verfadvies

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

verfadvies

Berichtdoor Bert10 » 21 Dec 2013, 15:47

Bericht door Bert10 » ma 07 jan 2013, 19:49

Ik wil de gangboorden van de boot kaal halen (verf bladert er nu af) en opnieuw grondlakken en antislip afwerken met 2 componentenlak. De opbouw van de boot is geschilderd met 1 component verf. Hoe kan ik nu het beste de aansluiting van beide verfsoorten verzorgen zonder dat deze elkaar "opvreten" ?
Graag jullie adviezen.
groet, Bert.
Bert10
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 16 Mrt 2012, 18:03
ligplaats:
info:

Re: verfadvies

Berichtdoor Jan Huibers » 21 Dec 2013, 15:47

Bericht door Jan Huibers » ma 07 jan 2013, 19:55

Ieder merk heeft daar zijn eigen (tussen) primer voor. Epifanus en Altura in ieder geval wel.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: verfadvies

Berichtdoor ..... » 21 Dec 2013, 15:48

Bericht door ceesles » ma 07 jan 2013, 20:46

Beste Bert,

Als jij de gangboorden toch kaal maakt kan iedere 2 componentenverf erop.
Zelf heb ik ervaring met van de IJssel, mooi vloeibaar en met (antslip)zand een super gangboord.

Bij http://www.verfgroothandel.nl staat de wijze van opbouwen van iedere verf ( die zij verkopen) en dat is best veel
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: verfadvies

Berichtdoor vuuren1 » 21 Dec 2013, 15:48

Bericht door vuuren1 » ma 07 jan 2013, 22:25

Ik lees de vraag toch iets anders:
Bert vraagt of de 2-C verf op de overgang naar de bestaande 1-C lak op de opbouw geen problemen zal geven.
Er zijn overgangsprimers te koop (Jan gaat door voor de wasmacihine ;) ) maar als de lak 'oud' genoeg is dan kan een test met de verdunning van de 2-C verf op een onopvallende plaats uitsluitsel geven of de 1-C lak opwerkt.
Een half uur een lapje met verdunning er op en je weet het.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: verfadvies

Berichtdoor ..... » 21 Dec 2013, 15:48

Bericht door Doodle » ma 07 jan 2013, 22:41

Even een aanvulling op vorige reactie, na half uur zie je de oude lak verschrompelen en dan weet je dat het een 1K lak is die er op zit. (De info heb ik van de site Epifanes)
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: verfadvies

Berichtdoor Jan Huibers » 21 Dec 2013, 15:48

Bericht door Jan Huibers » ma 07 jan 2013, 22:59

Altijd al een wasmacihine willen hebben aan boord... :D
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: verfadvies

Berichtdoor vuuren1 » 21 Dec 2013, 15:49

Bericht door vuuren1 » ma 07 jan 2013, 23:37

Doodle schreef:
Even een aanvulling op vorige reactie, na half uur zie je de oude lak verschrompelen en dan weet je dat het een 1K lak is die er op zit. (De info heb ik van de site Epifanes)




Dat stond al in die vorige reactie: "Een half uur een lapje met verdunning er op en je weet het".
Wil niet zeggen dat alle 1-C lak verschrompelt, vandaar ook die test...
We hebben in veel gevallen oude 1-C systemen uitstekend kunnen behandelen met 2-C systemen (na die test...).
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: verfadvies

Berichtdoor vuuren1 » 21 Dec 2013, 15:49

Bericht door vuuren1 » ma 07 jan 2013, 23:47

Jan Huibers schreef:
Altijd al een wasmacihine willen hebben aan boord... :D




Weet je het zeker? Dan adviseer ik je om (vooral bij een huurboot!) nog wat zaken uit te breiden en te automatiseren waardoor er o.a. vanzelf een dieselgenerator gaat draaien als de WM wordt ingezet..
En dan nog een hele echte dieselgenerator omdat de moderne WM's zich heel erg lelijk kunnen gedragen bij een iets minder goede sinusvorm van een (iets) goedkopere soort generator.
Het kan ook via een inverter van een goed merk, maar dan heb je wel wat capaciteit nodig en ook weer een forse 12 of 24V generator om de accuset bij te kunnen houden.

Dat is ook allemaal mogelijk, dan gebruik je de voortstuwingsmotor + aangehangen laagspannings generator als energieleverancier.
VW marine heeft daar o.a. standaard voorzieningen voor t/m 5 KW (toch weer VW TDi .. )
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: verfadvies

Berichtdoor Jan Huibers » 21 Dec 2013, 15:49

Bericht door Jan Huibers » ma 07 jan 2013, 23:56

Hmmm... Wordt em niet, geen plek meer in de machinekamer.. En er komt geen VW marine in me boot... Mischien dan alleen wassen op walstroom... Iets voor een andere keer... Eerst andere dingen...
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: verfadvies

Berichtdoor vuuren1 » 21 Dec 2013, 15:50

Bericht door vuuren1 » di 08 jan 2013, 01:14

Eerst andere dingen zoals een avatar zonder een automobiel maar met een boot ;)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: RuudM en 34 gasten