Bericht door Laserdevil. » ma 05 aug 2013, 20:27
Even een update.
Ben stronteigenwijs geweest , en het heeft zich geloond.
Alles gelaten zoals het was , en geen seconde spijt.
Afgelopen zaterdag is ze te water gegaan.
De vaareigenschappen zijn goed , en de boegschroef gaat als een gek.
Slurpen doet hij ook niet.
Dus schijnbaar toch diep genoeg zonder ballast erbij te gooien.
De stuwkracht is royaal.
Af en toe out off the box denken kan geen kwaad .
De tunnel vonden ze allemaal heel raar.
Ze dachten dat de snelheid dan omlaag ging van het schip.
Maar dat zeiden ze in het begin ook van een bulbsteven.
Maar hans had me een beetje die richting opgestuurd , omdat ik van hem al eens een verhaal had gelezen daarover.
Het enigste foutje wat ik had gemaakt was dat ik de motor gelijk op de voet had gemonteerd , met als gevolg dat ik de schroef niet rond kon draaien.
Zaterdagmorgen maar een paar kunststof ringen gehaald en die er tussen geduwd.
Waarom kunststof?
De mensen vonden mijn boegschroef wel erg stil .
De buis , voet en motor zijn van staal.
De motor geeft zo via , via het geluid door aan de boot.
De boot is dan een echt goed klankbord.
Met die kunststof tussenringen heb ik het geluid kunnen isoleren.
De meesten begrepen het niet hoe ik het heb klaar gespeeld.
Maar toch bedankt voor alle goede raad en adviezen.
Ook ondanks en dankzij jullie is dit weer een geslaagd project.