Honden loopplank?

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Honden loopplank?

Berichtdoor stefan » 09 Feb 2024, 15:20

Momenteel zit ik thuis met een pijnlijke hernia, dat gaat waarschijnlijk wel even duren.
Komende zomer gaan we wel varen, zo is de bedoeling. Normaal gesproken til ik onze honden (2 keer 19 kilo) aan en van boord (zeilboot, over de zeereling).

Om dit makkelijker te maken ben ik op zoek naar een honden loopplank, die je ook op de een of andere manier evenwijdig aan de boot kan plaatsen, bv bij een vingersteiger.
Zeereling zal ik dan makkelijk te openen moeten maken, met bv pelikaan haken oid.

Ik zie van alles te koop, variërend van 35 tot 265 euro, inklapbaar, uitschuifbaar, zelfgemaakt etc.
Waarbij je voor evenwijdig gebruik naast de boot, nog zelf een steun moet verzinnen.

Is er iemand die met een specifiek exemplaar goede ervaringen heeft?
stefan
 
Berichten: 632
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Honden loopplank?

Berichtdoor RuudM » 09 Feb 2024, 16:22

wij hebben dit zelf gemaakt

wel een motorbootje

Afbeelding
Ancora Imparo
Gebruikers-avatar
RuudM
 
Berichten: 310
Geregistreerd: 27 Mei 2016, 19:24
ligplaats: wisselend
info:

Re: Honden loopplank?

Berichtdoor stefan » 10 Feb 2024, 11:05

Zo’n aluminium uitschuif plank zit ik inderdaad ook naar te kijken.
Een eigen gemaakt overgang stuk voor naar het dek moet er dan bij.
Jouw beeld helpt wel. Eerder zag ik alleen overgangen die achter een voetrail haken, die heb ik niet.
Dank :-)
stefan
 
Berichten: 632
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Honden loopplank?

Berichtdoor chaea » 10 Feb 2024, 19:49

stefan schreef:Momenteel zit ik thuis met een pijnlijke hernia, dat gaat waarschijnlijk wel even duren.
Komende zomer gaan we wel varen, zo is de bedoeling. Normaal gesproken til ik onze honden (2 keer 19 kilo) aan en van boord (zeilboot, over de zeereling).

Om dit makkelijker te maken ben ik op zoek naar een honden loopplank, die je ook op de een of andere manier evenwijdig aan de boot kan plaatsen, bv bij een vingersteiger.
Zeereling zal ik dan makkelijk te openen moeten maken, met bv pelikaan haken oid.

Ik zie van alles te koop, variërend van 35 tot 265 euro, inklapbaar, uitschuifbaar, zelfgemaakt etc.
Waarbij je voor evenwijdig gebruik naast de boot, nog zelf een steun moet verzinnen.

Is er iemand die met een specifiek exemplaar goede ervaringen heeft?


Veel beterschap Stefan, een Hernia is erg vervelend en ingrijpend op het functioneren.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Honden loopplank?

Berichtdoor stefan » 10 Feb 2024, 21:44

Dank je! Zenuwpijn is echt ellendig inderdaad :-(
stefan
 
Berichten: 632
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:


Terug naar Techniek algemeen stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten