Bericht door krijtzak » wo 03 jul 2013, 07:20
Wat is de juiste manier om olie te verversen en daarna te ontluchten ?
Dubbele besturing met 2 pompen met ingebouwde terugslagklep.
krijtzak schreef:
Wat is de juiste manier om olie te verversen en daarna te ontluchten ?
Dubbele besturing met 2 pompen met ingebouwde terugslagklep.
krijtzak schreef:
Niemand met verstand van zaken hier ?
vuuren1 schreef:
Je kan het niet echt aftappen maar er wel uitpompen door verse olie toe te voegen en oude olie af laten lopen..
Waarschijnlijk is er steeds buitelnucht (zuurstof) bij gekomen omdat verkleuring in een (bijna) gesloten systeem weinig voorkomt.
Stylerider schreef:
Bij mij was de olie al binnen een paar maanden verkleurd, zwart geworden. Ik denk door de koperen leidingen. Ik heb nog nooit de olie ververst en alles werkt al 6 jaar probleemloos.
Ik zou zo'n motorolie afzuigbol gebruiken om het hele syteem leeg te zuigen bij de ontluchters van de cylinder en/of een ander laagste punt. Daarna weer vullen als bij een nieuwe installatie.
Terug naar Techniek algemeen stalen schepen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten