epoxy polyuretaan in dieselolietank

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

epoxy polyuretaan in dieselolietank

Berichtdoor Jonas » 20 Dec 2013, 23:56

Bericht door Jonas » vr 14 sep 2012, 19:43

Ik heb een tank die ooit in epoxy/polyurethaan is gezet. Deze tank wil ik nu gebruiken voor dieselolie.
Epoxy/polyuretaan lost uiteindelijk op door dieselolie; heeft iemand enig idee wat de gevolgen zijn van de opgeloste verf in de dieselolie? Misschien dat de opgeloste epoxy/polyurethaan slierten gaat vormen en misschien filters gaat verstoppen?
Of is het het beste om de verf toch maar te verwijderen.
Graag jullie reacties.
Groeten, Johan
Jonas
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 22 Jan 2012, 10:54
ligplaats:
info:

Re: epoxy polyuretaan in dieselolietank

Berichtdoor Wim Niessen » 20 Dec 2013, 23:56

Bericht door Wim Niessen » vr 14 sep 2012, 20:50

Ik heb gen idee wat voor spul epoxy polyuretaan is. Je geeft zelf al aan dat dieselolie dit oplost.
In een dieseltank hoort alleen SCHONE dieselolie en geen opgeloste verf of andere troep.
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

Re: epoxy polyuretaan in dieselolietank

Berichtdoor Jan Huibers » 20 Dec 2013, 23:57

Bericht door Jan Huibers » vr 14 sep 2012, 22:40

Ik weet niet of je het risico wil lopen dat als je net op het moment dat je motor vooral niet uit mag vallen. Op een druk verkeersknooppunt of gewoon... Midden op de Merwede in het zicht van een aanstormend duwstel... Dat dan je brandstoffilter opeens echt niets meer doorlaat...

Is zo gebeurd hoor!!! Ik heb mijn huidige boot met vervuilde (bacterien) diesel in de tank gekocht en opgehaald. Ik wist het en daarom had ik filters genoeg bij me... Vanaf Dinteloord tot Heukelum ( vollekrak, hollands diep, nieuwe merwede, merwede en linge) 2 keer dat de motor ermee stopte en dan snel filters wisselen... Als je er niet op voorbereid bent en/of geen filters bij je hebt kun je gerust stellen dat je een uitdaging hebt..

Nog los van het feit wat het opgeloste spul doet wat wel door je filter gaat en wat dat doet met de klepzittingen enzo...
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:


Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten