Jan Huibers schreef:
Die lijst heb ik al wel voor een gedeelte denk ik... Ik heb er alleen zoveel werk mee op het moment met schuren.. Hele onderwaterschip moet glad want die harige zooi waar ik het eerder over had, de sealcoat is niet meer te krijgen, nergens meer dus ben ik die k*thaartjes aan het wegschuren met korrel 40 en daar gaat best wat tijd in zitten... 'S morgens om 09:00 de loods in... 2 heteluchtkanonnen starten en die onder het schip door laten blazen want alles staat te druipen van het vocht de laatste paar weken, kun je niet schuren dus maar eerst droogstoken. Als ik de zijkant van de romp schuur dan heb ik met 3 kwartier een hele zijkant gedaan met deze schuurmachine maar aan de onderkant valt het echt smerig tegen. Morgen hoop ik het laatste stuk af te krijgen en zaterdag wil ik 2x primer smeren.
Zwemplateau is rondom een hele mooie rvs-stootstrip gelast maar ze hebben et dauwpunt niet goed gehad 3 jaar geleden denk voor ze het staalplamuur in de randen gesmeerd hebben dus dat was roest en heb ik ook uitgehakt en dat gaat polyesterplamuut worden op blank staal met het dauwpunt aan de goede kant... En in het zwemplateau, de vuilwatertank heb ik ook roest gevonden en dasr wil ik opnieuw schilderen... Weet alleen niet welke verf ik daar het beste in kan zetten (idee??)
Dan de hele romp nog opnieuw in de lak en ik wil graag die gasstanden geregeld hebben. Dus niet meer met verhoogd stationair kunnen schakelen... Stuurstroompjes-wetenschappen wordt dat en daar heb ik niet echt kaas of worst van gegeten.
De bevestiging van de radarbeugel moet aan stuurboord losgemaakt worden van de opbouw, rechtgeslagen worden en opnieuw vastgelast, geplamuurd, geschilderd ect... Brug was te laag of boot te hoog, zeg jij het maar, ze hebben de hele rotzooi op de beugel er een keer afgevaren..
Ohwjah..... Vergeet ik bijna te zeggen... 19 Maart gaat de boot voor 2 weken alweer weg met huurders...
Een onderwaterschip kaal maken doe je niet met een schuurmachine, behalve als je het vooral erg leuk vindt...
Dan neem je een Perago (3 voudig), een masker (gelaat en adem) en dan ram je alles er af (stralen is de beste optie maar duurder).
Kanonnen onder een boot is niet goed, je moet de boot van binnen uit opwarmen tot >3 graden boven het dauwpunt.
Een vochtmeter voorkomt dan ook nog teleurstellingen.
Primer: Welke primer ga je smeren?
Twee keer per dag primer smeren kan in deze tijd meestal niet omdat je dan om solvent retentie vraagt, in normaal Nederlands: je sluit de oplosmiddelen in.
Polyesterplamuur (zelfde als de zgn. staalplamuur) trekt vocht aan, daarom ging het roesten.
Je moet dus epoxyplamuur toepassen.
Voor een speciale tankcoating en onder de gegeven omstandigheden moet ik de leverancier raadplegen.
Naar mijn idee ben je toch een beetje aan het rommelen waardoor alles onnodig veel tijd kost en het resultaat mogelijk ook nog onzeker kan zijn.
Ik geef toe dat ik dat (h)erken als iets wat bij de -eigenwijze ondernemer- past