Advies kosten vs waarde boot

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Advies kosten vs waarde boot

Berichtdoor vuuren1 » 21 Dec 2013, 11:09

Bericht door vuuren1 » vr 10 aug 2012, 23:25

Ik ben van mening dat je onder de 10.000 euro geen vergelijkbare motorkruiser kan kopen die aan je dromen zal voldoen.

Als deze boot aan de verwachtingen voldoet (na een nieuwe kombuis en heel wat schilderwerk) dan denk ik dat je moet nadenken over het plezier wat je met die boot kan beleven (het is immers een pleziervaartuig waar je al heel wat van jezelf hebt ingestopt).
Dan ga je er lang mee doen en dan moet je die antieke motor meteen gedag zeggen en gaan sparen voor een nieuwe motor (zo ben ik ook begonnen..).

Het is een keurige motorkruiser met een mooi modelletje en dat simpele tentzeiltje maak je met enige handigheid gewoon zelf na en anders kost dat zeker geen 1500 euro.
(anders weet ik nog wel een adres die het echt goed en zeker goedkoper maakt)

Investeren en verkoop klaarmaken is een onderwerp wat op dit moment niet werkt en altijd geld kost.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Advies kosten vs waarde boot

Berichtdoor ..... » 21 Dec 2013, 11:09

Bericht door indiana » za 11 aug 2012, 10:35

Bedankt voor het advies allemaal ;)
Zoals ik er nu tegenaan kijk wil ik liever deze boot houden dan een andere kopen waar ik helemaal niets van weet.Ook al laat je deze dan keuren,niemand kan in de motor kijken of achter een aftimmering cq keuken oid.....
Heb deze boot helemaal uit elkaar gehaald en alle vlakken kunnen bekijken en al redelijk wat vernieuwd.Ik ben alleen niet overtuigd dat er een nieuwe motor in moet ( sorry hans ) Natuurlijk is dat beter dan het oude beestje wat er nu in staat maar een 40 pk motor kost +/- 8000,- en dan nog andere keerkoppeling misschien aangezien deze niet zal passen of verkeerde overbrenging heeft ( als ik het fout zeg graag verbeteren hoor ) Is het niet mogelijk deze motor " echt " te laten reviseren tegen een aanzienlijk lager bedrag zodat ik nog geld over heb voor andere reparaties ?
Ons bootje is niet zo groot maar met zijn doorvaarhoogte van 1.98 m kan ik onder bijna alles door en de oudste zoon is bijna 18 en die gaat volgend jaar vast wel naar Spanje achter de meiden aan,dus komt er meer ruimte vrij :D
De nieuwe schroefas moet gewoon en ook een nieuwe kuiptent kan niet meer wachten,voor het geld wat ik daar aan kwijt ben kan ik niet met het gezin op vakantie .
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Advies kosten vs waarde boot

Berichtdoor ..... » 21 Dec 2013, 11:10

Bericht door indiana » za 11 aug 2012, 10:37

Hans onze reacties hebben elkaar net gemist :oops:
Je slaat de spijker op zijn kop,ben ook niet bezig geweest met opknappen met de gedachte dat ie dan verkoopklaar zou zijn .
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Advies kosten vs waarde boot

Berichtdoor sinty » 21 Dec 2013, 11:10

Bericht door sinty » za 11 aug 2012, 14:42

[color=#000040]onderdelen voor de motor hoeft geen probleem te zijn , zal een voorbeeld van een set verstuivers via de link even plaatsen, maar vraag me af wat er nou exact voor problemen zijn motorisch , het kunnen verscheidene oorzaken zijn wat mischien niet eens zo ingrijpend hoeft te zijn

http://link.marktplaats.nl/555445845
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: Advies kosten vs waarde boot

Berichtdoor ..... » 21 Dec 2013, 11:11

Bericht door indiana » za 11 aug 2012, 14:55

sinty schreef:[color=#000040]onderdelen voor de motor hoeft geen probleem te zijn , zal een voorbeeld van een set verstuivers via de link even plaatsen, maar vraag
me af wat er nou exact voor problemen zijn motorisch , het kunnen verscheidene oorzaken zijn wat mischien niet eens zo ingrijpend hoeft te zijn

http://link.marktplaats.nl/555445845




Die verkoper had ik ook al gevonden maar evengoed bedankt ;)
Aan de motor is niet zoveel mis denk ik , alleen ben zelf geen monteur dus kan er naast zitten.
Motor rookt alleen pittig en gedacht wordt aan niet goed werkende verstuiving.
Ik ga toch maar zelf aan het sleutelen ,dan weet ik tenminste zeker wat er aan vervangen/gedaan is .
Ik begrijp wel wat er bedoeld wordt met een nieuwe motor,nu blijf je geld steken in een oud motortje waar op ieder moment weer wat stuk aan kan gaan.
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Advies kosten vs waarde boot

Berichtdoor Bejakruiser » 21 Dec 2013, 11:11

Bericht door Bejakruiser » za 11 aug 2012, 15:30

Nieuwe Bosch verstuivers voor zo'n mercedes kosten nieuw niet veel meer dan die "goede gebruikte" via marktplaats. Ik zou er als je de motor wilt aanhouden dus altijd nieuwe inzetten.
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

Re: Advies kosten vs waarde boot

Berichtdoor sinty » 21 Dec 2013, 11:12

Bericht door sinty » za 11 aug 2012, 15:51

is er al gekeken naar de filters? lucht,brandstof /waterafscheider ?
schone brandstof ? olie verbruik?
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: Advies kosten vs waarde boot

Berichtdoor reijmerink » 21 Dec 2013, 11:12

Bericht door reijmerink » za 11 aug 2012, 17:17

Als je een liefhebbende amateur bent, zoals ik, zou ik alles ,boven de brandstof opvoerpomp met rust laten en er een profi naar laten kijken en doen......wellicht, bedenk ik mij, levert de hd pomp teveel voor de versleten zuigers en heeft het niks te maken met verstuivers....grtn reijmerink
reijmerink
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:08
ligplaats:
info:

Re: Advies kosten vs waarde boot

Berichtdoor reijmerink » 21 Dec 2013, 11:12

Bericht door reijmerink » za 11 aug 2012, 17:33

ik bedenk mij nog ineens iets..Vorig jaar bij mijn bukh stuivers laten controleren...druk veel te hoog 170 bar ipv 120 bar....dus denk ik....stuivers doen het in de loop van de tijd steeds slechter , minder en niet ,zoals hier gesuggereerd steeds rijker....grtn reijmerink
reijmerink
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:08
ligplaats:
info:

Re: Advies kosten vs waarde boot

Berichtdoor ..... » 21 Dec 2013, 11:12

Bericht door indiana » za 11 aug 2012, 18:12

ik geef jullie gelijk hoor maar het liefst doe ik gewoon nieuwe onderdelen aan/op de motor.
het nadeel is een goede monteur hier in de buurt,geen mercedesdealer meer en de monteurs die ik ken willen niet in een motorruim kruipen :?
een nieuwe motor zit er dit jaar niet in ,eerst maar eens de boot terugvaren naar Den Helder van het weekend.
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten