Bericht door vuuren1 » za 11 aug 2012, 23:43
Ik ken vele voorbeelden van eigenaren die steeds weer geld in die oude motor hebben gepompt en daarna toch tot de conclusie kwamen dat er een nieuwe motor moest komen (ik zelf was ooit een van die voorbeelden..).
Bij elkaar heeft dat uiteindelijk twee nieuwe motoren gekost (de investering in de oude en de uiteindelijke nieuwe motor).
Deze Mercedes is in 1950 ontwikkeld en gezien de verschijnselen die ik inmiddels heb mogen lezen is het einde verhaal.
Plaats eens een paar foto's van de installatie en geef ook eens een beeld over het olieverbruik, dampen (stank) uit de mototkamer etc.
Dat de motor behoorlijk rookt weten we inmiddels en ik gok dat dat niet op te lossen is met 4 nieuwe verstuivers.
Wat voor keerkoppeling zit er nu achter (merk en type)? En foto's.
Toen ik voor de keuze stond in 1985 heb ik besloten een nieuwe motor te kopen.
Die kon ik toen niet betalen en toen hebben we wat andere dingen laten liggen en ook vakanties overgeslagen.
Toen maakte ik de fout om de allergoedkoopste Mitsubishi aan te schaffen en die viel om van de kinderziektes.
Wel erg veel van geleerd... (die goedkope aanbieder deed weinig aan garantie en hij snapte het ook niet)
Als je gaat hermotoriseren is 8000 euro mogelijk maar het is afhankelijk van wat er m.b.t. de inbouw moet gebeuren (en wat je zelf kan).
In dat geval wil je alles goed hebben en is de zwakste schakel bepalend voor de betrouwbaarheid van het geheel.
Denk bv. ook aan bedieningskabels die 40 jaar oud zijn.
Een boot is een luxe ding en kost nieuw vele malen meer dan een oude boot en dan kan je weten dat je een opknapper hebt aangeschaft.
Als je een dergelijke kruiser nieuw laat bouwen ben je minimaal een ton kwijt.