigenaars plaatje met gegevens.


Het eigendomsrecht ligt niet eenvoudig, als de huidige eigenaar straks aanspraak maakt op te totaal opgeknapte boot, weet ik nog niet of dat in jouw voordeel is.

melden als gevonden voorwerp mogelijk een oplossing !



Dank voor je reactie. Ik zou dan ook graag willen uitvinden hoe aantoonbaar zou kunnen zijn dat het iemands boot is. Als iemand aanspraak doet is hij of zij tevens in gebreke gebleven rond de gezonken boot. Overigens wordt de 2 cil. yamaha BBmotor geschat op 35-45 pk. Ik kan het fotoverhaal niet helemaal volgen maar de boot schat ik zo'n 6 m en als leek zou ik zeggen dat ik er wel een speedboot in kan zien als de motor voldoende sterk is. Het is een open kajuit en vlak daarachter zit rechts een stuur die via een kabel naar (neem ik aan) de motor gaat. Een roer heb ik niet gezien. Ik denk dat je met 5 pk nog achteruit vaart op de ijssel stroomopwaarts dus een vaarbewijs zal nodig zijn (al was het maar omdat ik wil weten wat ik dien te weten)
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Stalen boot opgevist wat nu?

Berichtdoor henkvd » 21 Dec 2013, 17:50

Bericht door henkvd » za 10 aug 2013, 15:31

foto's van je PC plaats je eerst online, bv bij tinypics, de link plaats je dan hier, zie beschrijving hier boven aan het forum, mocht je er niet uit komen dan kan je de foto altijd naar me mailen.

Eigendomsrecht is lastig, gevonden voorwerpen lijkt me het meest voor de handliggend.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4468
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Stalen boot opgevist wat nu?

Berichtdoor ..... » 21 Dec 2013, 17:50

Berichtdoor Bouwijn » za 10 aug 2013, 20:29

henkvd schreef:
foto's van je PC plaats je eerst online, bv bij tinypics, de link plaats je dan hier, zie beschrijving hier boven aan het forum , mocht je er niet uit komen dan kan je de foto altijd naar me mailen.

Eigendomsrecht is lastig, gevonden voorwerpen lijkt me het meest voor de handliggend.




Eerlijkgezegd maak ik graag gebruik van je aanbod om foto te mailen want ik heb teveel te doen om eens uitgebreid te gaan zitten computeren. Zou ik dan jouw emailadres kunnen krijgen?

Vwb eigendomsrecht lijkt het me niet handig om de boot als gevonden te melden als er nergens aan kan worden afgeleid van wie de boot is.
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Stalen boot opgevist wat nu?

Berichtdoor henkvd » 21 Dec 2013, 17:51

Bericht door henkvd » zo 11 aug 2013, 00:13

Voor het email adres kan je op het envelopje drukken onder m'n naam.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4468
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Stalen boot opgevist wat nu?

Berichtdoor ..... » 21 Dec 2013, 17:51

Bericht door Bouwijn » zo 11 aug 2013, 10:25

Sorry, ik zie nergens een envelopje onder je naam
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Stalen boot opgevist wat nu?

Berichtdoor henkvd » 21 Dec 2013, 17:51

Bericht door henkvd » zo 11 aug 2013, 10:39

Klopt, je hebt gelijk, ik zie die wel van jouw, stuur je wel even een email.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4468
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Stalen boot opgevist wat nu?

Berichtdoor adventure1 » 21 Dec 2013, 17:52

Bericht door adventure1 » zo 11 aug 2013, 10:53

Ik wil je toch adviseren veel moeite te gaan doen om de eigenaar op te sporen, het kan namelijk een lastige situatie worden als je allerlei aanpassingen hebt gedaan en de eigenaar staat vervolgens op de stoep.
Het lijkt me bovendien niet onverstandig de boot als gevonden op te geven bij de politie, gewoon bij de plaatselijke politie een simpele melding doen.
Pas op: je hebt nog niet de eigendom en je wordt in het Nederlandse recht ook niet zomaar van bezitter gepromoveerd tot eigenaar van het object.
adventure1
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 29 Dec 2011, 16:55
ligplaats:
info:

Re: Stalen boot opgevist wat nu?

Berichtdoor Wim Niessen » 21 Dec 2013, 17:52

Bericht door Wim Niessen » zo 11 aug 2013, 11:02

Aangifte van verlies en vondsten loopt tegenwoordig via de gemeenten.
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten