Bericht door vuuren1 » do 16 aug 2012, 23:02
indiana schreef:
Nou eerst de boot maar terugvaren naar ligplaats Schagen...vakantie is weer om!
Dan maar eens een planning maken wat te doen ,kuiptent haalt het ook niet nog een winter door.
Van varen komt niet veel meer denk ik,schilderwerk binnen maar eens aanpakken.
Ben nog wel op zoek naar een monteur hier uit de buurt,al wil ik er eigenlijk zelf aan sleutelen,al is het maar om ervaring op te doen ( veel stuk maken zal ik niet )
Voor motorvervanging moet ie toch de kant op maar heb dan nog wel een paar dingen die ik gelijk wil doen,andere tank bijvoorbeeld.
mvg marcel
Over de kuip kan een zeiltje..
De kuiptent is zo te zien een zeer eenvoudig geheel, het zijn rechte stukken en die kan je zelf namaken.
Over de motor heb ik je eerder uitgelegd dat deze Mercedes (mits in de basis in orde) nog wel een poosje mee kan als je een juist stappenplan toepast en dan bepaalde onderdelen om de motor heen vervangen voor goed spul.
De demperplaat, slangen en motorrubbers zijn meestal niks meer waard en potentiele oorzaak voor problemen.
Verder zijn er nog een aantal aandachtspunten om de betrouwbaarheid van het geheel te vergroten.
(stel dat je een nieuw motor zou monteren en je houdt alle oude rommel in stand dan is het geheel net zo onbetrouwbaar als nu...)
Ik ben nooit gek op in de file staan en de klanten vinden het niet prettig al die tijd te betalen en daarom -werken- we toenemend met email en foto's van de situatie die de klant opstuurt.
Als de klant een beetje handig is gebleken dat we zelfs complexe problemen op die manier samen met de klant oplossen (waar plaatselijke -specialisten- niet uitkomen)